![]() |
karnemelk
Ja karnemelk en je lifestyle
http://www.daddyonline.nl/catalog/im..._karnemelk.jpg De eerste niet te vermijden vraag -> lust je karnemelk? Krijg je bij het zien van een glas karnemelk al een harde plasser of ren je weg voor die wittige vloeistof. En hoe heeft dit dan invloed op je lifestyle? (anders moet ie naar eten en drinken en dat willen we niet) TS begint: Ik ben niet vies van een stevig glas karnemelk. Ik drink er elke dag zo'n halve liter van en ik wil alleen maar meer. Het beïnvloed mijn lifestyle dat mensen vies naar mij kijken als ik die dikke bud gulzig naar binnen slurp. Ik geef hier eigenlijk niks om, want het is toch gezond |
Chocomel > Karnemelk.
Karnemelk is vet sux, (N). |
Ja, ik lust karnemelk en ik drink elke dag een glas, of soms zelfs twee! En de karnemelk heeft wel degelijk invloed op mijn lifestyle want vanwege mijn syndroohoom moet ik extra op mijn voeding letten en de eerste maatregel die ik nam was beginnen met zuivel dus begon ik maar met karnemelk. (y)
|
Phenobarbidoll zegt:
ik heb zin in karnemelk EZblade zegt: jij waardeert ook (y) EZblade zegt: punten voor jou (y) Phenobarbidoll zegt: veel (y) EZblade zegt: ja (y) |
Karnemelk is voor negers die niet weten what's up.
|
♥ :cool:
|
:(
Karnemelk is een vetarm, zuur en drinkbaar zuivelproduct. Van oudsher wordt het gemaakt door het karnen van verzuurde room. Hierbij wordt bijv. met een stok in een hoge kuip, de karnton, met verzuurde room op en neer gestoten. Tijdens dit proces klontert het melkvet samen, doordat de vetmembraantjes breken, en komt het als boter bovenop de karnemelk drijven. De boter wordt afgeschept. De overgebleven zure vloeistof wordt gedronken als karnemelk. Tegenwoordig wordt bijna alle karnemelk gemaakt in zuivelfabrieken. Aan magere melk worden melkzuurbacteriën toegevoegd, waardoor de melksuiker (lactose) wordt omgezet in melkzuur. Biologisch-dynamische karnemelk (te koop in Natuurvoedingswinkels) wordt nog op de ouderwetse manier gemaakt. Door veel Nederlanders wordt deze drank hogelijk gewaardeerd, vooral in de zomer. Ook Duitsers waarderen karnemelk, die ze kennen onder de naam Buttermilch. Veel anderen verafschuwen het echter veelal of verwerken het in pannenkoeken, zoals in de Verenigde Staten. Een ouderwets Nederlands nagerecht is karnemelkse pap: gekookte karnemelk met bloem (of een ander ingrediënt) en vaak gezoet met stroop. Ook hangop wordt vaak van karnemelk gemaakt. |
Nah ik vind het niet vies maar lekker ook niet, ik drink het ook nooit.
|
Citaat:
|
"Melk is een vloeistof (een emulsie van vetdruppels in water) die wordt geproduceerd door vrouwelijke zoogdieren die net een nakomeling hebben gebaard. De melk die mensen produceren heet moedermelk. Voor de productie van melk voor de voedingsindustrie wordt meestal koemelk gebruikt. Eén liter koemelk weegt 1030 gram. Op veel kleinere schaal worden geitenmelk en schapenmelk gebruikt. In o.a. Rusland wordt ook paardenmelk geproduceerd."
8( |
omg hoe toevallig, ik had vanochtend nog een hjalve liter-pakje karnemelk voor op school gekocht!!! en omg gewoon hoe toevallig
ja ik lust wel karnemelk want het is lekkahh zuur en fris |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
karnemelk :(
|
Ik lust geen zure melk.
|
Karnemelk is voor paupers.
In mijn Vierde Rijk geen karnemelk. Enkel verse halfvolle. |