![]() |
Help zoeken?
Ik ben Evzen. Ik heb het de laatste 6 jaar (ik ben 20) niet makkelijk gehad, te veel dingen om op te noemen.
Wat doe je als kapot gaat aan opgekropte gevoelens? Ik kan er een paar kwijt aan mijn zus, een paar aan vrienden... maar nooit ziet iemand het geheel, zelf mijn vriendin niet. Iemand zei dat ik misschien eens een psychiater moest opzoeken. Wat doet een psychiater eigenlijk, hoe weet je als dat het is wat je nodig hebt? Zijn er andere manieren om alles op een rijtje te zetten, te leren omgaan met gevoelens... om mezelf te begrijpen, inzicht in mijn persoon te krijgen? Mocht een psychiater de beste oplossing blijken, zit ik nog met een probleem, ik kan dat helemaal niet betalen. Ik heb nauwelijks geld genoeg om eten te kopen, huur te betalen en te eten... Is ier iets als een online-hulp groep? Of gaat alles gewoon over? Out of sight, out of mind? |
Naar een psycholoog gaan is zeker een goed idee, hij kan je leren met die gevoelens om te gaan. Hoe je dit moet betalen weet ik niet, sorry, maar volgens mij kun je het allemaal terugkrijgen van je verzekering of zo?
Een goed psychologie (psychologies?) boek lezen waar in staat waar die gevoelens vandaan komen, tips om opgekropte gevoelens te uiten etc. kan ook helpen, zelf heb ik veel gehad aan de NLP techniek. |
Het beste kan je gewoon eerst naar je huisarts gaan. Die weet wel een geschikte persoon voor jou waar je je verhaal kwijt kan.
|
Bedankt voor jullie antwoord.
|
De huisarts verwijst je misschien door naar de GGZ (geestelijke gezondheidszorg) behandeling daar kost je niks.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Algemeen Maatschappelijk Werk is in veel steden ook gratis. Als andere hulp te duur is (wat je huisarts je vast kan vertellen), dan is dat misschien nog een optie? |
Wel moet worden verteld dat hulp bij bijvoorbeeld het riagg zwaar waardeloos is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Typfouten de gekste. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja dat wat Stefanie zegt, bedoelde ik...:o
|
Oke, dat het waardeloos is was misschien overdreven, maar er is echt zoveel betere hulp mogelijk dat als je ooit bij het riagg bent geweest en bij een goed gediplomeerde psycholoog je wel snapt wat ik bedoel. En verwijt het me niet dat ik alles over één kam scheer, dat is een fout die elk mens maakt als je snel wilt uitleggen wat je bedoelt.
Leuke topic-titel btw. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |