![]() |
Is brood een goede vervanger van aardappelen e.d.
Sinds ik op mezelf woon eet ik eigenlijk niet zovaak rijst of aardappelen, maar maak ik meestal iets van brood erbij. Vaak pitabroodjes, soms gewoon stokbrood. Ik vraag me af of dat eigenlijk een goede vervanger is, of dat ik eigenlijk essentiele bestandsdelen mis op deze manier?
Bedankt alvast :P |
In aardappelen zit toch zetmeel? Volgens mij is dat heel belangrijk ergens voor.
|
|
En dat zit niet in brood?:)
Ik haal wel es van die plakjes aardappelen ofzo, maar ik vind t zo onhandig:D Ik vind t ook veel leuker, alles in 1 pan :o |
Citaat:
Dus.. het is ok?:o |
Half, je moet natuurlijk wel niet altijd hetzelfde eten, maar aardappelen is koolhydraten, brood ook.
Eet je bruin brood of voornamelijk witbrood of meestal van alles? |
Brood is eigenlijk juist gezonder dan aardappelen ;). Het bevat ook zetmeel, en het bevat meer voedingsvezels dan aardappelen (witbrood ongeveer evenveel als witte pasta, iets meer dan witte rijst; bruinbrood ongeveer evenveel als bruine pasta of zilvervliesrijst). Afwisseling is natuurlijk 't best, maar ach, half Nederland eet elke dag aardappelen en dat is ook geen afwisseling.
Dus als je zorgt dat je er wel groenten en vlees/vis/ei/tofu/kaas/noten/bonen/vegaburger bij eet is 't goed :) |
Citaat:
Savonds eet ik vooral pitabroodjes en stokbrood, wat dus eigenlijk vooral wit is. |
Citaat:
En verder zou t fruit nog beter kunnen, maar ja:(. En ik kom trouwens denk ik ook niet aan 200 gram groente.. |
Weet je het zeker? Ik vind 200 gram echt ontzettend weinig namelijk, zelfs als je maar een paar hapjes groente eet, zit je al zowat op 200 gram volgens mij :o Vlees(vervanging) heb je niet perse elke dag nodig, dus als jij een keer of 4 per week iets van vlees, of een fatsoenlijke vegaburger eet, kun je die andere dagen best iets van mozzarella ofzo eten dacht ik :)
|
kaas is gewoon een goede 'vleesvervanger' :). Bevat niet zo veel ijzer, maar wel eiwitten en vitamine b12.
|
maar:
'alle aroma's die verschillende soorten vlees hebben is helemaal niet te vervangen' Vooral nu met het wild seizoen <3 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, minder 150 of zo.
|
Van een gewone prei is het witte+lichtgroene zo'n 150 gram. Maar er zijn ook wel preien van 500 gram of van 50 :p
En een bol mozarella is genoeg ja :) |
dat zeg ik toch ook :P
die winter penen zijn leuk, 800 gram :| |
Citaat:
Maarre.. 150 is opzich ook nog wel redelijk dan he?:) |
Maar in prei zitten niet alle vitamine en mineralen.
Maar je moet voor de gein is zo een joekel kopen, kan je wortel soep van maken. |
Citaat:
Wat mist prei dan? |
weet ik het :p.
www.google.com maar gekookte wortel, dat proef je alleen niet, je moet hem wel zeven. Dus dan heb je alleen het kookvocht waar alle smaak aan zit. Lekker ! |
Citaat:
|
Ik weet niet alles :P
Maar wortel soep is lekker, wil je het recept? |
Citaat:
|
Citaat:
|
En als ik hem voor je maakt, vacumeerd en opstuurt?
|
Als je zo'n zakje voorgesneden groente koopt van 400g moet je dus de helft gebruiken voor 200g groenten. Zo vind ik het makkelijk om te tellen hoeveel groente ik eet op een dag.
Als ik paprika of prei koop o.i.d., weeg ik het meestal even in de winkel. Ik vind 200g groenten best veel eigenlijk. Maar ook lekker dus ik eet het altijd wel (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |