![]() |
Vraagje over Windows 2000 Pro
Normaal in WIndows XP en WIndows ME kon ik als ik in het scherm uitvoeren "msconfig" intypte allerlei dingen doen, zoals bijvoorbeeld bepalen welke delen moeten laden bij het opstarten. Maar nu in in Windows 2000 pakt hij dat niet met msconfig, weet iemand wat ik wel moet typen of waar ik het anders in kan stellen?
Zelfde geld eigenlijk ook voor "winipcfg" |
Die opstarttoestanden kun je vast en zeker vinden bij de Services, te vinden in je configuratiescherm.
WINIPCFG == IPCONFIG. |
Msconfig zit er standaard niet bij. Maar hier heb je 'em: http://spawnagain.servicez.org/Msconfig.zip
Unzippen in C:\Windows\ (of wat jouw windows map ook is). winipcfg = ipconfig (well in cmd uitvoeren, dus niet start > uitvoeren > ipconfig, maar start > uitvoeren > cmd.exe en DAN ipconfig (/help voor info)). |
Citaat:
|
je kunt ook kijken wat er opstart als je naar het register gaat (start - uitvoeren - regedit).
daarna: HKEY_CURRENT_USER Software Microsoft Windows Current Version Run Of hetzelfde alleen dan in HKEY_LOCAL_MACHINE. In run zie je dan 'alles' dat wordt opgestart als je de pc opstart. Maar dit is niet echt bepaald msconfig natuurlijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |