![]() |
Wakker Dier mag doorgaan met kipcampagne
Wakker Dier mag doorgaan met kipcampagne
Gepubliceerd op woensdag 30 november 2005 AMSTERDAM (ANP) - Dierenwelzijnorganisatie Wakker Dier mag doorgaan met haar campagne 'Rem het virus, eet geen kip'. Dat is het gevolgd van een uitspraak in kort geding die woensdagmiddag werd gedaan door de rechtbank in Amsterdam. De Nederlandse Pluimveebedrijven hadden Wakker Dier voor de rechter gedaagd om de campagne te stoppen. De stichting Wakker Dier maakte de uitspraak bekend. Wakker Dier roept Nederlanders in zijn campagne op geen kipfilet of andere pluimveeproducten meer te eten, zolang de dieren niet ingeënt mogen worden tegen de vogelgriep. De pluimveesector vindt dat Wakker Dier zich schuldig maakt aan ,,misleiding'' van consumenten. De organisatie zou ,,onrechtmatig inspelen op angsten'' bij Nederlanders voor het virus. De Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) hadden in kort geding geëist dat Wakker Dier de campagne zou staken. Die eis werd verworpen door de rechtbank. Bron: Planet.nl |
Kwalijke zaak, dan denken die nare dierenactivisiten straks dat ze alles kunnen maken. Eerst krijgen zogenaamde Hooligans al de schuld in hun schoenen geschoven voor het vernielen van een auto *groot nieuws!* en nu het dierenactivisten te zijn is het ineens logisch.. (n) Verbieden zulke groeperingen.. Ik zou ze naast Hofstadgroep-leden zetten in het Pieter Baan-Centrum (y)
|
Ik vind dat je overdrijft.
|
Als zij dat willen zeggen, laat ze. Ik eet er niet minder kip door. Ik volg je vergelijking met hooligans niet helemaal, kun je die wat beter uitleggen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind die lui best zielig
In de politiek hebben ze geen genoeg aanhang van het volk(door te weinig zetels) dus gaan ze het maar op deze manier doen. Wat sneu |
Ze maken nu al alles wat wel en niet mag, wat is er nieuw aan?
En ja, Wakker Dier praat idd nonsens in hun campagne, iets dat we wel van ze gewend zijn. Of het daarom verboden moet worden.. tja, ik weet het niet. De pluimveesector en boeren over het algemeen hebben net zoveel boter op hun hoofd. Misschien moeten ze dat geding ook maar verliezen, puur omdat er dan eens een gebaar gemaakt moet worden naar stichtingen als wakker dier dat ze eens iets zinnigs moeten gaan uitvoeren, echt voor een verbetering voor de dieren opkomen, in plaats van boerderijen in brand te steken en misleidende en geldverslindende tv campagne's te voeren waarvan blijkt dat wat ze zeggen simpelweg niet klopt. Help de dieren, tackle Wakker Dier. |
Citaat:
|
Beste mensen (ja),
Wakker Dier is niet hetzelfde als het DBF. Was getekend, Iemand die ook al niet bij het DBF hoort. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen die ook maar af en toe vegetarisch eet is een levensgevaarlijke terrorist ja/nee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlees vreten zul je kreng :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Grasetend links tuig. Dat is het.
|
Haha, die gasten zullen wel heel blij zijn met het reclamezinnetje "Kip! Het meest veelzijdige stukje vlees, kip!" :cool:
|
Citaat:
|
Supreme Dutch dwaalt ook overigens. PvdD staat vooralsnog op 1 zetel. :D Wat Wakker Dier betreft: Jort Kelder heeft aan hun spotjes en campagnes meegewerkt, nuff said, zoals dat, hip gezegd, heet.
|
Inderdaad, 1 zetel, in tegenstelling tot Nieuw Rechts, dat overigens slechts 3,7% van de stemmen heeft gekregen bij de EP-verkiezingen (de kiesdrempel was 3,8%). Meneer Smit is in de laatste drie dagen voor die verkiezingen pas echt een beetje begonnen met campagne voeren. :)
|
Citaat:
Ik zeur liever gewoon :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |