Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Debat Nederlands (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1306332)

wouser 21-11-2005 15:33

Debat Nederlands

Ok gaste :) heb ook binnenkort een debat nederlands gelukkig heb ik wel wat kunnen vinden maar vind mijn lijstje nogal kort denk ik. Heb al aantal artikelen van krantenbank gelezen etc.

De stelling: "Scholen zouden kinderen van 7 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds moeten/kunnen opvangen."

Ik ben voor deze stelling

Mijn argumenten voor
Code:

-        Ouders werken tegenwoordig beiden en hebben
        daardoor minder tijd om bv s’ochtends voordat de
        kinderen naar school gaan hun ontbijt te verzorgen.

-        Kinderen kosten geld en als maar 1 ouder werkt kun je
        dat waarschijnlijk niet opbrengen.

-        Creëert nieuwe banen.

-        Niet ieder kind hoeft perse om 7 uur ’s ochtends daar
        te zijn, het is bedoeld voor kinderen waarvan de
        ouders al ’s ochtends vroeg moeten gaan werken tot
        eventueel ’s avonds laat.

-        Personeel betaal je met belastingsgeld, als de overheid
        dat niet kan opbrengen zou men een regeling moeten
        maken waarmee ouders die alle 2 dus werken meer
        schoolgeld zouden moeten betalen. Want dat gene
        wat beide ouders nu verdienen weegt ruim op tegen
        het beetje dat ze meer moeten betalen.

Hopelijk weten jullie nog een paar argumenten ;)

muts8848 21-11-2005 15:52

probeer ook wat contra-argumenten te verzinnen, zodat je die kan weerleggen. Dus waarom het eigenlijk niet zou moeten, en waarom je het daar weer niet mee eens bent. Daardoor sta je veel sterker, en je schetst geen eenzijdig beeld.

wouser 21-11-2005 16:13

Ok maar die heb ik eigenlijk ook al :$, heb ook al argumenten wanneer ze wat gaat zeggen bv.

als zij zegt

- ouders moeten roosters aanpassen bv ene ouder werkt 's avonds andere 's ochtends

dan zeg ik

- je moet maar eerst een werkgever vinden die je zo'n baan kan geven, want die houden daar geen rekening mee.

heb er nog een paar.

perseus 21-11-2005 17:46

Leg eerst eens uit wat precies de problemen zijn en hoe opvang op scholen een oplossing daarvoor zou kunnen zijn en kom dán pas met argumenten, het is nu wat slordig.

wouser 21-11-2005 18:30

Kijk gaste daar heb ik nauw wat aan thanks man :D perseus

Keith 21-11-2005 23:32

Ik vind je argumenten best sterk al eigenlijk. En aan 5 argumenten heb je al genoeg lijkt me. Alleen punt 2 zou ik misschien wat bijstellen, want 1 ouder die werkt moet genoeg zijn om een kind op te brengen, carriere maken en het geluk dat men vindt in werk zou ik sterker noemen. Ik zou zeggen dat men in Nederland geniet van hun werk eetc. misschien het worodje arbeidsethos laten vallen :p.

Ik zou me focussen op sterke tegenargumenten die je netjes weerlegt of slordig ontduikt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.