![]() |
Garantie op een mobiele telefoon
Vandaag kwam ik tot de vervelende ontdekking dat mijn mobiele telefoon een barst heeft. Maar dit is geen barst op het schermpje maar een barst én het lcd schermpje, waardoor er een grote lichtvlek op zit. Het beschermplaatje van mijn mobiele telefoon is nog intact. Hij heeft de dag alleen in mijn broekzak gezeten en hij is niet op de grond gevallen.
Zou dit onder de garantie vallen, dus kan dit een fabrieksfout zijn en hoort een mobiel dat niet te krijgen of is het een gevolg van onzorgvuldig gebruik dat niet onder de garantie valt? (de telefoon is online gekocht, tele2) |
Hoe lang heb je die telefoon al? Ik kan me niet voorstellen dat een schermpje zomaar barst, met andere woorden er moet iets gebeurd zijn ofwel gevallen ofwel een fabricagedefect, maar dat laatste lijkt me heel onwaarschijnlijk. Je kunt het natuurlijk altijd proberen, ik denk dat je wel een redelijke kans hebt als er verder geen uiterlijke beschadigingen waar zijn te nemen. Dan kun je nog beweren dat die barst er zomaar ineens in zat.
Je bent natuurlijk altijd afhankelijk van de goedheid van Telfort. Wat dat betreft stellen zulke verzekeringen bij echte schade van je GSM nooit zoveel voor, want Telfort zal altijd beweren dat het door onzorgvuldig gebruik komt (en meestal is dat ook zo) en daar kun je maar heel moeilijk iets tegenin brengen. Alleen in situaties zoals hier, waar echt geen externe schade waarneembaar is. |
Hoe kom jij bij telfort? Ik heb hem bij tele2 aangeschaft.
Ja er zijn krasjes op het mobieltje te vinden, maar die waren er al eerder. Hij is 5 maanden oud. Ik denk dat de kras door een te hoge blootstelling aan druk komt. (dat hij in mijn broekzak zat en ik ergens op een hard stoeltje ben gaan zitten) |
Ja sorry, dat is mijn eigen provider, was er niet helemaal bij met mijn gedachten :) ik bedoel gewoon de verzekeraar waar je die verzekering bij hebt lopen.
|
heeft hij een verzekering lopen dan?
|
Citaat:
Overigens is het niet Tele2 die de garantie bepaald, maar gewoon een reparateur die in opdracht van de fabrikant het toestel moet repareren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |