![]() |
Ramroosjes
Straks ga ik naar een optreden van 'de Ramroosjes'. De Heideroosjes doen The Ramones.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Geen slecht woord over The Ramones, maar de Heideroosjes... stellen die iets voor? Ik herinner er me (van lang geleden) één nummer van, Ze smelten de paashaas, en ik meen me vooral te herinneren dat ik dat nogal carnavalspoppunk/nederlandse offspring vond. Laat me hopen dat ze ondertussen nog wat geëvolueerd zijn. En iemand de ramroosjes in zijn geheel al gezien? Ik ben eens benieuwd... |
marco heeft een tribal
|
Ik wilde daar ook heen, maar toen zag ik dat di-rect het voorprogramma was. En nu twijfel ik.
|
Die spelen hier (Het Depot, Leuven) niet. Gelukkig.
Pigmeat doet hier het voorprogramma, en daar heb ik ook nog nooit van gehoord. En de Doors om 20u natuurlijk. |
anee he... niet die kut muziek.
|
Vergane glorie.
|
Ze hebben al eerder op Werchter al covers van de Ramones gespeeld, en ik vond het gaaf. Maar ja, ik vind de Heideroosjes sowieso geweldig, dus of je daar dan veel aan hebt ^^.
|
Iets met Joey en omdraaien in het graf.
|
Citaat:
|
Tijdens het jubileumoptreden in 013 speelden ze de paashaas.
Maar om dat nummer belachelijk te maken, zongen ze 6 of 7 verschillende nummers achter elkaar op dezelfde beat, om vervolgens te zeggen dat ze het zo kut vonden dat ze constant om dat ene nummer herkend werden. |
Klinkt érg kut.
|
Heb zowie zo het nummer Ode to the ramones van de heideroosjes en die klinkt wel erg cool vind ik. Ze waren alleen laatst bij paul de leeuw waar ze sheena is a punkrocker speelde en dat klonk niet super.
Dus ik twijfel ook nog wilde eigenlijk in december naar de effenaar gaan |
Citaat:
Klopt, Ik vind het daar altijd wel gezellig. |
die cover van the KKK took my baby away vind ik helemaal niet vervelend.
en al zou ik nooit een cd van de heideroosjes opzetten, live zijn ze wel vermakelijk vind ik:) |
Citaat:
|
Hipheid ten top, maar ik ga denkelijk niet, want al te vaak gezien en ik weiger di-rect hun salaris te sponseren door een kaartje te kopen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
de Ramones zijn super, de heideroosjes niet.
|
Citaat:
|
'k ga misschien naar de show in deventer heen.
|
niet bijster interessant
|
heideroosjes is wel leuker dan ze smelten de paashaas :)
|
heideroosjes zijn gaaf, ramones ook en ik wil wel maar mn bankrekening vind van niet
|
Vette shizzle.
'Ze smelten de paashaas' is trouwens een parodie op gabbernummers, geloof ik. En inderdaad kut. |
Achteraf valt er niet zoveel over te zeggen.
Het was veel punkrock en veel pose. Helemaal geen artistiek verantwoorde benadering van The Ramones (daarvoor werden sommige nummers te hard verkracht), maar wel een leuke show en meer dan een uur veel plezier gehad. Meer moet dat soms niet zijn. Over het voorprogramma kan ik kort zijn: afgelast. |
Citaat:
|
En, als ik niks beters te doen heb ga ik ook nog wel effe kijken.
|
Ik ga ze 1 December waarschijnlijk zien. Als mn potemonnee daar zin in heeft. ^^
|
Citaat:
|
Citaat:
leesfoutje :bloos: Di-rect staat in de grote zaal, en Ramroosjes in de kleine. Wat een topmedewerkers daar, die kennen het hele programma uit un hoofd.. respect! |
Denk dat ik toch maar kaarten ga halen voor de show in de effenaar
|
Citaat:
Op zich heb ik er geen probleem mee dat de zanger op een gitaarkist gaat crowdsurfen om bij de lichtman een paar pinten te gaan halen ("Eén ding is altijd veel beter in België: jullie hebben zo'n lekker bier!") maar dat gaat wel verder dan benen wijd, "one two three four" en spelen maar. (c: |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik je 9 december niet tref, is 17 december de laatste kans op je whisky, ik ga in januari naar Chicago voor stage.. Ik weet dat Di-rect heel goed is en leuk, en dat ze live ook nog eens superstrak spelen, maar geef de ramroosjes een kans! :o |
ik zal er zijn zaterdag (y)
|
morgen (y)
|
kogels door hoofden (y)
|
ik vind de heideroosjes nep. die moeten geen band als the ramones coveren (n)
|
Ze missen een neger in de line-up.
|
Citaat:
|
Toemba, was jij dat nou zaterdag?
|
Kijk, muzikaal is het allemaal niet zo hoogstaand, maar ik vind ze vooral heel erg oprecht. En daar komt bij dat ze maatschappelijke thema's, ook dingen op micro-niveau zegmaar, aansnijden in hun teksten. Bouwen ze toch nog beetje aan die betere wereld. En daar gaat punk om. Dus zeg ik: HR: (Y) GO!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |