![]() |
[WO] Communicatiewetenschappen of Communicatie-Informatiewetenschappen?
Ik weet dat deze twee studies veel met elkaar te maken hebben maar waarin verschillen deze twee studies? Communicatiewetenschappen kan men volgen in Nijmegen en die andere studie kan men volgen in Tilburg. Zover was ik al gekomen. Misschien dat er hier mensen zitten die een van deze studie volgen en me misschien ook kunnen zeggen waarom ze deze studie hebben gekozen. Bedankt alvast!
|
Ik ken iemand die communicatiewetenschappen studeert en die heeft er spijt van. Verder kan ik je ook niet helpen. :)
|
Communicatiewetenschappen kan je volgens mij vrijwel overal volgen? Een vriendin van mij studeert het aan de VU in Amsterdam.
|
Communicatiewetenschappen == geen toekomst :)
|
Zijn het niet twee verschillende benamingen voor wat eigenlijk dezelfde studie is? Dat komt wel vaker voor namelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Onder anderen ja, is het zoeken bijvoorbeeld naar kamers makkelijker in Tilburg of in Nijmegen? En wat de studie betreft: ik wil graag weten waar ze zegmaar beter doceren (om maar als voorbeeld te noemen).
|
Citaat:
|
Communicatiewetenschappen is meer gericht op het ' maatschappelijke' deel van communicatie. Je bekijkt hier bijvoorbeeld wat het effect is van massamedia op bepaalde bevolkingsgroepen, wat voor effect reclame heeft, de meer tastbare kanten van communicatie.
Bij Communicatie en informatiewetenschappen zit inderdaad ook een vreemde taal bij. Verder is CIW heeft taalgericht, het gaat er dus echt om hoe je een boodschap het beste kunt formuleren, ook zinsontleding, taalgebruikstheorien e.d. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :) |
Citaat:
|
Op de site van de ru staat dat bedrijfscommunicatie hetzelfde is als communicatie en informatiewetenschappen. In Nijmegen doe je er wel een taal bij, in Tilburg niet. Volgens mij kun je in Tilburg gemakkelijker een kamer vinden dan in Nijmegen, maar misschien maakt het niet uit als je een reisurgentie hebt voor Nijmegen. Volgens mij kun je het beste de brochures van de opleidingen in Tilburg en Nijmegen aanvragen en naar open dagen gaan. Dan wordt je vanzelf wel duidelijk wat de verschillen zijn en welke opleiding jou het meeste aanspreekt.
|
Citaat:
Beide studies lijken me wel interessant, en inderdaad.. open dagen bezoeken. Ben al naar Nijmegen geweest maar die van Tilburg is pas volgend jaar april als ik me goed herinner. In de tekst van Vitamintje staat dat je nu in Tilburg geen taal erbij krijgt, maar Gaea zegt dat er wel een vreemde taal bij zit.. wie heeft er gelijk? Naja, in ieder geval bedankt allemaal! |
Over het algemeen zit er bij CIW een vreemde taal bij. Misschien is dit niet overal het geval, maar dan meot je even op de site van de opleiding kijken. Daar staat het wel :)
|
je hebt aan de universiteit twente ook nog toegepaste communicatiewetenschappen (tcw), zonder vreemde taal.
|
Citaat:
|
Leek mij ook een leuke studie, ware het niet dat er veel te weinig werk in te vinden is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29. |