![]() |
kan iemand me even helpen? pls!
hallo, heb even een tekstje geschreven, wil even weten wat jullie ervan vinden alvast bedankt
ik wil naast je liggen dromend van een nacht zonder eind je handen voelen je strelingen verfijnd je adem proeven in en uit en dan ineens zonder besluit je ogen diep in de mijn dan weer die beeldlijn je gezicht tot op de millimeter juist mijn hersenen zijn er ingeluisd liggend wakend dromend afkrakend woorden een verleden vergeef me we zitten in het heden denkend aan toen dromend van jouw zoen niets meer willen niets verlangen in dromen zit ik gevangen dromen zonder einde van een nacht zo lang ik weet niet wat het is het maakt me bang dan ineens 1 zin, die het allemaal beschreef weet je dan niet dat ik voor je leef? ik zeg hem niet lees hem maar in m'n ogen kijk eens goed dan weet je dat ik niet heb gelogen elk woord, elke zin alles zegt je nogmaals hoeveel ik je bemin begrijpen verstaan dat er geen ander voor mij kan bestaan ik wil naast je liggen dromend van een nacht zonder eind je handen voelen je strelingen verfijnd... |
een mooi gedicht,
maar wel lang, na een tijdje eenzijdig en langdradig |
zie hierboven. én
diep in de mijn ? verstaan - bestaan vind ik niet erg fijn klinken. 1 kun je beter schrijven als één. dat ziet er mooier uit. en ik vind de vorm eigenlijk nogal storend. het hoort misschien juist, die korte zinnetjes, maar misschien kun je er verschillende strofes van maken bijvoorbeeld. verder is het onderwerp niet erg origineel, maar je moet ergens over schrijven ;) |
Misschien komt het door het topic waarop ik hiervoor antwoordde, maar het doet een beetje aan als een liedtekst, vind ik. Volgens mij is het prima geschikt om er muziek op te zetten en kan het dan best mooi worden.
Nu mis ik interpunctie en witregels, die vooral. Nu is het zo lang, hè? En inhoudelijk is het gewoon lief, niet echt bijzonder. |
Beetje geforceerde rijm af en toe ('je hersenen zijn erin geluisd', 'zonder besluit'), of gewoon simpel (doen-zoen). Qua inhoud stelt het niet zo veel voor, maar het is wel lief.
|
Ook op mij komt het over als een songtekst, best mooie woorden maar voor mijn gevoel nét iets te simpel voor een gedicht.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |