![]() |
koortslip - korstje
Hey,
Ik had weer n koortslip en heb braaf zovirax gesmeerd, en nu is er enkel nog een korstje op en moet m'n lip enkel nog herstellen. Mijn vraag: moet ik nog zovirax smeren of geneest het beter in contact met de lucht? |
Een koortslip geneest altijd vanzelf, zolang je er maar niet aan gaat krabben. Zovirax remt een koortslip voornamelijk in het begin, maar verhelpt hem niet.
|
Het zal niet echt heel veel uitmaken.
Zelf zou ik blijven smeren maar niet constant, zodat het korstje wel kan 'uitdrogen'. |
En volgens mij helpt het ook (maar dat geldt voor meer virale ziekten) dat je weerstand op peil houden (slaap + vitaminen) het proces versneld.
|
Zovirax helpt alleen bij de eerste tintelingen; daar kun je nu dus wel mee ophouden:)
|
Idd gewoon laten zitten dat korstje totdat 'ie eraf valt.
|
God, als er iets waar ik een hekel aan heb is het wel een koortslip.
|
Citaat:
Fijn spul, maar niet langer dan nodig is ;) |
Citaat:
|
Je kunt beter zovirax van een huismerk kopen, bijvoorbeeld van Etos, die is 'maar' 3-4 euro.
En het is precies dezelfde stof (die heet acyclovir). Het is zonder recept dus verkrijgbaar bij een drogist (ook bij apotheek). |
Citaat:
|
Erg bedankt Roos, Thee Muts :). Even snel gaan kopen, voordat ik ereen krijg (n) .
|
Ik weet niet waar het was, maar ergens een artikel gelezen dat Zovirax alleen werkt bij eerste tintelingen (zoals eerder gezegd). Verder moet het gewoon uitdragen, ik gebruik er amper nog Zovirax of een gelijke voor, maar smeer er gewoon tandpasta op. Als het eenmaal een korstje is kan je ook stoppen met smeren.
|
Ik ben echt een kenner op het gebied van koortslippen, ik hoef er maar naar te kijken en heb er een opgelopen..
Zovirax help alleen als het nog blaasjes zijn idd, als er een korst op verschenen is, kun je niets anders doen dan afwachten tot hij eraf valt. *niet aan krabben, krijg je en litteken, en deze gaat niet meer weg!* Nu is mijn probleem dat ik niet tegen zovirax kan, dan wordt mijn koortslip 5x zo groot en veranderd hij in een ontsteking wat mijn wang inslaat. Ik heb daarom speciale zalf en pillen, jaja..een koortslip..wat een toestand.. :rolleyes: |
Citaat:
Ook als het nog in de ''blaasjes fase'' zit helpt zinkzalf wel eens, voor de gene die er ook last van hebben. |
Citaat:
Is jouw weerstand dan niet gewoon voortdurend laag en moet je daar dus eerder wat aan doen dan aan die koortslippen? |
ik heb nu al een maand een koortslip en hij gaat maar niet weg..zalfjes helpt ook niet, weerstand is gewoon goed :s
|
Citaat:
Nu, de examens zijn drie dagen gedaan, ik heb gisterennacht 12u geslapen -> jeej, koortsblaasje! :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43. |