![]() |
socket 939 dood ?
ik lees net in ander topict dat als de M2 socket uitkomt de s939 dood word verklaard, zal AMD ook stoppen met produceren voor deze lijn, of zal dit gewoon nog een poosje doorgaan ?
|
Gaat nog door, al word een 3000+ en een 3200+ niet meer gemaakt :), ze gaan eerst even door de voorraad heen knallen.
Duurt toch nog 2 maanden, maar er komen ook niet veel nieuwe mobo's meer uit, tja nu eventjes met Crossfire. |
Dacht ik net dat ik er uit was met de keuze voor mijn nieuwe configuratie lees ik dit weer :(
|
Boeiend, dat hou je toch. Om de zoveel tijd platforms afstoten is gewoon marketingtechnisch handig, dan verplicht je mensen om meteen nieuwe moederborden te kopen, wat natuurlijk handig is aangezien je als chipbakker dik verdient aan licensing fees van chipsetfabrikanten.
|
dat niet alleen, nieuwe ontwikkelingen, meer volt voor meer performance, en noem maar op = nieuwe socket
|
De tijden dat je twee of drie generaties kon doen met Socket A zijn voorbij. Ik denk dat het socket niet zo belangrijk is, per generatie heb je gewoon een nieuw socket. CPU updaten is zinloos; dan heb je kennelijk de verkeerde cpu gekocht toen je je computer bestelde. Het "overdrive"-tijdperk zijn we inmiddels voorbij. ;)
|
Citaat:
|
Ik heb nog steeds (over 2 weken niet meer:p) Socket A. Samen met een Athlon 1800+ heeft hij 3 jaar lang zijn werk heel goed gedaan maar nu moet er echt wat anders komen....
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat ligt ook helemaal aan de concurrent. |
lees net op tweakers dat amd iig de geuchten ontkend dat er geen opterons meer op s939 uitkomen, maar over duron/athlon zeggen ze nix...
|
Jah maar moederborden worden niet meer gemaakt, wat boeit het mij nu nog of er Opterons worden gemaakt, die koop ik toch niet Athlon 64 ook niet meer.
Daarnaast onder welke rots ben jij uitgekropen?Duron/Athlon XP is al een hele tijd uit de running. |
Citaat:
|
Duron is nooit op S939 uitgekomen en een Athlon ook niet, alleen Opteron en Athlon 64 en natuurlijk Athlon FX en Sempron.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25. |