![]() |
Rare gewoontes van docenten
Het kan soms zijn dat de meeste mensen rare docenten hebben.
Hoe zit dat bij jou? Bij mij: Mr. Vriend: Als je een vriend van hem bent, mag je vegen in het techniek lokaal. Lekkere gewoontes voor vrienden. |
Mijn tekenleraar uit de onderbouw zong altijd.
Mijn scheikundeleraar uit de onderbouw had vieze bijnaampjes voor vrouwelijke leerlingen. Mijn wiskundelerares uit de bovenbouw begon soms spontaan een liedje te zingen, naar aanleiding van een woord of zin. Als je bijv. omgedraaid zat, ineens: "Turn arooouuuund!" Dat soort dingen.. Vast nog wel meer dingen :) |
Een docent op de universiteit staat bij iedereen die te laat komt even stil met 'Goedenmiddag mevrouw. Fijn dat u ook nog even de moeite heeft genomen om te komen. Als u het niet erg vindt ben ik al .. minuten geleden begonnen.'
1x is het grappig. 2x misschien ook nog wel. Maar per college komen d'r zeker 20 mensen te laat dus de eerste 20 minuten erger je je dood aan die gast. (hij doet het trouwens ook als mensen eerder weggaan bij het college :s) |
Citaat:
|
Mijn aardrijkskunde leraar van de onderbouw snoof krijtjes... nou ja hij stopte het krijtje tussen zijn snor en zijn neus.. en dat vond ie helemaal geweldig.
Mijn leraar Duits in de onderbouw sprak altijd in het Duits als hij iets moeilijks ging uitleggen.. vervolgens snapte niemand er wat van. De rest deed hij gewoon in het Nederlands.. Hij kickte er gewoon op om Duits te spreken. Daarnaast kickte hij erop om de meisjes met Fraulein aan te spreken, met name Jolijn (ex-klasgenootje) omdat het rijmt. Mijn leraar Nederlands in de bovenbouw kickte op zichzelf en had een arrogantie van hier tot Tokio en terug, en dat liet hij ook merken. Mijn leraar zo-uur praatte ook altijd. En dat ging ook echt nergens over, zoals dat we stil moesten zijn.. gevolg was dat wij geirriteerd raakten door hem en niet stil waren waardoor hij alleen maar doorging. Mijn leraar Engels en mentor bovenbouw knikt altijd als hij iets uitlegt. |
Citaat:
Hetzelfde met weggaan: veel mensen kunnen hun trein precies halen als ze vijf minuten eerder weggaan. Dat doen ze dan ook, maar wel heel zachtjes, zodat zo min mogelijk mensen er last van hebben. Dan vind ik het gewoon kinderachtig: dat gedrag van die docent. Bovendien is zijn gedrag storender dan het te laat komen van die mensen. |
True, absoluut. Aandachttrekkerij.
|
Soms kan ik me ook wel eens ergeren aan die lui die te laat komen, vooral omdat het vaak dezelfde zijn. Nog irritanter is het schaamteloos door een college heen lullen, vorig jaar was er zo'n wijf dat echt nooit de bek dicht hield :mad:. Maar omdat dit niet het irritante gewoontes van medestudenten topic is zal ik ook nog even wat dingen noemen die leraren deden:
Leraar Duits die altijd met zijn vlakke hand op zijn hoofd aan het tikken was als hij iets vertelde. Onze leraar Latijn gebruikte het woord "ontstellend" ontstellend vaak, en dan bedoel ik ook echt ontstellend vaak. De leraar Nederlands haalde bij zo'n alles dat hij vertelde zijn geliefde Volkskrantje aan. Leraar Aardrijkskunde had aparte manieren om iemand te straffen. Als een leerling constant op zijn stoel zat te wiebelen liet hij hem bijvoorbeeld een minuut op 1 been op een afstapje staan. |
Ohja, een leraar Latijn vertelde geregeld over z'n seksleven :s.
En ach, over gymdocenten hoef ik het eigenlijk al niet meer te hebben hè? De vooroordelen die daar over bestaan zijn gewoon waar (n) |
een docent bij mij had alleen de pik op mensen die tijdens zijn college in slaap vielen (logisch), wat aan het begin van het eerste studiejaar nogal vaak gebeurd (ontgroeningen etc.).
dan vroeg hij altijd aan de persoon ernaast om zijn mobiele nummer en belde die persoon dan op of stuurde hem een sms-je. erg grappig en effectief :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm, ik vind best dat ze een regel kunnen instellen, dat je dan maar tot de pauze moet wachten met naar binnen komen. Het is echt onwijs storend als er 25 mensen te laat komen. Zeker als een docent daar iedere x aandacht aan besteed, maar goed, daar kunnen die studenten dan niks aan doen..
|
ik vind het totaal niet storend, zolang de docent maar gewoon verder gaat met zijn praatje en niet bij elke laatkomer een pauze neemt om commentaar te leveren.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij sommige vakken is het zo dat je dan pas in de pauze naar binnen mag. Vorig jaar aan de KUL was dat ook zo. |
leraar natuurkunde: houdt zn lul vast en geeft tegenwoordig mij de schuld van van alles en nog wat
|
mijn leraar economie sluit zijn ogen tijdens de uitleg,
mijn mentor en leraar engels likt zijn krijthanden af voor de klas -in de zin van: je handpalm aflikken- |
Een leraar praat hier met consumptie!!
|
ik had een docent in het eerste jaar die iedere keer dat een mobieltje afging tijdens college zijn agenda pakte om met degene die gebeld werd een afspraak te maken voor een biertje in het stamcafé van de faculteit (hij had dit al gemeld op het eerste college, dattie dat zou doen). Leverde hem toch weer vijf à zes biertjes per cursus op :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Frits een scheikundeleraar doet soms erg maf, bij een proef waar je een geur moet ruiken zei een meisje "oh ik ruik niets" toen liet hij een scheet met daarbij de boodschap "wacht maar". Daarnaast gaat hij ook op het bord zitten om te kijken of het wel genoeg massa aankan en geeft hij soms hele ruimtelijke voorbeelden.
Verder heb ik geen rare docenten behalve dat Sam van Natuurkunde het woord thermometer erg apart uitspreekt :) |
Leraren die scheten laten onder de les... :eek:
|
Ik heb een leraar die nogal gewoonte maakt van niet komen opdagen bij project-meetings, en soms ook niet bij gewone lessen. Op een beledigende manier grappen probeert te maken, gebeurt ook regelmatig. Nogal vervelend.
In het verleden last gehad van leraren die: - elke zin: "uuuh" zeiden - niet stil kon zijn, als hij 5sec. niets zei begon hij gewoon spontaan iets te verzinnen waarover die weer kon klagen. - overal vragend "toch?" achter zei. |
Ik had een aantal jaar geleden een leraar die tijdens de uitleg altijd met z'n kruis tegen de hoek van een tafel zat te wrijven..
Hadden we een keer voor de grap die tafelhoek ingekrijt... die vent liep de hele dag met een krijtvlek in z'n broek :p Ook een leraar die uit z'n neus zat te eten, lekker smakelijk... :s We hadden een lerares voor Engels die amper Nederlands kon, ze had ook nooit het goede lidwoord... Zo was het bijvoorbeeld het komkommer, de zwembad, het tuin enz. Daar plaagde/pestte we haar wel eens mee :o Heel veel maffe leraren eigenlijk.. ik zal nog wel eens een lijstje posten :p |
Citaat:
|
Mijn biologie leraar besteed beanstigend veel aandacht aan seksualiteit, al gaat het hoofdstuk door helemaal niet over, hij weet er iedere les wel over te beginnen.
|
- Niet een rare gewoonte, maar op een middelbare school zie je het bijna niet meer terug: een leraar waarbij je voor het eerste uur moest bidden.
- Een gymleraar die je rondjes liet lopen, na een tijdje was iedereen moe van het rennen. Zette één leerling een grote bek op, dan kon hij dat niet hebben en moest iedereen voor straf nog een coupertest gaan lopen terwijl iedereen al uitgeput was. - Leraren die vinden dat je moet lachen om elk grapje dat ze maken :| - Een leraar Engels die de helft van de les gewoon alleen maar wat verhaaltjes zat te vertellen dat totaal niet met het vak te maken had. Heel gezellig altijd, en het was een aardige man, maar het had niets met Engels te maken en je leerde er dus niets. - Ook nog een lerares wiskunde gehad die het gemunt had op bepaalde leerlingen: steeds dezelfde mensen waren de lul Mja, dat was het wel... |
- Leraar die in de klas mp3 aan het luisteren is, zodat een leerling hem op de schouder moest tikken om een vraag te kunnen stellen. :s
- Leraar die ook een beetje met consumptie praat en tijdens de les vertelde hij z'n hele levensverhaal. |
Voor geschiedenis had ik op de havo een hele leuke leraar :o
Die ging de figuren waar we het over hadden altijd uitbeelden. Zo ging hij een keer op zijn bureau staan met 2 vinger op zijn bovenlip en deed een toespraak van Adolf Hitler op een wat humoristische manier na. Ik vond het wel grappig, maar dit viel niet bij iedereen even goed :p |
Mijn favo leraar was die van muziek, een vrij excentriek figuur, maar wel ontzettend leuk.
Jammer dat hij toen was geschorst omdat hij bier dronk tijdens het lesgeven :o :p |
in de eerste had ik een ak leraar die heel erg met consumptie praatte (had 1 probleem ik moest vooraan zitten :mad: )
Heb een economie leraar die het altijd over de voetbalwedstrijd heeft die de dag daarvoor is gespeeld (vooral als het over heereveen gaat :evil: ) Mijn docent Nederlands is af en toe zo chagie dat ze je om niks strafwerk geeft, en de volgende dag is ze weer super vrolijk en aardig (er is geen hoogte van haar te krijgen). Wiskunde leraar Kan niet normaal praten en heeft soms hele hoge tonen door zijn uitleg heen (net een meid) Zo kan ik nog wel ff doorgaan |
Duits leraar zit altijd aan zijn bril.
|
leraar die duidelijk voorkeur voor de meisjes heeft. heeft zelfs een keer zijn top 3 gegeven. (ben ik even blij dat ik er niet bij stond :p)
en wel meer maar weet ik zo gauw niet |
Leraar scheikunde denkt 'grappig' te zijn door leuke woordgrapjes.. Wanneer blijkt dat het grapje aanslaat (in 0.01% van de gevallen) schrijft hij hem op in zijn boek, zodat hij hem volgend jaar nog een keer kan gebruiken.. :rolleyes:
|
Citaat:
Even een verhaaltje over die gozer :P Op een ouderavond was hij stomverbaasd dat er een papieren kerstboom in het lokaal stond (toen allemaal gedoe met brandveiligheid op school). Hij wilde dit dus even aankaarten bij de ouders, dat zo'n papieren kerstboom totaal niet brandveilig is en dat ze best een klacht in konden dienen. Op dat moment pakte hij een kaars en begon een beetje bij de kerstboom te klieren, net doen of hij hem in de fik zou steken. Zegt ie:"kijk, dit zou best eens een actie kunnen zijn voor een leerling, die weten niet beter". Toen hij midden in z'n verhaal zat vloog die kerstboom in de fik dankzij die kaars, meteen paniek :D Sindsdien was het hem officieel verboden om met vuur te spelen (z'n branders waren ook in beslag genomen :P) omdat dit het 2de voorval was dat hij er bijna voor zorgde dat de school af fikte :p |
Iemand die continu studentes aan het versieren is. Misschien niet een hele rare gewoonte, maar het levert soms wel wat spanningen op.
|
Mijn scheikunde-leraar is triest. Hij behandelt ons als een groep 4 klas, en zegt 'meester' en dat soort dingen. Ook legt hij bindingen tussen atomen enzo uit met handjes en voetjes. :( Kom op, we zijn 5 vwo!
Oh en hij houdt eens per maand een fotoshoot. Allemaal de lab-jassen aan, bril op, en stoer proefjes doen en dan de meeste lompe foto's maken en daarna op z'n site gooien. Ok.. :( |
Mijn scheikundeleraar (nu we toch bezig zijn :o), het is trouwens ook mijn mentor en anw-leraar, trekt altijd meisjes voor enzo. Vorig jaar vond ik dat niet zo erg, toen had ik hem alleen voor anw en dat was een gemixte klas. Maar nu heb ik hem dus ook voor scheikunde en ben ik opeens ook een 'lievelingetje' :eek: en dat is niet iets om blij mee te zijn. :(
|
Er zit bij ons op school een leraar die altijd schreeuwt om alles, wat erg vervelend is als je een se oid. hebt, ik was écht bang voor hem in de 1e, hij zingt ook tijdens proefwerken en maakt dan grapjes.
We hebben een lerares die last van een overslaande stem heeft en als het rumoerig is dan zegt ze altijd ''goed!'' en vervolgens doet ze niets, vriendinnen van mij die voor me zaten waren aan het kamertje verhuren (wat ze ook wel ééérg vaak doen), ze pakte het blaadje af en ze scheurt het in vieren (ze scheurt ook altijd álles in vieren wat scheurbaar is) en vervolgens slaat ze mij en iemand die naast mij zat over bij het uitdelen van oefenblaadjes. Ze trekt ook voor, Nick, een jongen die altijd heel goed luisterd en ontzettend hoge cijfers haalt die mocht 2 oefenblaadjes en Nora, een Turks meisje wat het ook erg goed doet op school die moest maar eens beginnen met één blaadje. Onze natuur-scheikunde leraar die speelt altijd computerspelletjes tijden de les. :eek: |
op HAVO een muziekdocent die de JAWS theme ging spelen als mentor binnen kwam (mentor kwam alleen als er iets fout was)
Niet te vergeten docent economie die over zichzelf praten in derde persoon enkelvoud (n) |
economie leraar: trekt de meest rare bekken als ie iets uitlegt, heeft het ook altijd erover dat pratende pennen niet bestaan.
geschiedenis leraar: wordt helemaal gek als je zonder zijn toestemming een raam open/dicht doet gymleraar: heeft altijd wel een reden om de meisjeskleedkamer in te lopen en laat ze verplicht douchen ( nu gelukkig met pensioen) TOA bij scheikunde: rende laatst met een netje (zo 1 waarmee je vlinders vangt) de klas door om een vlieg te vangen:P leraar duits: kwam 3 lessen achter elkaar aan met de vraag of hij al had verteld dat de laatste methodetoets verviel Latijn leraar: begint de les altijd met deze woorden:" schriftje open, boekje open, pennetje in de hand en een frisse blik in ogen" |
Leraar Frans heeft vanmiddag de hele les Franse liedjes gedraaid. Sinterklaasliedjes (in het Frans! ik wist niet dat het bestond..), het alfabed-liedje enz.. En hij had er de grootste lol in :P.
|
Citaat:
|
Leraar Duits: Elke leerling die bovenaan zijn/haar proefwerk : "PSV is oké, olé olé" schreef kreeg 0,5 punt opgeteld bij het uiteindelijke cijfer.
Ik vond dat natuurlijk helemaal geen probleem, als PSV-fan. Ik had wel klasgenoten die zich hielden aan bepaalde principes en andere voetbalclubs verheerlijkten, die kregen dan - 0.5. :D |
Citaat:
(Geen woorden maar daden...) |
Ik had ook een leraar die heel erg stonk. Hij gebruikte TE veel deo en te veel aftershave. En ik zat ook nog ergens vooraan. Dus het stonk een uur in de wind. Dit is niet echt een rare gewoonte maar ach
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |