![]() |
Blauwe ogen
Je mooie blauwe ogen
ze kijken me aan Totale wanhoop Een groot onbegrip Lange dagen Elke keer weer Wat moet ik ermee aan Onschuldige blauwe ogen De zon en de maan De regen en de boog De dag en de nacht Sneeuw in de zomer Jij bent een van hen Maar minder verandelijk Foute interpretatie Als douw op een blad Spinnenweb in de ochtend Je mooie blauwe ogen Regendruppels in een plas Regenboog in de nacht Mannen in jurken Vrouwen met een hark Blauwe ogen Ik zie ze elke dag Spelende kinderen Huilende honden Postbodes komen en gaan Met jou heb ik nooit gepraat Je blauwe ogen En ik... Ik zal zie ze nooit meer zien Je blauwe ogen |
Ik ben geneigd om te zeggen dat ik het geen aansprekend gedicht vind, maar eigenlijk snap ik de boodschap niet. Om die reden zeg ik nog niets over de inhoud.
Je dichten vind ik niet echt uitdagend, het leest ook niet bepaald vlotjes, naar mijn idee. En ik mis toch een beetje de rijm... Gaarne uitleg bij de inhoud ;) |
Ik heb het geschreven toen in heel erg in de war was.
Een vriend van mij (beste vriend) degene die ik alles vertelde enzo die was er opeens niet meer. Hij was niet dood, hij was niet verhuisd, hij was alleen opeens heel erg verandert hij was zich zelf niet meer. En daar gaat het eigenlijk over. Dat alles opeens verandert en dat daardoor alles ook voor mij veranderde. Dat niets meer hetzelfde was en dat ik alles anders zag dan dat het eigenlijk moest zijn. xx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26. |