![]() |
der untergang einer frau
Der Untergang staat niet bij de oorlogsfilms, schat.
Hij leidde haar, breide haar in gevlochten twijfel, bond ‘r samen. Ze liepen langs de langspeelfilms, ze hield het kort. Dat men Vera Draak hier niet had. Ik stond er stil. Wel zes kaartjes. Ze gleden ganz gut in mijn zak. Abortussen, zoet. Hij vervolgde, Unforgiven, Untouchables. Ik wachtte. Ga dan. Maar hoedzaam hing hij aan haar en huurde Antz. |
Aan de ene kant kan ik er eigenlijk helemaal niets mee...
Aan de andere kant... Ik vind het zo leuk hoe jij met woorden omgaat. De woorden kloppen, voor mijn gevoel, ze zijn zo weloverdacht. En qua inhoud lijkt het ook allemaal bij elkaar te horen, maar toch begrijp ik die niet echt:o |
Citaat:
Volgens mij was het ook zo'n Nieuw-Samengesteld-Gezin, want ze hielden elkaars hand vast en noemden elkaar 'schatje' enzo. O ja, de vrouw ging ook op een bepaald moment aan de balie vragen of ze soms de film "Vera Drake" niet hadden, want ze had er blijkbaar over gelezen in één of ander pseudo-intellectueel blaadje, en sprak het oer-Nederlands uit, inclusief "Draak". Daar gaat het gedicht dus over ;) |
Ah, zat ik toch best een eind in de richting...
Alleen die kaartjes kon ik totaal niet plaatsen, maar weet nu hoe dat komt: bij ons heb je geen kaartjes nodig. Tenminste, bij de videotheek waar ik heeeeel af en toe kom niet, voor zover ik weet:P |
Ik vind 'm supersuper!
later zeker meer uitleg, nu toneel gaan kijken! |
ik vind um vet, en met de uitleg erbij is hij helemaal melig. dat gedeelte met die kaartjes snapte ik namelijk niet
|
Oooo dit is echt gaaf :) Ik vond alleen die korte zinnetjes en al die puntjes een beetje irritant, maar dat heeft ook wel weer een bepaalde functie.
In één videotheek hier in de buurt is er ook zo'n kaartjessysteem, dus ik had sowieso wel door dat het over een videotheek ging. Maar de uitleg over het stel en dan je verwoording.. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29. |