![]() |
ruw plekje huid
Ik heb nu opeens zo een ruw rood plekje vel tussen mijn ogen en een klein stukje op m'n wang.
het jeukt niet echt maar het is zo ruw dus wel nogal irritant, zeker omdat het nogal opvalt. Heb het al meerdere malen ingesmeerd met hydraterende crème maar dat helpt niet? ik dacht , misschien de kou, maar ben dagelijks amper 2 secondjes buiten. iemand een idee wat het is en hoe ik het wegrkijg? |
Citaat:
|
kan droge warme lucht het probleme zijn?
|
Citaat:
maar ga es lekker naar buiten joh ;) en optijd naar bed zoals ik nu :p |
Helemaal met Raven eens!
Buitenlucht en zonlicht is goed voor lichaam en geest. (y) |
Citaat:
Correctie: boslucht is goed (overmatig) zonlicht is gewoon slecht voor je huid |
Dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat het allemaal wel goed komt als je buiten loopt.
|
Citaat:
Neemt niet weg overigens dat de verwarming er inderdaad geen goed aan doet. Maar vooral: blijven smeren. (Y) |
Citaat:
maar het zou ook door zorgen kunnen komen zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelf zou ik overigens niet te veel gaan smeren, dan droogt je huid alleen maar meer uit. Ook niet te vaak wassen of nat maken. Gewoon met rust laten. |
ik kan ook van die rode plekjes krijge op mn huid als ik te lang douch of in bad zit ofzow. dan drog t op de een of andere manier uit, en ik zou eiglijk nie weten of die buitenlucht er veel mee te maken heb
|
Citaat:
|
het is waarschijnlijk exceem. ik zou even langs de dokter gaan voor miconazolnitraat ofzo.
|
Citaat:
|
Ik heb in 19,5 jaar ook nooit exzeem gehad, maar heb nu ook twee kleine plekjes.
|
nu zijn ze bijna helemaal weg trouwens :)
ik had er ook niks meer op gesmeerd trouwens, alleen zachte peelinggel gebruikt en dat heeft wel wat geholpen denk ik? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15. |