![]() |
[externe schijf]
ik heb gehoord dat je een externe schijf niet als primaire schijf kan gebruiken op de pc, maar ik kan hier niet echt hulpzame info over vinden op google.
Iemand ervaring met een externe als primaire (dus om mee te booten)? |
Je kunt wel van een USB device booten hoor. Het is de vraag in hoeverre Windows ondersteuning heeft hiervoor. Voor Linux/BSD is het in elk geval een prima optie.
|
Citaat:
|
ja, maar daarna.... dan moet-ie na het booten dat ding gaan mounten als systeemschijf ofzoiets. zou windows dat kunnen?
|
Citaat:
Maar wellicht dat OEM bordjes (dell / hp ) dit soort mogelijkheden niet hebben. Maar als je een normaal mobo hebt gekocht niet ouder dan 2 jaar, dan zou hij USB boot toch echt moeten ondersteunen. |
Citaat:
|
ok, ik heb dus nu deze config:
120 gb maxtor 8mb cache 7200rpm als master 250 hitachi 8mb cache 7200 rpm als slave 250 promedion extern 8mb cache usb 2.0 als back-up vind het best zo, was eerst aan het kutten met de jumpertjes want eerst gaf ie nadat ik de tweede schijf erin had gepropt een fatal boot error ofzo, maar dat lag dus aan de jumpers. Kvind dat ik nu toch wel voorlopig voldoende schijfruimte heb. Oja en die hitachi hangt een beetje half in mn kast omdat ik geen ruimte had om hem ergens in te schuiven :P |
Ik kan je sterk aanraden om hem wel in te bouwen en vast te zetten met schroefjes. Je kunt ook zogenaamde 5¼ => 3½ bays kopen, waarmee je een hardeschijf in een grote 5¼ bay kunt inbouwen.
|
Citaat:
Maar je kan hem wel beter ffkes vastschroeven inderdaad |
waarom dan? :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27. |