![]() |
Beste computer
Hallo,
voor informatica moeten we de beste en snelste enz. computer samenstellen die er is er moet windows opzitten en alles moet er op en eraan zitten, dus cd-rom speler, toetsenbord, enz... Mijn vraag: welke soorten moet ik hiervoor gebruiken want ik heb geen verstand van computers. Dus iets van: Best processor ..... Beste videokaart ... enz.. alvast bedankt. |
wat een onzinnig opdracht.
de snelste computer voor welk doeleinde ? (en in sommige gevallen is de combinatie 'snelste' en 'windows' al helemaal onzin.) |
moet geschikt zijn voor spelletjes.
Ja inderdaad onzinnige opdracht, kan er ook niks aan doen he.. En windows moet erop zitten ja |
Ga naar tweakers, ga naar de pricewatch, en sorteer in elke afzonderlijke categorie componenten de lijst op 'prijs' (duurste bovenaan). Voilà.
|
koop dan gewoon een dell....
|
Lol, slaat echt he-le-maal nergens op, als het nog binnen een bepaald budget moest zitten oke, maar nu? :p
nah ja, zoals nare man al zei; kies het duurste wat je kan vinden. |
Kijk anders eens naar AlienWare. Dat zijn high-end computersystemen. Deze bijvoorbeeld:
http://www.alienware.com/product_det...de=SKU-DEFAULT |
bel nasa
zeg: een van die tadaa |
AMD64 X2 4800+
MSI of ASUS bord met SLI 2x nvidia 7800gtx top 2gb intern raptor schijf s-ata winxp 64bit mx1000 muis leuk toetsenbord van logitech dr bij dvd brander enzo maakt geen hol uit als je toch voor een merk wil gaan neem dan nec. enz enz enz zoals al eerder gezegd wat een zuigende opdracht |
kzou sowieso een mobo uitzoeken waar 4 processoren oppassen
en dan wat snelle pentium d's erop heb je soweiso al 8 processorrs parrallel staan en dan natuurlijk big aas video kaarten raid kun je kijken, maar miss is een neiuwe variant van scsi sneller en natuurljjk e en big ass viedaokaart en zovele ram je kwijt kan in die kast |
Ik denk dat ik de bedoeling van de opdracht wel snap en ik denk niet dat het de bedoeling is om het antwoord hier kant en klaar vandaan te halen. In plaats daarvan zou ik me eens een beetje gaan verdiepen in hardware. Dan kom je er vanzelf wel achter wat de ultieme game pc is en dan heb je volgens mij echt niet van alles het duurste nodig.
@ Warsocket: Zij moederborden die geschikt zijn voor meer dan 1 procesor niet meer om in een server in te bouwen. Ik geloof namelijk niet dat meerdere procesoren momenteel word ondersteund door games maar dit weet ik niet zeker. |
Elke dag ken je deze opdracht opnieuw maken..........
|
:nono: zelf je huiswerk maken.
Die opdracht komt me bekent voor, die had ik 2 maanden geleden. Kijk wat rond op computerfora (tweakers bijvoorbeeld) en lees reviews. En stel dan de computer samen. Maar heb je ook een idee waarom je die opdracht moet maken? Is het om erachter te komen wat de snelste onderdelen zijn of wat er in een computer zit? |
FX-59 of Quad DUal Core OPterons
4 gb 7800GTX 512 in sli of X1800XT 512 in Crossfire Raptors Maar de beste computer is nog altijd die van ik weet niet hoeveel 100.0000 opterons, maar die zijn er wel. |
|
Citaat:
Of je neemt een opteron based blade systeem met een paar honderd nodes en gaat iets met Windows Datacenter Server doen :p |
Citaat:
en elke thread kan op een eigen cpu draaien. stel dat bijvoorbeeld (weet niet of het waar is maar is goed mogelijk) firefox voor elke tab een thread heeft, dan wordt de ene tab gewoon dor CPU #1 berekend en tab 2 door CPU #2 en de standaard firefox GUI door CPU #3 moet je (in windows xp) maar eens bij de taskmanager (ctrl+alt+del) maar eens onder de tab perstaties kijken naar het aantal threads dat draaid, dan zie je dat er toch wel heel veel threads gebruikt worden. net ff gekeken als je bij winamp op afspelen duwt worden er al 5 threads gestart, en dan zijn er nog 2 threads voor winamp zelf als hij niet afspeeld, kortom met winamp zelf kun je bijna alle 8 cpu's benutten |
Citaat:
|
Citaat:
en verder wat enlight al vertelde. |
Citaat:
|
Citaat:
en dat 1 applicatie evt op 1 cpu draait ligt niet ana het programma maar aan de dispatcher van windhoos |
Citaat:
Who cares, als je nu een S939 systeem koopt, en zeker een dual core, dan kun je daar weer fijn een tijd mee vooruit (tenzij natuurlijk alle S939 CPU's zichzelf onmiddelijk vernietigen wanneer Socket M2 uitkomt). Maar voordat Socket M2 een beetje betaalbaar is ben je dik een jaar verder, moeten we dan tot die tijd allemaal maar geen computers meer kopen? :p Je moet niet kijken naar wat er over een x aantal maanden uitkomt, want er is altijd wel wat. Je moet kijken naar wat je nu nodig hebt. En wat een flauwekul zeg, aan een X2 4800+ heb je niks? :| |
Nee, als je gamed niet, trekt niet eens 2x 7800GTX 512 mb of crossfire X1800XT heb je meer aan een FX-57. Of natuurlijk een FX-60 :) Dual Core geloof maar wel M2.
M2 betaalbaar, s939 was ook betaalbaar, het enige nadeel was dat er toen nog geen 3000+ of 3200+ was. Maja voor S939 komen er geen nieuwe processors meer uit, er stond een FX-59 gepland op 3,0 Ghz maar of ze dat halen op het huidge voetje, met een niet te hoge TDP en goede yields halen is een 2e. |
|
Je moet van die videokaarten die je met een kabeltje aan elkaar kan maken erin zetten :P En dan gelijk 4 naast elkaar:P (y) En natuurlijk dual-core processor met Hyper Threading :cool:
|
Citaat:
|
Ja, want we weten allemaal dat je zonder twee 7800GTX kaarten niet fatsoenlijk kunt gamen :(
Gelukkig krijgen we binnenkort dit ;) |
Naja daar heb je wat aan?
Kost je alleen al 3000 pieken voor 2 videokaarten en 1 processor. En dan nog je voeding. Maar Marco niemand kan F.E.A.R fatsoenlijk draaien op breed beeld resolutie met soft shadows en FSAA aan. Maja dat is ook alleen maar mierenneukerij. Sowieso is het enige voordeel van de FX-60 dat hij een unlocked mp heeft. Daarnaast komt ATI alweer in Januari met hun R580, dus als je nu een kaart van 600 euro koopt is hij over 2 maanden al oud. |
Duh, álles wat je nu koopt is over een paar maanden verouderd ;) Zo gaat dat nou eenmaal.
|
Jah, maar nu is het erg. De 7800GTX was goed, maar is ook al dik 3 maanden uit, de X1800XT is net 1 maand uit of minder, en is nu pas een beetje leverbaar, en dan komt ATI alweer met een nieuwe reeks in Januari/eind december :| ik zou mij opfokken als ik nu een X1800XT had gekocht.
|
Nou, de mijnes in ieder geval niet. :p
|
Ik zou beginnen met een Dual Core Xeon, de snelste die leverbaar is natuurlijk (3.6 Ghz). 8x de aanschaf van een geheugenreepje dat 4 gig levert (die zijn al uit ja). De videokaart moet de ASUS PCI-e 512Mb EN7800GT DUAl/2DHTV worden, en dus niet de GTX. En als geluidskaart moet je er nog even een CREATIVE X-FI Elite Pro in knallen. En als monitor natuurlijk een 1 meter doorsnee plasma tv. De rest van de randapparatuur kan je zelf wel vinden, tevens een kast om het spulletje in te proppen :). Veel succes met je huiswerk verder!
|
doorsnee plasma tv als monitor :(
dan nog liever aan een g5, alleen maar vanwege het cinema display |
Citaat:
Een 21 inch tft + een plasma voor films etc. |
Citaat:
maar ja wanneer houd de pc wereld op en zit je in het home theatre of high fidelity gebied. beste soundinterface of speakers voor pc's bestaan ook niet, het beste is een goede dac of surround processor icm 'echte' speakers en versterkers |
Citaat:
Kwaliteit krijg je pas als alle factoren goed zijn, één zwakke schakel in je hardware en de kwaliteit (meestal) valt akelig terug. |
Citaat:
|
Citaat:
En je een dikke mooie TFT van minimaal 23 inch :P Citaat:
Maja R580 en G80 of 90 binnekort. Word wel steeds sneller die videokaarten launch, hoeveel tijd zat er wel niet tussen de 9700/9800 en de X800? |
Citaat:
Maar de vraag is wat het beste en het snelste systeem is. Waarbij dat op verschillende manieren gedefinieerd kan worden. Net als de discussie 'AMD of Intel'. Ze hebben allebei hun sterkere en zwakkere kanten. |
Tot nu toe is het AMD bij de meeste taken.
Maar jah het is nog niet echt 'je van het' of zeer schokkend. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |