![]() |
Opleiding Mode
Heej allemaal!
Iets met mode doen lijkt me erg leuk, alleen ik zou niet weten welke mogelijkheden daarin zijn :) Ik doe nu 6VWO en op een universiteit is er geen studie die iets te maken heeft met mode. Wat zijn de mogelijkheden in die richting voor mij om later ook iets uit mijn VWO diploma te halen (wil natuurlijk geen MBO doen als ik net mijn VWO diploma heb gehaald, is een beetje zonde)? Hoop dat iemand me hiermee kan helpen! |
|
Er is ook iets aan de hogeschool voor de kunsten, maar ik weet echt niet meer hoe die heet :o exklasgenootje heeft daar toelating gedaan. Kijk ff op www.hku.nl anders ?
|
In Enschede heb je ook een mode-opleiding op HBO-niveau. Namelijk Technisch-commerciële Textielkunde. Titel klinkt beetje suf, maar het is wel een hele leuke opleiding over mode! Moet je maar eens kijken op www.saxion.nl .
|
tja opleiding op de kunstacademie in Arnhem is heel goed, maar zie er maar eens op te komen:
www.artez in Amsterdam zit ook amsteram fashion institute dat is denk ik wat commercieler (weet zo geen site) maar dat is via de hoge school van Amsterdam :) |
Dat is het amfi.
|
Daar zou je bijvoorbeeld ook naar mogelijkheden kunnen kijken als fashion management. Wél mode, maar ook beleid e.d. En Hbo-niveau dus.
|
TMO is geloof ik particulier? Ikzelf zit op het AMFI, heb hiervoor ook vwo gedaan. Hier heb je 3 verschillende richtingen (Fashion Management, Concepts & Brands en Design & Styling). Er is ook een internationale richting waar je al je lessen in het engels krijgt en met studenten uit andere richtingen zit.
Andere opties: HKU HKA Er is ook eentje in Doorn, maar die is particulier. Eentje aan Willem de Kooning Rietveld Academie |
Aan de KABK in Den haag kun je ook mode doen. Is een redelijk makkelijke toelating heb ik 't idee.
|
ik doe ook amfi. dit is echter wat minder 'kunstzinnig' dan modestudies op kunstacademies. ook de richting design&styling. maar wel leuk hoor:) heb binnenkort mijn 2de modeshow.
je moet er goed over nadenken, wat je precies in de mode wilt.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24. |