![]() |
Onverklaarbaar of toeval te noemen?
Er zijn 2 mensen geweest die me dwarsgezeten hebben in m'n leven. De eerste was een jongen op de basisschool, een echte treiterlul die ik vaak al het hatelijks van de wereld toegewenst heb.
De tweede was een gast in de eerste en tweede klas van de middelbare school, die me het leven zuur probeerde te maken, zelfde verhaal eigenlijk. Nou hoor ik een tijdje geleden dat die gast van de middelbare school zichzelf dood had gereden, in de zomervakantie, bad luck denk je dan, tenminste voor hem. Nou hoor ik vandaag dat de ander op vakantie was naar het Balatonmeer van de zomer, en daar gedoken had en z'n nek gebroken, ook dood. Nou vraag ik me af, wat de fuck? |
Toeval, maar je kan het ook onverklaarbaar beschrijven als karma.
|
Je hebt ze stiekem vervloekt? :nono:
|
Dude, ga je schamen, wat is dit nou weer voor achterlijke vraag?
Karma my ass, er zijn zat mensen die elke dag goed leven en toch door verschrikkelijke ziektes, geweld of ongelukken komen te overlijden. Dus jij denkt dat deze jongens misschien zijn gestraft, omdat ze in hun kinderjaren schoffies waren? Pls..... dat die gedachte alleen al bij je opkomt (n). |
Citaat:
|
Het is natuurlijk zeerbevrdigend te denken dat het door jou komt. :)
|
Citaat:
|
Puur en puur subjectief toeval. Maar je kunt het als synchroniciteit (zie google en C.G. Jung) beschouwen. Karma my ass.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook al weet je gewoon dat ze niet door iemand zijn teruggepakt, toch is daar het gevoel van wraak (Y) En dat is op dit moment een zeer prettig gevoel. |
Citaat:
|
Toeval. Maar hou dit gevoel gewoon vast. :cool:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En B: Irriteer ik je? Klik dan niet op het topic! |
@ Boebsie en Eresh'kigål: Gedraag je een beetje rustig hier. Het is wel de bedoeling dat we normaal met elkaar omgaan. (geldt trouwens voor iedereen ) Ik heb weinig zin om dit topic nu al weer te moeten sluiten.
@ Eres'kigål: Maar goed, het verhaal dat je verteld. Het is volgens mij niet zo toevallig als het lijkt. Allebei de jongens zijn omgekomen door roekeloosheid. De één kijkt niet uit zijn doppen als ie door de bochten scheurt, de ander is te suf om te kijken waar ie duikt. Je vertelt ook dat ze jou in het verleden het leven ontiegelijk zuur hebben gemaakt. Het zijn waarschijnlijk niet de braafste types. Het soort iemand die een ander graag het leven zuur maakt is vaak ook roekeloos. Het zat er gewoon in dat ze een keer tegen de lamp liepen. Het kan lang goed gaan met dat soort gasten, maar op een dag gaat het mis. Een vervelende etterbak die mij altijd pestte is nu de grootste drugsdealer van het eiland waar ik vandaan kom. Het loopt nu eenmaal meestal slecht af met pestkoppen. (lekker puh trouwens) |
Citaat:
Zoals ik al zei, het is toeval. Maar wil je het beestje een mooi naampje geven (zoals vaak wordt gedaan op mystiek) noem het dan karma, dat klinkt mooi. |
Citaat:
Karma en toeval zijn niet hetzelfde, dus waar heb je het over? |
Citaat:
Wat is uberhaut mystiek aan dit topic, als we het er over eens zijn dat er geen connectie is tussen eresh'kigal en hun dood. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk is het Odin die gezworen heeft mij te beschermen en mijn vijanden uit de weg ruimt. |
:D
Citaat:
|
Wat een heerlijk gevoel moet dat geven. :cool:
|
Citaat:
|
Jammer dan, slotje.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |