Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Porsche Cayman (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1306589)

Triloxigen 21-11-2005 21:13

Porsche Cayman
 
Degene die de autoweek leest wist het al, degene die Top Gear kijkt heeft 'm zelfs gehoord.

Porsche introduceert de Cayman, deze auto word ook wel gezien als de Boxter Coupe.
http://www.totallythebestthingever.c...oad/cayman.jpg

http://www.motordesktop.com/wallpape...201024x768.jpg

Maar hij schijnt toch meer tegen de 911 aan te liggen dan tegen de Boxster, met name kwa topsnelheid.

Ik vind het best een interesant concept, alhoewel het toch een beetje wannebee is. Een echte autoliefhebber zou natuurlijk voor de 911 gaan.

theVegetarian 21-11-2005 22:23

Mjah, niks gaat boven de GT2, hoe dan ook dit is echt wel een monstertje. En die kont, serieus ik heb sinds de Zonda F niet meer zoiets lekkers gezien (y) . Hebben we al geile specs?

MightyMarcel 21-11-2005 22:25

Offtopic: pssst... tis 'boxster', niet 'boxter'

Triloxigen 21-11-2005 22:27

De specs liggen zo ongeveer tussen de Boxter en de 911 ;)

Cayman S:
3.4 liter
291 PK
275 km/h

Gimme more beer 21-11-2005 23:01

Citaat:

********** schreef op 21-11-2005 @ 23:27 :
De specs liggen zo ongeveer tussen de Boxter en de 911 ;)
De 911?

Tom 21-11-2005 23:13

Citaat:

********** schreef op 21-11-2005 @ 22:13 :
Ik vind het best een interesant concept, alhoewel het toch een beetje wannebee is. Een echte autoliefhebber zou natuurlijk voor de 911 gaan.
Dat is wat de marketingafdeling je wijs wil maken. En aangezien ze dat al veertig jaar roepen, kunnen ze niet ineens iets anders beweren. Als de 911 qua concept perfect was, dan had de Carrera GT ook de motor achterin liggen. Maar de Carrera GT heeft niet voor niets het middenmotor-concept. Net zoals een hele stapel andere supercars (Ferrari 360/F430/Enzo, Pagani Zonda, Koenigsegg).

En daarom kan ik ook altijd zo hard lachen om mensen die de Boxster een vrouwenauto noemen. Dat vind ik echt de grootste onzin. Goed, de eerste Boxster had te weinig PK (204pk) om serieus genomen te worden, maar de S heeft 252pk en schiet in 5,9 seconden naar de 100. Dat, plus dat het een middenmotor-concept is, maakt het voor mij een erg leuke sportieve auto. Even los van het imago (vinden nogal wat mensen belangrijk helaas).
Jammer dat zo weinig mensen zien dat de Boxster al een gave auto is.

Citaat:

Maar hij schijnt toch meer tegen de 911 aan te liggen dan tegen de Boxster, met name kwa topsnelheid.
Hij is sneller dan een 911. Volgens mensen bij Porsche zou de auto eigenlijk een sperdif nodig hebben, heeft ie niet (Boxster ook niet btw), vond de marketingafdeling niet slim omdat ie dan te snel zou zijn. Pak een Cayman S, motorisch iets meer PK's eruit halen, 100kg gewicht eraf (interieur eruit en wat carbon), sper eronder en dat ding is stukken sneller dan een 911.

Gimme more beer 21-11-2005 23:52

Bijna elke cabrio vind ik een wijvenauto. Het spijt me, beste Tom :)

Ik ben een Porsche fan, een heel grote zelfs, maar ik ken eigenlijk geen cabrio's waar ik graag in gezien zou worden (liever dan het coupé model, that is). Maar een 911 cabrio model vind ik minder verwijfd dan een boxster :) Zeker de wat oudere modellen. En eventueel ben ik misschien zelfs wel om te praten om een 356 cabrio model te kopen in plaats van het coupé model, maar dat zou je toch wat moeite kosten :)

Tom 22-11-2005 08:47

Citaat:

Gimme more beer schreef op 22-11-2005 @ 00:52 :
Bijna elke cabrio vind ik een wijvenauto. Het spijt me, beste Tom :)
Haha je hoeft je excuses niet aan te bieden dat je niets om cabrio's geeft hoor ;)
Ik vond er vroeger ook niet veel aan, maar het geeft wel heel wat meer rijbeleving... meer snelheidsgevoel, geluid (motor, en wat je auto doet) hoor je beter, de wind. Stijfheid van het chassis is vaak wel een punt, maar het ligt er meestal aan of de auto echt als cabrio is ontworpen (dan is er in veel gevallen al rekening mee gehouden). Zo hoef je bij de 997 cabrio slechts 2,5% (of iets in die richting) stijfheid inleveren tov de coupé.

paco 23-11-2005 15:36

Boeiend wat voor specs, kan hem toch niet betalen.

Hijs wel super sexy.

Q 23-11-2005 20:25

Porsche Boxter vind ik zo vet. En die plaatjes zien er erg bruut uit, ik denk dat ik hier eens even wat meer in ga duiken. Niet dat ik er ooit in zal rijden *baal baal* :(

Triloxigen 23-11-2005 20:38

Citaat:

Q schreef op 23-11-2005 @ 21:25 :
Porsche Boxter vind ik zo vet. En die plaatjes zien er erg bruut uit, ik denk dat ik hier eens even wat meer in ga duiken. Niet dat ik er ooit in zal rijden *baal baal* :(
Tegen de tijd dat je wat geld hebt kun je ze 2e hands ook krijgen :)

Gimme more beer 23-11-2005 21:12

Citaat:

********** schreef op 23-11-2005 @ 21:38 :
Tegen de tijd dat je wat geld hebt kun je ze 2e hands ook krijgen :)
Boxster is uit 2000? Die kun je nu ook wel 2e hands krijgen. Probleem met dure Porsches is dat ze nooit echt goedkoop worden :)

Triloxigen 24-11-2005 10:45

Citaat:

Gimme more beer schreef op 23-11-2005 @ 22:12 :
Boxster is uit 2000? Die kun je nu ook wel 2e hands krijgen. Probleem met dure Porsches is dat ze nooit echt goedkoop worden :)
Ik had het over een Kayman.
Maar de Porsche 911 Turbo uit 1979 is een van de mooiste modellen en de prijs begint bij 12.000,-

Gimme more beer 24-11-2005 11:36

Citaat:

********** schreef op 24-11-2005 @ 11:45 :
Ik had het over een Kayman.
Maar de Porsche 911 Turbo uit 1979 is een van de mooiste modellen en de prijs begint bij 12.000,-

Weet ik, ik ben al op 1/10 ;)

Triloxigen 24-11-2005 13:40

Citaat:

Gimme more beer schreef op 24-11-2005 @ 12:36 :
Weet ik, ik ben al op 1/10 ;)
Ik ook, aangezien ik net een auto heb aangeschaft en geen geld meer heb :p

MightyMarcel 24-11-2005 14:31

Citaat:

Tom schreef op 22-11-2005 @ 09:47 :
Haha je hoeft je excuses niet aan te bieden dat je niets om cabrio's geeft hoor ;)
Ik vond er vroeger ook niet veel aan, maar het geeft wel heel wat meer rijbeleving... meer snelheidsgevoel, geluid (motor, en wat je auto doet) hoor je beter, de wind. Stijfheid van het chassis is vaak wel een punt, maar het ligt er meestal aan of de auto echt als cabrio is ontworpen (dan is er in veel gevallen al rekening mee gehouden). Zo hoef je bij de 997 cabrio slechts 2,5% (of iets in die richting) stijfheid inleveren tov de coupé.

t klinkt net alsof je mn moeders suzuki beschrijft : snelheidsbeleving, geluid, wind, motorherrie, belabberde wegligging...

paco 25-11-2005 12:37

2,5 % is vet veel man!
dat merk je echt wel als je hem ff goed door de bocht gooit!

MightyMarcel 25-11-2005 13:22

Citaat:

paco schreef op 25-11-2005 @ 13:37 :
2,5 % is vet veel man!
dat merk je echt wel als je hem ff goed door de bocht gooit!

dat valt echt wel mee.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.