![]() |
Ervaringen met kopen op ebay
Ik ben wat aan ebay aan het rondkijken voor kleding. Zijn er mensen die hier regelmatig kleding kopen? Zo ja, werkt dat een beetje goed en veilig, bijvoorbeeld als je iets uit Amerika koopt ofzo? Dat vroeg ik me ff af..
|
Ik denk dat het veiliger is dan Marktplaats (behalve dan het gedeelte waarop je mensen gewoon ff op kunt zoeken als iets niet helemaal in orde is ;)).
Aangezien ebay werkt met die rating zie je gauw genoeg of iemand van wie je iets wilt kopen betrouwbaar is of niet. Werkt erg netjes. Ik vertrouw er wel op! |
Er is altijd een kans dat je belazerd wordt, niet dat je daar niks tegen kunt ondernemen. Doe ook aan vooronderzoek, bestel evt eerst minder voordat je een grote bestelling doet.
Maar bedenk wel dat er een grote kans is dat de douane vooral bij verzekerde zendingen uit de VS de waarde van het pakket controleert en je er heffing over laat betalen. Ligt ook aan de methode van verzending en dus de verkoper. |
Nee, heb er geen ervaring mee.
|
Citaat:
|
Kopen in Amerika zuigt, zeker bij kleding en electronica.. Eerst 12% invoerrechten betalen, en daaroverheen mag je dan nog fijn 19% BTW betalen. En het duurt kankerlang.
Dus: http://www.ebay.DE Duitsland ja, als de verkopende partij z'n iBan nummer geeft zijn overschrijvingen naar Deutschland gratis. De verzendkosten zijn niet achterlijk hoog, geen invoerrechten gedoe etc.. En die Duitsers zijn meestal niet van die marktplaatsoplichters zoals je hier wel eens tegenkomt. |
Ik haat Ebay :mad:
Mijn ervaring is dat wat ik wil net voor mn neus wordt weggekaapt door een of andere lowlife uit Japan :mad: |
|
Citaat:
Tenminste, ik heb nooit BTW en invoerrechten betaald voor de spullen die ik van ebay heb gehaald. |
Citaat:
Ik heb er wel goede ervaringen mee hoor. Ook wel eens t-shirtjes gekocht uit Amerika en had die volgens mij binnen 10 dagen. Verder koop ik vooral cd's .. meestal uit engeland. Kopen doe ik via Paypal. |
het kan nooit erger zijn dan dingen hier op v&a verkopen (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
op ebay staan hele leuken aardbeien-, aubergines, pompoenen en kersenhandtassen
|
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga het gewoon maar eens proberen denk ik!
|
ik heb vandaag een paypal ccount aangemaakt maar ik snap er geen drol van. Alleen omdat ik een boek wilde kopen voor 1.50 dollar wat hier 20 euro kost. Ik snap er geen drol van.
|
Citaat:
ik heb 1 keer iets gekocht op ebay, uit amerika, en ik moest er 'ineens' teveel heffing over betalen, dus ik doe het nooit weer, denk ik. |
ik kocht eerst veel op ebay
werkt betrekkelijk goed. Ik wacht nu alleen wel al een maand op een shirt |
Ik heb mezelf wijsgemaakt dat iets kopen via ebay heel moeilijk gaat met creditcards enzo. Anders ga ik er teveel kopen.
|
Citaat:
'dat lukt toch niet, veel te veel gedoe' |
ik heb er weleens wat besteld. soms duurt het zo lang voordat je het krijgt dat je alweer vergeten bent dat je dat hebt besteld. maar verder is er nooit iets fout gegaan.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe kom je daarbij? Gewonnen objecten afgelopen 60 dagen: Aantal: 21 Totaal: EUR 355,46 valt mee! Feedbackscore: 243 Positieve feedback: 99,2% Leden die positieve feedback hebben gegeven: 245 Leden die negatieve feedback hebben gegeven: 2 Alle ontvangen positieve feedback: 323 Lid sinds: 15-jul-03 http://feedback.ebay.nl/ws/eBayISAPI...me=STRK:ME:UFS |
http://feedback.ebay.nl/ws/eBayISAPI...erid=terrorkoe
Ik heb in juli 2004 wat Duitse hebbedingetjes aangeschaft zie ik. Was gezellig!!!!!! :) :) :) MOETEN WE VAKER DOEN!!!! :):):):):) |
2x iets gekocht, 0x iets ontvangen.
terwijl allebei die dudes goede comments hadden. dus gewoon pech denk ik :) :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16. |