![]() |
Raadsel-topic
Je bent verdwaald in een dorp. Je komt bij een splitsing. De ene weg is de weg terug naar huis, de ander gaat naar duitsland ofzo. Bij de splitsing staat een huisje. Daar wonen twee broers. Een van die broers liegt altijd, en de ander is altijd eerlijk. Jij ziet een van de broers buiten in de tuin staan. De ander is niet thuis. Je weet alleen niet of het de eerlijke broer of de broer is die altijd liegt, want het is een tweeling.
Hoe vraag je of je nou naar links of naar rechts moet op zo'n manier dat je zeker bent waar je heen moet? Kennen jullie ook zulke raadsels en het antwoord ervan? |
Op de splitsing staat een bord <uitgang>
hup |
Citaat:
|
Je vraagt hem wat zijn broer zou zeggen als je de weg naar huis vroeg, en gaat de andere kant op.
|
Citaat:
|
Ja. Ben jij echt dertien?
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu naar de orde van de dag: ik kende er een paar, maar ik ben ze vergeten. |
Iets met een chinees en katten.
|
Citaat:
|
Zoek eens voor mij dat raadsel op met die chinees, die katten en die zakken?
|
ook misschien een leuke:
Een jongen zit met zijn vader in de auto, en ze hebben een ongeluk, de zoon is zeer gewond en word met spoed naar het ziekenhuis gebracht, de andere betrokkenen worden ter plekke behandeld, maar eenmaal aangekomen in het ziekenhuis zegt de chirurg: Ik weiger mijn zoon te opereren, hoe kan dit? wel over na denken he?
Spoiler
|
Zie de spoiler.
|
1
--- Een hardloper loopt een vierkant. Over de eerste zijde doet hij 70 seconden, over de 2e doet hij 70 seconden, over de 3e doet hij 70 seconden en over laatste zijde doet hij 1 minuut 10. Hoe kan dit? |
2
--- Er komen 3 jongens in een winkel. Ze willen een voetbal kopen die €25 euro kost. De winkelier denkt: hmm als ik er nou €30 euro van maak, is het een mooier rond bedrag en makkelijker te delen. Zo gezegd zo gedaan. Die jongens betalen ieder 10 euro en gaan weg. Later verteld de winkelier dit aan zijn baas, die het er helemaal niet mee eens is, en hij zegt dat de winkelier die jonges die 5 euro terug moet geven. De winkelier denkt: Als ik ze nou alledrie 1 euro geef, dan hou ik 2 euro zelf. Hij heeft dus die jongens 1 euro terug gegeven. Die jongens hebben dus alledrie 9 euro betaald, plus de 2 euro die de winkelier in zijn zak heeft gestoken, is 29 euro. Waar is die overige euro gebleven?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
|
JE hebt een schaap, een wolf en een kool. Jij bent een herder. Je weet dat die dingen elkaar gaanopeten. De kool door het schaap en het schaap door de wolf. Jij moet ze aan de overkant zien te krijgen, maar je bootje kan maar 1 van die dingen met jou erbij tegelijk dragen. Hoe los je dit op zonderdat iemand word opgegeten?
Spoiler
|
1. Het is geel.
2. Het zit in een kooitje. 3. Het fluit liedjes. 4. het is geen kanarie. Wat is het? (Ik geef het antwoord wanneer een paar mensen hebben geraden.) |
Citaat:
|
Grr... had niks over die link van droog brood moeten zeggen... :)
"Een banaan." "Een banaan is geel. Het is geen kanarie. Maar je stopt het niet in een kooitje, en het fluit geen liedjes." :P |
Citaat:
Nou okee, om je te helpen (uit het hoofd, zal ook wel niet helemaal kloppen maar geeft in ieder geval een beter beeld): "Een banaan is geel." "Ja, daarom." "En het is geen kanarievogeltje." "Nee, precies." "Maar Els... een banaan is een vrucht. En vruchten zijn er om opgegeten te worden." "Ja, dat snap ik, maar wat wil je daar mee zeggen?" "Dat je de banaan niet als vrucht benadert als je hem in een kooitje stopt. Kijk, je kunt het wel doen, ik ontken niet dat je het niet kunt doen, maar je schiet er niet zo gek veel mee op. Daarbij heb ik in mijn leven al heel wat bananen mogen zien, maar ik heb er nog geen een gezien die een liedje floot." |
Het woord bestaat uit 12 letters, staat in de dikke van dale, begint met een z en bevat geen enkele klinker.
Welk woord zoek ik |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn versie klopt trouwens ook van geen kant. :( Gewoon het origineel kijken.
|
het is rond en blauw
Spoiler
|
Het is zwart, wit en paars en het zit in een nest.
Spoiler
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |