![]() |
Balkenende.
wat vinden jullie nou van Balkenende? Goede minister president of niet?
Hij heeft veel goede dingen gedaan voor de WAO, het zorgstelsel en de verlaging van de belastingen voor bedrijven. Aan de andere kant neemt hij vrij weinig maatregelen tegen terrorisme en is het kabinet feitelijk in elkaar gezakt met de begravenis van Prins Claus, wat hem oa door Koningin Beatrix kwalijk werd genomen. Dus, wegen de voordelen op tegen de nadelen? Of is hij toch niet zo geschikt als minister president? Jullie zeggen het.. |
Wat nou weinig maatregelen tegen terrorisme???
|
Hey, niet mij aanvallen, dit zijn enkel reacties die ik al eerder van mensen hebben gekregen. Maar wat vind jij? Goede minister president of niet?
|
Citaat:
|
Zware middenmoter.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu weer ontopic? ;p |
Citaat:
|
Citaat:
Toch weet ik je mening nog niet? :P |
Citaat:
|
balkenende is ook maar een mens.. als premier is hij verantwoordelijk voor veel dingen.. als er iets fout gaat in nederland, is hij het zwarte schaap.. :) tis vast wel een goeie man
|
hey cher ;)
maar ik ben het trouwens oneens met wat je zegt. Balkenende is premier, daar kiest hij voor, hij heeft die taak opgenomen. Hij wist wat hij kon verwachten. Ik weet niet of hij het aan kan hoor, hij is zo verschrikkelijk voorzichtig met alles. Misschien denkt hij zelf ook dat hij het niet aan kan en probeert hij een goede indruk te maken. Dat werkt dus niet. Als de minister-president niet zijn mannetje kan staan, wat betekent dat dan voor Nederland? |
maar nl stemt tog zelf op balkenende, hij is al 2x gekozen.. :s geloof ik :p
|
Citaat:
Het zal trouwens ook geen derde keer gebeuren, ik neem aan dat je het stuk hebt gelezen over hoeveel procent nog in dit kabinet geloofd? |
ja :)
|
Dat ziet er niet echt goed uit he?
;p Nee, maar ik geloof gewoon niet dat Balkenende geschikt is voor deze baan. Ik bedoel, natuurlijk is hij maar een gewone man, meer kunnen we ook niet van hem verwachten. Maar ehh, wanneer begint hij zich eindelijk te gedragen als een man, ik vind dit voorzichtige gedoe niet erg mannelijk en al helemaal niet geschikt voor iemand die toch een beetje het volk moet vertegenwoordigen. |
als je je inleeft in die man.. moet hij heel veel doorstaan.. ofsow.. *kut-stelling* hij heeft zichzelf nog niet zo goed kunnen bewijzen.. hij werd net minister-president toen er problemen waren.. je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het fout doet.. (wat een lul-antwoord)
|
Ik wil niet vervelend doen, maar de Nederlandse bevolking kiest niet voor ons aller Jan Peter.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij staan trouwens open voor een frisse inbreng van anderen? :P
@ cheryl Over mijn reactie van net, natuurlijk heeft hij wel iets goeds gedaan, maar mensen zoeken altijd naar beter |
Of is er nog iemand met een uitspraak over zijn Harry Potter imago? :P
|
ARRRGH!! maar balkenende heeft ook gewoon geen aanzien.. daar ligt het ook wel aan :)
|
Citaat:
|
Wat mij een beetje tegenstaat aan balkenende is dat hij doet alsof hij christelijk is (goed voor je medemens zorgen etc.) maar ondertussen gaan de mensen die het finacieel moeilijk hebben er alleen maar meer op achteruit en krijgen de rijke alleen maar meer voordelen erbij. Als je dat wilt, kom er dan gewoon voor uit zoals de VVD doet.
|
Citaat:
Ikzelf vind dat Balkenende het op zich niet heel verkeerd doet. Zoals gezegd: De nieuwe zorgverzekering waar ik in ieder geval zeer enthausiast over ben. De verlaging van de belasting voor bedrijven vind ik ook zeer goed. Toch is het niet gelukt om de politiek van het softe imago af te helpen en ook met de al veel te vaak genoemde normen en waarden van de gemiddelde Nederlander is het nog steeds niet best gesteld. [Edit] Dit laatste vind ik zorgelijk. We leven al in een tijd waarin het er maatschapelijk nog steeds niet al te best aan toe gaat. Laten we nou eens een keer met z'n allen gaan kijken naar hoe het beter kan. Ik denk dat we daar een stuk meer mee op schieten dan alleen maar heel de tijd op elkaar te gaan kankeren. [/EDIT] |
Citaat:
|
Citaat:
Ok hij heeft de uitstraling van een soft pudingbroodje maar nogmaals dat doet er niet heel toe. In de politiek gaat het er om om wat voor ideeën je hebt en hoe je die wilt gaan uitvoeren. Daar veranderd je kledingstijl (hoewel ik daar niets mis mee vind. Die is zoals het in mijn ogen hoort) en je uiterlijk (waar je helemaal niets aan kan doen) helemaal niets aan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen zoeken een sterke leider, misschien niet altijd qua uiterlijk maar je moet wel het karakter hebben. Hitler werd in de propaganda posters ook opgefraaid MAAR wat mensen van hem herrineren heeft te maken met zijn acties. Balkenende's acties zijn bar weinig |
Citaat:
je kan echt wel iets aan je uiterlijk doen hoor |
neeee niet hitler.. merel!! hoe durf je!! ;p
|
Hebben jullie een huiswerkopdracht ofzo?
|
Citaat:
Maar nu Ontopic. Er is nog niemand geweest die mij van mijn mening over balkenende heeft kunnen afbrengen. Hij heeft het karakter noch de uitstraling voor een echte leider. En dat is een uitdaging. ;) |
ja merel, hoe durf je
|
Citaat:
Cheryl zocht feiten over balkenende en kwam mijn berichtje tegen ;P |
Hij heeft de uitstraling van een bureaustoel, dat was al voldoende reden om een ander naar voren te schuiven als MP.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat me raden, MEP ofzo?
|
Citaat:
Naar mijn mening neemt Balkenende keuzes die moeten worden genomen. Denk aan de soms harde bezuinigingen, zodat het financieringstekort niet te groot wordt. De hervorming van de WAO, de soepelere ontslagwetgeving die er aan zit te komen. Er zijn vast nog wel wat positieve aspecten op te noemen. Echter, er zijn ook genoeg negatieve punten. De overdreven maatregelen tegen het terrorisme (wat mij het allermeeste stoorde was het voorstel om apologie, het verheerlijken van terrorisme, te verbieden. Gelukkig is een meerderheid van de Kamer tegen), de steun aan de VS als het gaat om de aanval tegen Irak en het overnemen van de wens van de Kamer om een referendum over de Europese Grondwet te houden. Dit is maar een hele korte opsomming, maar met de punten die op dit moment in me opkwamen. Per saldo geef ik de persoon van Balkenende het voordeel van de twijfel als het gaat om inhoudelijke aspecten, maar wat betreft leiderschap wordt de balans echt negatief. |
Citaat:
|
Citaat:
|
nou ja je kan ook zeggen dat hij zijn uiterlijk mee heeft hij roept de meest idiote dingen en tot mijn verbazing is dan het commentaar dat hij geen uitstraling etc heeft
zelfde geld voor donner overigens |
Citaat:
Balkenende heeft vast genoeg dingen voor nederland gedaan alleen dat wij lang niet alles weten wil niet zeggen dat het er niet is. @ professor2: Dat valt voor mij onder uiterlijke verzorging. Ik neem aan dat als we het over uitstraling hebben dat daar iets meer mee bedoeld word dan alleen iemands kapsel en aan sommige dingen kan je nou eenmaal niets doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maarja, dat zei ik net ook al. Balkenende is niet zeker van zichzelf en dat zie je, zo kan je geen leider zijn. Ik bedoel, als je aan jezelf twijfelt ben je gelijk minder geloofwaardig, en zal je publiek ook sneller aan je twijfelen |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01. |