Citaat:
Optima schreef op 27-11-2005 @ 18:15 :
om je even de illusie te besparen: op je 19e verwijderen ze je amandelen niet meer. Als je tonsilitus hebt (keelontsteking in de amandelen) kan dat erg pijnlijk zijn. Als je daarbij ook nog eens koorts hebt kun je bij de dokter om anti-biotica vragen.
Wat ze echter nooit zullen doen is je amandelen verwijderen. Ze zijn kennelijk een essentieel deel van je afweersysteem. Pas als je ernstige klachten in ademhaling krijgt, of kanker in je amandelen, of cystes of anders ergs, zullen ze er over na gaan denken ze te verwijderen.
Dus: leer ermee leven. Ik doen het ook. Op dit moment heb ik zoveel pijn in mijn amandelen dat ik nieteens meer durf te slikken en liever kwijl en vernederd wordt dan de pijn te trotseren.
Kzit er over te denken om ze maar eigenhandig te gaan verwijderen....:s
|
Dat is dus helemaal niet waar.
Amandelen worden nog wel verwijderd op latere leeftijd. Bij mij zijn ze 2 maanden geleden verwijderd, en ik lag op een kamer met 3 leeftijdsgenotes die ook allemaal voor deze operatie gingen.
Als je regelmatig keelontsteking hebt (een paar keer per jaar), waar je veel last van hebt, waar je evt. ook koorts bij hebt, en waarvoor je antibiotica moet gebruiken, dan kom je absoluut in aanmerking voor een tonsilectomie, zoals dat heet.
Als jouw arts je verkeerde informatie hebt gegeven, zou ik snel een afspraak maken en om een doorverwijzing vragen. Als hij/zij je die niet wilt geven, vraag dan om een second opinion!
|