![]() |
Muzieksmaak aanpassen per seizoen
Ik merk van mezelf dat ik mijn muzieksmaak 'aanpas' aan het seizoen. Als het zomer is heb ik veel meer zin in vrolijke wereldmuziek. Zo heb ik deze zomer veel manu negra, gabriel rios en amadou en marian geluisterd.
Nu de winter er weer aankomt merk ik dat ik heel vaak melodramatische muziek opzet, zoals mogwai, sigur ros en rustige singer/songwriter liedjes. Vroeg me af of jullie ook zoiets hebben :) |
Jep.
|
ja. laatst nog met iemand over gehad
|
och als ik depri ben draai ik zelfs limp bizkit
ik luister muziek naar stemming, en mijn stemming is niet absoluut afhankelijk van het seizoen. :) |
Citaat:
|
absoluut, ik merk dat ik in de zomer meer"wereld muziek " luister
zoals: Fengo , Gabriel Rios, Think Of One, Ojos de Brujo etc etc |
Ik weet 't zelf niet zo. Ik ben wel de laatste 2,5 maanden minder op zoek gegaan naar (nieuwe) hardcore/punk georiënteerde bands, om in de plaats daarvoor (eindelijk) veel naar o.a. Joan Of Arc/Make Believe, Xiu Xiu en Broken Social Scene te luisteren. Ik moet daarbij wel zeggen dat die keuze voornamelijk is gericht op mijn stemming. En die kon overigens niet beter op het seizoen afgestemd zijn.
|
ik niet.
|
ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet aan seizoensmuziek doe. from ashes rise is goed bij elk soort weer ;)
|
ik luister in de zomer ook veel meer vrolijke punk dan in de winter. nu luister ik oa veel death cab
|
ik luister juist naar vet vrolijke shizzle in de winter, niks beter als je met kankerweer vet relaxte ska of whatever op hebt staan
|
Citaat:
ontopic: ligt niet altijd echt aan het seizoen eigenlijk, meer aan mn stemming maar die wordt andermaal soms wel beinvloed door het seizoen ja, dus: een beetje. |
ik luister in de winter meestal wat stemmigere muziek dan in de zomer, dan draai ik meer lichte dingen als bjork enzo, in de winter meer kate bush want dat is een soort van speculaaskruidig :confused:
|
zomers luister ik over t algemeen meer dansbare muziek, ska, reggae, enz. en in de winter wat rustigere muziek en oude platen, want dat hoort bij de winter
maar dat heb ik eigenlijk ook met overdag en 's avonds, dat ik 's avonds rustigere muziek luister dan overdag, doordat het donker is buiten ofzo |
Jazeker, sterker nog, niet alleen per seizoen, per bui zelfs!
Maar overhet algemeen komt zomers vaker een skabui langs dan swinters. |
zomer + autorijden + metal = (y)
Of gewoon iets van The Steets ofzo. |
merk idd dat ik in de zomer meer punkrock luister dan anders (helemaal de overbekende surfpunk zegmaar). Voor de rest heb ik er niet zoveel last van
|
Citaat:
|
Ik weet het niet echt. Mijn muzieksmaak evolueert constant. In golfbewegingen, zo je wil.
's Morgens zet ik al eens liever wat stevigere muziek op (van Clap Your Hands Say Yeah tot Les Savy Fav tot nog betere kut-emo) en 's avonds gooi ik al eens iets gemakkelijker wat vinyl met singer-songwriter of veel intiemer materiaal op (Nick Drake, Hayden, Azure Ray, ...). Tussen de verschillende seizoenen is er ook wel wat verschil, maar niet erg veel bij mij. Manu Chao speelt hier even gemakkelijk op kerstavond als Julie Doiron bij een zomerse barbeque. De afgelopen zomers heb ik wel amper naar oudere R 'n B en andere bluesrock geluisterd, terwijl ik me geen winter zonder John Mayall en/of Led Zeppelin meer kan voorstellen. Je stelling zal dus wel een beetje kloppen. |
Oh, maar ik word wel elke winter enorm beïnvloed door duizenden verschillende eindejaarslijstjes. Dat is wel seizoensgebonden (c:
Zouden dit jaar voor de eerste keer ook echte eindejaars-podcasts opduiken? |
Ja, maar het hangt idd meer af van mijn bui. Maar aangezien mijn buien sterk afhankelijk zijn van het weer, de temperatuur en de lichtintensiteit: ja, vaak wel.
Nou moet ik zeggen dat ik de laatste tijd veel zoot woman en tv on the radio luister en dat is toch eigenlijk meer zomermuziek in mijn boekje. :o :o :o |
Heb ik ook last van, in de lente meer dan anders.
|
Citaat:
|
's Zomers veel oude rock en oude metal.
's Winters veel black metal, folk metal en drone. |
best wel eigenlijk.
|
Citaat:
|
zal heus wel verschillen maar ik luister toch vooral hardcore, ongeacht welk seizoen het is
|
ik heb wel datik elke week/elke stemming andere muziek luister, als ik bijv een kutdag gehad heb ga ik ofwel linkin park, my dying bride of een willekeurige feath band luisteren (dat lucht altijd op), en ze zeggen altijd dat je stemming gedeeltelijk voort komt uit welk seisoen het is, dus misschien wel
Citaat:
|
Per seizoen.... sja misschien qua idd vrolijkheid en hoe up-beat de muziek is, wil de zomer of winter nog wel uitmaken.
Mijn muzieksmaak veranderd eerder over de jaren, ik heb nu lange tijd een a twee soorten muziek geluisterd, maar merk nu wel dat ik ook andere meuk leuk begin te vinden. Verveling over de oude muziek, en nieuwsgierigheid over nieuwe. Muziek de ik 2 jaar geleden über vond, vind ik nu saai, en muziek die ik net ken is te vet. Mja ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft, ik duik er gewoon volledig in :D |
Boards of Canada is geschikt voor ieder seizoen.
|
Mijn wansmaak is tijdloos en daarmee ook niet seizoensgebonden.
|
Citaat:
autechre ook |
Citaat:
|
metal is idd een schatje <3
|
ik luister heel het jaar wel beetje hetzelfde, maar het ligt inderdaad wel aan je bui en weer afgelopen zomer heb ik in de auto veel naar the ponys geluisterd en werd ik daar ook wel vrolijker door, toch zijn de bands die ik heel goed vind niet echt seizoensverbonden (y)
|
Nee, ik luister het hele jaar door dezelfde tophits :).
|
Heel het jaar door kk herrie (Y)
|
Ik luister elke week naar andere muziek. Zo is mijn leven nog een beetje spannend. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kan máááánden luisteren naar één nummer om het dan vervolgens jarenlang niet meer te luisteren (Y)
|
Ik voel me altijd miserabel, dus ik heb er weinig last van :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |