Lucky Luciano |
20-11-2005 16:05 |
Brief buiten advocaten om die ook niet aan het dossier mag worden toegevoegd
Het volgende probleem doet zich voor:
Er is een gerechtelijke schikking geweest waarin een uitspraak is geweest. Echter bij deze schikking is om onduidelijke redenen een bedrag van 7000 euro niet in acht genomen. Partij A meent nu dat zij recht heeft op het volledige bedrag. Terwijl partij B meent dat het bedrag gesplitst dient te worden. Omdat partij A het volledige bedrag wil weigert deze een andere bedrag van ongeveer 20000 euro bij de notaris vrij te geven.
Inmiddels zijn er advocaten aan te pas gekomen en kan er weer een hele procedure beginnen, waarbij partij A ook weet dat zij deze waarschijnlijk toch niet wint, omdat ze eerst wel akkoord ging met het halve bedrag.
Nu vroeg ik mij af omdat ik beide partijen ken of ik een brief naar partij A kon sturen waarin ik uitleg dat het voor beide partijen gunstiger is (vanwege een aantal redenen) [(het is waarschijnlijk vooral voor hem gunstiger)] als hij akkoord gaat met het opsplitsen van het bedrag.
Maar het is dan gewoon een aanbod en het is niet de bedoeling dat partij A het later (als zij niet akkoord gaat) nog eens gaat gebruiken tijdens de rechtszitting of op welke andere wijze dan ook.
Is het mogelijk om zo'n 'clausule'(of hoe je dat wil noemen) opneemt in de brief?
|