![]() |
supermarktfraude door werknemer
Ik werk zelf bij een supermarkt, als caissiere. Net hoorde ik dat een collega van mij, die er vast werkt, als kassier, fraude heeft gepleegd en op de een of andere manier 23.000 euro achterover heeft gedrukt.
Ik vroeg mij af, gewoon uit interesse, wat voor hem precies de gevolgen zullen kunnen zijn. Wat is hier een logische straf voor? Zal hij in het vervolg nog enig werk kunnen vinden? |
Jah hij kan in het vervolkg best weer werk vinden. Het is zelfs voorgekomen dat zo iemand wel eens weer in een supermarkt aan de slag kan.
Vaak doordat van dit soort gevallen geen aangifte word gedaan en dit "intern" word afgehandeld grtz ivo |
geen aangifte? ik vind 23.000 euro toch een aardig hoog bedrag.
|
Citaat:
|
maar hoe moet een kassa-man 23.000 euro ophoesten? dat kan hij lijkt me toch niet zomaar? hij heeft dat geld vast al lang en breed uitgegeven.
|
Citaat:
|
weet jij wat er dan kan gebeuren voor straf?
|
Citaat:
|
dankjewel. geen buitensporige straffen dus, behalve terugbetalen en mogelijke extra kosten.
|
Ehm, drieëntwintigduizend euro en geen aangifte? Kakt die supermarktbaas diamanten ofzo? Elk weldenkend mens zou daarvan aangifte doen.
|
Citaat:
Uberhaupt dom om op zo'n manier geld achterover te drukken, elke boekhouder die ook maar een cent waard is komt er binnen de kortste keren achter, kasboeken, voorraden en omzet met elkaar verrekenen is z'n baan, vraag jezelf, zou die zo'n klauw geld niet opmerken? Hehe, retorische vraag eigenlijk, zelf gezien dat een begroting van tonnen tot op de euro sluitend te krijgen is. :D |
Citaat:
|
Een ex-collega van mij jatte ook geld op 't werk. Zij is toen ontslagen en werkte een paar weken later bij een andere winkel. Geen probleem; ze heeft d'r vorige werk gewoon niet op d'r CV gezet en dus werd er ook niet gevraagd naar een referentie.
Wbt die laatste vraag dus: ik verwacht niet dat 't een probleem zal zijn voor diegene om weer aan werk te komen. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb ooit in een woonvorm gewerkt. Vlak voordat ik daar kwam is er een man ontslagen die 'dingen' had gedaan met (gehandicapte) bewoners die niet door de bocht konden.
Later is hij aangenomen bij een andere woonvorm oid met kinderen. Niemand kan hem daarin tegenhouden. De oude werkgever mag niet opbellen naar de nieuwe werkgever om te vertellen wat er is gebeurd. Wat de oude werkgever overigens wel mag doen is opbellen naar de nieuwe werkgever en vragen of ze al in het register hebben gekeken van de politie oid (weet ik veel waar dat soort dingen in staan). That's all. Dus zo krom is de wet in Nederland... die man kan straks lekker zijn gang gaan op kinderen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Want leg als onderhoudsmonteur van een woningcorporatie maar eens uit waarom je in godesnaam voor een slordige € 33.000,- aan gereedschap en onderdelen in je auto moet hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je aan de kassa werkt, kan je toch geen fraude plegen? Alle inkomsten gaan in de computer en de kassa gaat slechts open bij ontvangst van geld... en ze controleren toch iedere dag de inkomsten... lijkt me erg veel zo'n bedrag. En hoe weten ze precies hoeveel zij heeft gepiekt?
Vreemd hoor. |
Citaat:
Dus op den duur (als het lang duurd tot ze vermoedes hebben) komen ze er dan pas achter |
Als je bij ons wat mee zou nemen ben je gelijk ontslagen en je krijgt er een aangifte bij kado.. heel simpel je moet gewoon met je klauwen van iemand anders eigendommen afblijven.. al is het iets wat je gratis aan de klant meegeeft... voor veel dingen moet een bedrijf toch nog voor betalen...
Las laatst iets over diefstal in supermarkt dat 50% van het gejatte dat het personeel er verantwoordelijk voor is... ziek gewoon. |
Citaat:
dan heb je nog openbare laden waar iedereen op draait het beste is een aparte la maar dat gebeurt ook lang niet overal. en het wisselgeld als er meerdere mensen over gaan kan er heel makkelijk fraude worden gepleegd... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |