Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Zon aanbidster (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=130688)

Snow White 17-06-2002 17:01

Zon aanbidster

Facetten van de zon
ademen mijn warme lichaam
spelen met de littekens op mijn huid

Zweetdruppeltjes parelend eenzaam
Tranend over heuvellandschap
Traag kleed ik me uit

Zuchtend, likkend, zwevend
boven een hemels tapijt van groen
zaligmakend staren naar de wolken

Verblindend licht weerkaatsend
in mijn gelaat vol tranen
van zacht zilt vocht

voel ik het kolken
in mijn hoofd

Juliah 17-06-2002 17:06

'k vind mooi...vooral de eerste twee strofes...die lopen...

iamre18 17-06-2002 17:07

Wauw, mooi hoor!!!.....Een gedicht met een vrolijke en een droevige kant.....erg goed beeldend geschreven!, inhoudelijk goed weergegeven, jah 't spreekt mij erg aan!!

Liefsx
Mariamne

Snow White 17-06-2002 17:10

ik zou wel wat hulp willen bij de laatste twee strofes. daar ben ik niet helemaal zeker van. weet iemand iets? tips/argumenten/ whatever?

Snow White 17-06-2002 17:11

Citaat:

iamre18 schreef:
Wauw, mooi hoor!!!.....Een gedicht met een vrolijke en een droevige kant.....erg goed beeldend geschreven!, inhoudelijk goed weergegeven, jah 't spreekt mij erg aan!!

Liefsx
Mariamne

ik neem dit compliment graag in ontvangst

see u 23 june!

Secreet 17-06-2002 17:17

Mja vnd het ook erg mooi, mis alleen een clue...het voelt alsof je iets hebt overgeslagen en kan niet thuisbrengen wat..

iamre18 17-06-2002 17:51

Citaat:

Snow White schreef:

ik neem dit compliment graag in ontvangst

see u 23 june!

:)...Jaaa tot 23 juni:)xxx

Gothic 17-06-2002 18:43

mooi... ik schrijf niet zoals jij, geen idee voor tips

psycholoog 17-06-2002 20:22

wel, PRACHTIG, en kzeg da ni graag, omdat mijn stijl die van jou evenaart. Spijtig is wel dat je het mysterie verraadt met die 2 laatste strofes, geen suggesties, tis van jou, jij moet het naar eigen goeddunken verbeteren, maar...denk eraan...iets veranderen aan een voorgesteld/legd gedicht, doet je een stukje dichter vermoorden in jezelf...

Snow White 17-06-2002 20:26

Citaat:

Secreet schreef:
mis alleen een clue...het voelt alsof je iets hebt overgeslagen en kan niet thuisbrengen wat..
ja, dat heb ik ook :confused:

Snow White 17-06-2002 20:28

Citaat:

psycholoog schreef:
wel, PRACHTIG, en kzeg da ni graag, omdat mijn stijl die van jou evenaart. Spijtig is wel dat je het mysterie verraadt met die 2 laatste strofes, geen suggesties, tis van jou, jij moet het naar eigen goeddunken verbeteren, maar...denk eraan...iets veranderen aan een voorgesteld/legd gedicht, doet je een stukje dichter vermoorden in jezelf...
dank je wel! het mysterie verraden was wel de bedoeling eigenlijk. ik zal nog eens kijken wat ik eraan kan veranderen en anders laat ik het zo.

Snow White 18-06-2002 09:29

Ik ga hem niet veranderen

hij blijft zo

het was mijn eerste intuitie, dus dat moet zo blijven

Woodstock 19-06-2002 09:26

idd niks toe te voegen aan die laatste twee strofes... tis echt de taal van aanbidding, verheven en verzaligd, beeldend ook... je wordt er warm van :)

Zon is minnaar en moordenaar, ver weg en dichtbij

Anne 19-06-2002 09:34

Ik vind het wel mooi. Een beetje vaag wel, moest het een paar keer opnieuw lezen, maar nu begrijp ik het. :)

Tot zondag!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.