![]() |
Sneeuw en storm
Wat vind jij van het weer op het moment?
Ik hou op zich wel van sneeuw en van harde wind (niet van echte storm), maar wat mij betreft had het beter verdeeld mogen worden! Gewoon een fikse bries en 10 cm sneeuw in het hele land. Hier, in Groningen, is het sneeuwvrij en bijna windstil en toch kan ik waarschijnlijk niet naar Enschede vanavond, en zeker niet naar Haarlem... het is gewoon slecht verdeeld weer! |
Ik vindt het wel leuk als het maar morgen niet stormt
|
Ik vond het wel lekker hoor. De hele dag droog en lekker de zon erbij. :) (y)
|
Ik vind de winter echt cool, als het maar geen neerslag is. :o
|
Hier alleen veel storm en regen gezien.. geen sneeuw :o
Maar toch: kutweer :mad: |
Best veel sneeuw :) En het waait ook best wel hard soms. Leuk voor een keertje, niet altijd.
|
Op dit moment baal ik er flink van want ik zou het echt *heel erg* vervelend vinden als er morgen geen treinen reden. Dat kan ik er niet ook nog bij hebben.
|
Het is hier echt één grote sneeuwbende. Bomen breken af, omdat ze het gewicht van de sneeuw niet aankunnen.
En er wordt niet gestrooid. :mad: |
Hier ook een bende waar ik te veel last van heb gehad. Ik stond 3 kwartier of langer in de sneeuw te wachten tot mn vader me ophaalde. Hij kon het niet vinden... zucht...Helemaal koud, en dan duurt het nog een eeuwigheid voor je thuis bent als je maar 20km/uur rijd!
|
Gadver ik haat dit rotweer. Vooral als je vanalles moet doen op de fiets.
Morgen heb ik een gala dus nu moet ik met 5 taxi's omdat anders mijn jurk + kapsel compleet verpesten (n) |
Hier is niks te merken. Windstil, geen regen, geen sneeuw, niks.
|
Citaat:
|
ohja met een gala is 't inderdaad wel érg vervelend...
mjah, mijn zus is morgen jarig, vandaag dat ik toch wel naar haarlem wil... |
Citaat:
|
Hier waait het nu wel hard, maar geen sneeuw, geen regen. Ik hoop wel dat ik morgen met de trein kan, want dat moet.
(Hey, net knipperde de lamp!!) |
Ik vind sneeuw echt geweldig, ook al heb ik er zelf hinder van :p . Ik woon in Friesland en zoals bekend is het noorden gevrijwaard gebleven van sneeuw. Jammer :( . Echt vreemd om op het nieuws te moeten horen dat het elders in het land grote overlast is door de gevallen sneeuw of regen. Het was hier vrijwel de gehele dag zo goed als windstil :D
|
Op dit moment kut. Want mijn hele dag verloopt nu verrot allemaal door die rotsneeuw. Ik kan geen kant op. Ik ben zowat ingesneeuwd. Geen auto (eerst was het met de auto niet te doen om naar A'doorn te gaan, we hebben vandaag maar 1 auto, want mn moeder is in Utrecht met de andere auto en toen we eindelijk met de auto naar Apeldoorn gingen ging de versnellingsbak kapot :mad: ), fietsen te gevaarlijk, lopen ook niet te doen, openbaar vervoer rijdt ook niet meer, stroom was net in Apeldoorn uitgevallen, dus toen ik EINDELIJK naar Apeldoorn kon ging dat toch weer niet door etc... En ik heb er dus flink de pest in.
|
wel gvd en die doos zei dat er sneeuw lag in groningen :mad: :nono:
ze moest mij zeker fokken ofzo (n) jammer dat er hier in heemstede geen sneeuw ligt. heb verder geen problemen met het weer want ik was vrij |
Sneeuw is fijn.
Alleen van mij mag de zon wel weer komen eigenlijk, net zoals het warme weer. Heb vandaag de hele dag vastgezeten op Utrecht. (N) |
Citaat:
- terug naar huis - uit eten - naar het gala - naar huis :s |
Hier ligt minstens 10 centimeter, wiehoe (y)
|
Citaat:
die heeft een half uur op de trein gewacht en was verkleumd |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb 4 uur gewacht op Utrecht en heb toen ergens besloten dat ik maar beter terug kon gaan en de eerste trein terug gepakt. Ben in totaal 6 en een half uur onderweg geweest. (N) Maar het was wel gezellig (Y) |
Mijn trein had ook vertraging, maar dat is geen nieuws. Het zou pas nieuws zijn als het eens op tijd reed.
Ik houd van sneeuw, zolang het maar niet gaan regenen en waaien. :( |
Citaat:
kreeg ook nog een hagelbui op zn hoofd |
Hier in Friesland was het een mooie dag, lekker in het zonnetje naar school gefietst. Absoluut geen harde wind of regen.
|
Als ik binnen zit vind ik storm en neerslag leuk. Als ik weg moet is het kut.
|
Citaat:
dan moet je nog blij zijn man |
Hier is dus helemaal niets. :)
|
Sneeuw is leuk, maar nu even niet, want iedereen (en het openbaar vervoer) is ernstig in de war.
Storm is gewoon kut. :( |
Citaat:
|
Ik vind het kut want ik werk op het station. (n)
gestrandde reizigers zijn nooit leuk, en zeker niet vriendelijk of behulpzaam. En ze willen snel geholpen worden, terwijl hun trein toch niet gaat. |
Storm en regen vanochtend en vanmiddag was kut.
Later op de middag sneeuw! (y) Ik word er blij van. heb wel pijn aan mijn voeten nu van het in de sneeuw lopen vanmiddag en vanavond.. maargoed ik vind sneeuw leuk! |
Ik vind het wel gezellig die sneeuw. Alleen minder dat ik morgenvroeg om kwart voor 6 naar mijn werk moet en niet erg zal lukken. :o
|
Ik wil sneeuw hier. Dat het waait is wel koel opzich. Regen minder, maar ik hoef er toch niet uit op de fiets, dus boeie.
Maar ik vind het wel dom dat het OV gelijk 100% vastloopt :rolleyes: Alsof die lui niet berekend zijn op eventuele stormpjes. |
Citaat:
|
Citaat:
De conducteur liep nog wel telkens te bleren dat de reizigers vooral hen niets moesten verwijten, maar die twee mannen. :rolleyes: |
Al die mensen in de file he... waar moeten die plassen of poepen? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij ons heeft het heel de dag aan een stuk door geregend. Het leverde me een gratis lift op, dus heel erg vond ik het niet :o maar ja, erg vervelend als je d'r last van hebt, zeker als het gepaard gaat met veel kou en mensen die op stations, in auto's of gemeentehuizen moeten overnachten (n) |
Vooralsnog heb ik er weinig last van, ik zit binnen, ik merk alleen dat het lichtnet hier behoorlijk instabiel is. De lampen flikkeren nogal, en mijn telefoon heeft de hele dag nauwelijks bereik.
|
Zolang ik binnen zit of ieder moment dat ik naar binnen wil dat ook kan, dan vind ik 't wel best.
Die ongelukken zijn wel minder natuurlijk. |
Ja inderdaad joh! Takken die door de zware sneeuw op bovenleidingen vallen, blikseminslagen die utrecht stilleggen, grootschalige stroomuitvallen waardoor de wissels in Twente en de achterhoek het niet doen... ik snap echt níet waarom de NS niet even een hogedrukgebied creëert zodat de treinen tenminste kunnen rijden!
:rolleyes: |
Citaat:
|
Sneeuw is mooi, hier is het nu ongeveer een halve meter hoog. :D
Maar ik moet straks naar mijn werk, dat is wel weer minder.. :( |
De storm is hier nu over, de sneeuw is er nog.
Ik vind het wel best, hoef niet echt ergens een en mijn rijles ging nu niet door. |
Citaat:
jaha, maar het is niet zo dat men niet weet dat het aan het einde van het jaar winter wordt. Dus ze hadden al lang noodplannen klaar hebben kunnen liggen. Alles wat jij hier meldt is sneller te herstellen als ze simpelweg voorbereid zijn op de herfst cq winter. Dus dat hooghartige toontje van je kun je maar beter tegen de ns aanslaan dan tegen de mensen die hier erop kankeren want die hebben wel degelijk een punt. |
Ik ben allang blij dat ik hier donderdag al was (in Helmond) en niet pas gisteravond hier aan had moeten komen. :)
|
wat hadden ze er tegen moeten doen, dan? Afdakjes bouwen boven alle leidingen? Hoe wil je voorkomen dat de stroom uitvalt of dat de bliksem inslaat? Bliksemafleiders zullen ze heus al wel hebben.
Er komen elk jaar geleidelijk blaadjes op de rails en die kun je snel weghalen en als ze dat niet op tijd doen is het inderdaad stom (van prorail, niet van de ns, het spoor is niet de verantwoordelijkheid van de ns). Maar dat er opeens op één dag ruim 30 cm sneeuw valt in eenderde van het land terwijl het in een ander derde gaat stortregenen en stormen en onweren, daar kun je echt niet zo veel aan doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27. |