![]() |
partijen maken bij gym
hey,
stel je gaat op school trefbal spelen dan moeten er natuurlijk eerst 2 teams worden gemaakt. hoe ging dat dan bij jullie op school, gewoon aftellen 1,2 of 2 mensen naar voor schuiven en die dan teams laten kiezen? hebben jullie nog leuke creatieve ideeen over hoe het anders zou kunnen? ik hoop het wel want dan zouden jullie mij daar echt bij helpen. alvast thx groetjes mij |
2 captains en dan om beurten kiezen. Oh en er zijn altijd left-overs. Niet leuk, hoewel ik daar niets om geef.
|
|
We kunnen onzin niet als een serieus forum beschouwen.
|
mensen zelf laten kiezen
'jongens tegen de meisjes' als dat een beetje opgaat of gewoon aftellen idd |
Aftellen. Omdat als je twee captains partijen laat maken, ze altijd eerst hun vrienden kiezen, dan de besten en dan degenen die niemand in zijn parij wil hebben en daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
|
gewoon 1 2 enz. wel wat afwisselen
|
Citaat:
|
Aftellen, niet laten kiezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aftellen is minder gemeen maar heeft wel het risico dat 1 team veel beter is dan het anders. Bij kiezen is dat niet zo omdat ze gewoon allemaal voor de beste die nog staat kiezen. (of voor hun vrienden en da's gewoon dom van hen) |
Citaat:
|
Gewoon zelf groepjes laten maken en als dat niet lukt, zelf indelen.
|
Citaat:
|
de docent moet naar mijn mening groepjes maken.
dat voorkomt toch een hoop gezeik? het is erg lullig voor de mensen die overblijven. want dan zitten ze nog als enige op de bank en iedereen kijkt naar ze, dat geeft echt geen fijn gevoel. |
Laat 2 mensen kiezen... en zorg dat dat jongens zijn, die kiezen eerder de sterkste spelers ipv vrienden/vriendinnen, waardoor de teams eerlijker verdeeld zijn :)
|
Citaat:
|
ik was altijd zo'n left over, totdat men ontdekte dat ik redelijk goed kon keepen. ( lees: vuistenwerk en niet vies van smerige tackles )
|
Citaat:
Voetbal heeft me nooit beboeit en dat doet het nog steeds niet, ben ook niet van plan er moeite voor te doen om het een beetje onder de knie te krijgen :o |
Zelf groepjes maken.
Anders 1, 2, 1, 2 (maar wel enigzins eerlijk verdeelt) Iig niet zelf laten kiezen. (N) |
Citaat:
|
Gewoon vol mixen. 1-2-1-1-1-2-2-1-2 etc.
Zijn altijd van die pipo's die zodra ze doorhebben hoe er wordt gekozen een paar lui weg ellebogen om bij hun vriendjahs te mogen zitten. |
Citaat:
|
of je laat ze eerst een potje spelen zodat je goed kan zien wat iedereen kan en hoe goed iedereen is en daarna maak je zelf definitieve groepen (y)
|
Aftellen (1,2-1,2-1,2) lijkt mij het best. Doe ik ook bijna altijd als ik gymles geef. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn gymleraar heeft ook wel een goede oplossing: hij kiest een aantal captains (laten we voor het gemak 4 zeggen), dan kiest hij steeds vier leerlingen uit die ongeveer even goed zijn en die laat hij dan kiezen waar ze bij willen. :)
|
Citaat:
De minder sportieve lui komen dan altijd tegenover een beter team, verliezen praktisch altijd en voor hun is er dan praktisch geen fun meer. |
Pispotten, zoals dat dan heet.
|
Met mijn nieuwe klas maak ík gewoon de teams, per team doe ik dan een speler erbij en dan 2 die ongeveer even sterk zijn tegelijk. Dat een beetje afwisselen. Dan weer twee sterken bij een team planten, dan weer twee zwakkeren. Werkt goed :)
|
2 captains en dan eerst de meiden laten kiezen of de niet sportievelingen
of uiteraard het 1 2 systeem |
We deden nooit zo erg aan gym, ik tenminste niet. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan wel mensen heel goed rondcommanderen. Misschien moet ik maar voetbalcoach worden (y) |
Citaat:
|
op alfabetische volgorde. De eerste helft vd namenlijst aan de ene kant en de andere helft aan de andere kant. Lekker normale verdeling :p
|
Een leraar op de middelbare school zette de hele rij leerlingen op lengte naast elkaar, en selecteerde ze dan op nummer.
|
Omg..
|
Ligt aan de groep, ik heb in een klas gezeten waar het met captains heel goed ging, die kozen gewoon normaal en telkens per twee, waardoor er niet echt mensen als laatste nog overbleven ofzo. Maar als dat niet gaat, gewoon zelf aftellen, maar niet om en om, want dan krijg je mensen die met opzet naast iemand anders gaan staan om zo bij een vriendje in het team te komen :D
|
Citaat:
discriminatie op lichamelijke kenmerken :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon goed kijken wie goed is en wie minder, en dan zelf eerlijk verdelen lijkt me het beste. |
Meestal twee mensen laten kiezen, maar soms werd er ook gedaan met nummers.
|
Citaat:
En je bent er goed in of niet ja... maar als je er niet goed in bent kun je er wel goed in worden. Als je het zo erg vindt om als laatste gekozen te worden, waarom oefen je dan niet harder zodat je beter wordt en eerder gekozen zal worden? :o |
Ik werd altijd als laatste gekozen. (y)
|
Citaat:
Zo leer je wel mensen met 'vernederingen' omgaan, maar als het altijd gebeurd kun je beter een andere manier kiezen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26. |