![]() |
Bedrogen door de vrienden
Van wie ik het niet had verwacht Ik merk niet waar ik ben Ik strompel onbedacht Over de verharde wegen Die mijn geest heeft aangelegd Om me heen galmen de woorden Die er tegen me zijn gezegd Nooit zal ik meer toegang geven Tot de dieptes van mijn hart Nooit zal ik nog iemand laten komen Waar het nu grootdeels is verhard (En laat duidelijk zijn: het staat op dop, daar is het bewust gepost, ik heb geen behoefte aan reacties die (enkel) over de inhoud gaan. Wanneer ik dat gewild had dan had ik het wel op psych gepost.) |
Ze heeft wel wat, maar weet natuurlijk niet goed wat... (hier heb je niets aan). Misschien dat je 'goeddeels' zou kunnen gebruiken i.p.v 'grootdeels', ik vind het laatste niet echt mooi.
|
Mjah herkenbaar en een strak rijmschema...het is niet mooi, niet bepaald poetisch verantwoord maar het feit dat het gewoon geschreven staat wat herkenbaar is maakt dat het ook wel weer iets heeft...
|
Wel, ik wil eerst al zeggen da een gedicht heel persoonlijk is , en dan heb ik het niet over de inhoud of zo, maar over de stijl.Iedereen heeft een andere smaak enz...maar terzake. Ik ben heel kritisch tegenover anderen en tegenover mijzelf als ik schrijf, maar ik verafschuw (srry voor et woord) cliché's. Spijtig voor dit gedicht staat het vol cliché's , behalve dan die 2 verzen : een weg aangelegd door mijn geest. Daar is de schrijfstijl dan weer zeer povertjes :aangelegd is mij TE modernistisch geschreve, en modern kan bij mij niet uit het hart komen...maar jij schreef het dus jij vind het goed zo en waag het niet te verandere, want dan verraad je je gevoel en ben je de titel dichter niet waard!
|
Citaat:
|
Citaat:
dan, als een dichter dit voelt, zijn het toch ook geen cliche's? Dus je commentaar vind ik eerlijk gezegd nie helemaal oke... Voor de rest vind ik gdichtje erg kee, loopt lekker ook.. |
Citaat:
liefs, Mariamne |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16. |