Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [CD's] Groot ISO-bestand branden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1310357)

FOOIJDONK 28-11-2005 10:30

<ISO BESTAND> branden

Hallo,

ik heb een vraagje over een iso bestand, het bestand zelf is 3,5 gig groot en nu wil ik het graag op cd branden, maar ik heb geen dvd brander.

Hoe doe ik dit???

Met vriendelijke groet,

Wammus 28-11-2005 10:31

Gewoon een lege cd in je cd brander doen en met nero branden. Cd's zijn niet groot genoeg voor zulke grote bestanden dus je zult meerdere cd's moeten gebruiken maar dat wijst zich als het goed is vanzelf.

namnatulco 28-11-2005 15:22

deze iso van jou is volgensmij voor een dvd bestemd, als je em wilt branden moet je dat waarschijnlijk op dvd doen, das makkelijker dan op meerdere cd's

@wammus hoe wil jij met nero op meerdere cd's branden??? ik heb eens geprobeerd om een bestand dat te groot was te branden, toen kreeg ik alleen de vraag of ik een overburn wilde doen of niet?

ThunderW 28-11-2005 15:35

Citaat:

wammus schreef op 28-11-2005 @ 11:31 :
Gewoon een lege cd in je cd brander doen en met nero branden. Cd's zijn niet groot genoeg voor zulke grote bestanden dus je zult meerdere cd's moeten gebruiken maar dat wijst zich als het goed is vanzelf.
dat kan zo ie zo niet.

ik weet niet wat het is? een film, een spel? maarja je kunt 'm dan alleen branden met een dvd-brander of je moet 'm mounten, dan draai je 'm dus op je pc.

ILUsion 28-11-2005 16:43

Ik zou in ieder geval mounten met iets als Daemon Tools (of Alcohol 120%) en dan verder zien.

Een game kun je normaalgezien niet splitten, dus dat wordt elke keer mounten als je het wil gebruiken.

Een film(dvd) zul je volgens mij moeten converteren naar een ander formaat: divx, xvid, svcd, vcd. Deze laatste twee zijn in zowat alle dvd-spelers afspeelbaar maar hebben nogal wat beperkingen: lagere kwaliteit en korte speelduur (tot 80 minuten).

Andere software op dvd kun je vast wel splitten, door gewoon de bestanden een programma als Burn To The Brim of je gezond verstand te gebruiken. Let er wel op dat als het een iso is van een Linux-bootschijf, dat je dan meer succes zult hebben als je op zoek gaat naar de CD-ISO's van die distributie.

In het totaal zal het geen makkelijke opgave worden, lijkt me tenzij het gewoon wat bestanden zijn die op de dvd/cd moeten staan ZONDER dat ze naar elkaar linken (met installatiebestanden is dat dus wel het geval, met een heleboel worddocumenten niet).

namnatulco 28-11-2005 19:59

@ILUsion op zich onthoud daemon tools gewoon welke iso's ie ge-emuleerd had, en laad ze meteen als windows start. wat betreft splitten heb je gelijk, bovendien is een dvd sowieso handiger, lijkt me?

nare man 28-11-2005 20:07

Een ISO is een bestand waar een volledige image van een schijf in is opgeslagen. Het is de bedoeling dat je het dus op zijn minst met een schijf van dat formaat gebruikt of 'm gemount op je harde schijf laat staan. Je kunt een ISO niet splitten als het om een spel gaat, en als het om een film gaat kun je beter die drie tientjes voor een DVD-brander uitgeven.

Engadin 28-11-2005 20:25

Rarren (of zippen) splitten in delen van 700 mb en dan branden. Als je het bestand wilt gebruiken eerst weer unrarren(of zippen) in in een emulator draaien.

ILUsion 28-11-2005 23:07

Citaat:

namnatulco schreef op 28-11-2005 @ 20:59 :
@ILUsion op zich onthoud daemon tools gewoon welke iso's ie ge-emuleerd had, en laad ze meteen als windows start. wat betreft splitten heb je gelijk, bovendien is een dvd sowieso handiger, lijkt me?
Na ja, hangt maar van je instellingen af: ik laat Daemon Tools niet automatisch opstarten met mijn pc en open het enkel als ik het nodig heb om wat resources uit te sparen. Want het heeft weinig zin om een ISO van 3.5 gieg constant beschikbaar te hebben als drive. Voor mij klopt het wel, dus. En je zal voor de rest wel gelijk hebben dat hij het normaalgezien automatisch laadt, hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.