![]() |
Harry Potter - deel 7 (opgepast voor spoilers!)
Zozo :)
Ik heb vorige week een HP-overdosis gehad :) Maandag boek zes voor de derde keer gelezen, woensdag naar HP 4 gaan kijken, vrijdag HP 1 bekeken, zaterdag HP 2, zondagvoormiddag HP 3 en in de namiddag opnieuw HP 4 Ik ben gek :o Nog zo'n gekken op de wereld? :) ( ik wist niet of ik wel een nieuw topic mocht openen, maar het duurde wat lang voor iemand anders het deed, dus waag ik het er maar op ;) moet toch niet per sé door een forumbaas ofzo hé? :) ) |
Iedereen gaat dood, het einde van de wereld!
... Moet eerst maar eens zes lezen. |
film gister gezien, (y)
|
Ik probeer de engelse versie te lezen. Moeilijker dan ik dacht :D
Ik kan de aandacht er deze keer niet goed bijhouden. De eerste keer dat ik de nederlandse versie las, las ik het in 1 keer uit. Maar dat zal wel komen omdat ik het boek en de films nog niet kende |
Ga je gang hoor, met Harry Potter-topics maken. Zo zitten al die figuren tenminste op één hoop. :)
LUH-3417 |
Oh, dat was ik dus. Sorry.
LUH-3417 |
Ik heb het in het Engels gelezen, moest toch iets te doen hebben op vakantie. Verder heb ik het derde deel op film nog niet eens gezien, moet ik binnenkort toch maar een keer gaan doen bij een vriendin en dan nog naar de bios voor het vierde deel. Mijn weekje HP moet dus nog komen. ;)
|
"Ik heb hem in het Engels gelezen."
We hebben het over deel 7 mensen?! Maargoed, ik moet zelf ook nog deel 6 lezen... |
Nee, het is topic deel 7, niet HP deel 7.
Toch? |
Whah, lijkt me wel, al moet ik zeggen dat het bij mij ook even duurde voordat ik dat doorhad :o
Deel 6 is :cool: |
Citaat:
Ik heb al een HP-verbod gehad van mijn ma. Ze wordt gek van mijn HP-gepraat :o O, jeetje. Ik ben maar weer eens de hele serie aan het doorlezen en ben nu bij 5. Wat ben ik veel vergeten, zeg :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
misschien kan iemand de titel aanpassen naar "algemeen HP-topic" ofzo? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Engels HP 6 had ik al tijd geleden gelezen, hoop vanavond de Nederlandse versie van Sinterklaas te krijgen:D.
Film4 gezien, vond hem redelijk.. miste alleen nog veel dingen uit het boek. |
Waarom zou je de Nederlandse versie willen als je de Engelse al gelezen hebt? :|
|
Citaat:
Trouwens, ik vind het ook altijd wel leuk om de Nederlandse vertalingen te lezen (hoewel ze soms nogal belachelijk zijn :o). En als ik de Nederlandse versie lees na de Engelse gelezen te hebben, heb ik altijd een beetje het gevoel van een 'nieuw' boek te lezen. Dat is natuurlijk ook zo aangezien ik het Nederlandse dan nog niet gelezen heb :p |
Citaat:
Ik realiseer me net dat ik niet meer weet welke ik eerst las, de Engelse of de Nederlandse... Van de eerste vier dan, want vijf en zes las ik eerst in het Engels, omdat die het eerste uitkwamen... Maar ik weet het écht niet meer :eek: :o |
Ik ging dingen uit deel 5 en deel 4 door elkaar halen, dus die ga ik beiden misschien binnenkort nog maar eens lezen. Zodra ik mijn economieboek uitheb (n)
|
Ik heb film 4 gezien en die vond ik tegenvallen. Het is een leuke HP film, maar het boek wordt niet goed vertegenwoordigd vind ik.
Ik ben net begonnen in boek 6 NL, ik heb de EN versie al gelezen :) Ik vind dit weer een van de betere boeken, vooral omdat ze heel diep ingaan op die echte diepere materie van de toverkunst. Vooralsnog vind ik dat J. K. Rowling erg goed nagedacht heeft over de continuiteit van haar boek. |
Ik heb film 4 gezien en vond het een van de beste films. Ik ben bij deel 2 opgehouden de films als een verfilming van het boek te zien, en als je het boek vergeet zijn het gewoon mooie films.
Qua boeken heb ik deel 6 nog niet in het Nederlands gelezen, in het Engels vond ik hem wel mooi, maar niet zo goed als deel 3 en 5. Eens kijken of de vertaling daar verandering in brengt (hopelijk is Sinterklaasje mij aanstaande zaterdag goed gezind :P) |
Het einde is nabij voor Harry Potter
Het ziet ernaar uit dat Harry Potter zijn zevende boek niet zal overleven. Volgens de Britse krant Daily Mirror heeft J.K. Rowling het wel gehad met haar tovenaarsleerling en is ze van plan om hem in haar zevende Harry Potterboek te laten sterven. Ook Daniel Radcliffe, die aan Potter gestalte geeft in de films, sluit een tragisch einde niet uit. ,,Het kan best zijn dat Harry Potter in het zevende boek moet sterven". Rowling, die aan Harry al ongeveer 750 miljoen euro verdiende, heeft aangekondigd dat ze ernaar uitkijkt om een nieuw boek te schrijven. Dat boek zou bedoeld zijn kinderen die jonger zijn dan de meeste Potterfans. Het zevende boek, waarvan de titel voorlopig nog niet bekend is, wordt begin 2007 verwacht. Bron: Het nieuwdblad - 07/12/05 Ik wil echt wel een spectaculair einde, maar dat zou nu toch net iets té erg zijn... :eek: Weet ook niet of ik dit wel moet geloven ('volgens de Britse krant...') Wat denken/vinden jullie? |
Citaat:
En àls ze al van plan is hem te laten sterven gaat ze dat heus niet in de krant laten zetten, anderhalf jaar voor het boek uitkomt. Dat "is ze van plan" slaat werkelijk nérgens op, want de enige persoon op heel de wereld die weet wat ze van plan is, is JK zélf. Don't worry, be happy :) |
Idd, en daarbij gaat JK Rowling in haar zevende boek vertellen hoe het met alle vrienden gaat aflopen (zie haar website ergens.. :D ) en ik kan me niet voorstellen dat ze Harry zou laten doodgaan; waarom? waarom?
Het goede wint toch altijd :eek: |
Ik heb een keer een intervieuw met haar gezien op de BBC. Aan de ene kant denk ik wel dat ze ertoe in staat is, maar aan de andere kant ook weer niet. Toen zei ze ook dat ze alle troep eromheen zat was en hem laten sterven zou daar een einde aan maken (of iets dergelijks)
Maar aan de andere kant heeft ze ook alles al jaren klaarliggen. De grote lijn van het verhaal, het laatste hoofdstuk. Ik denk dat ze gewoon doet wat ze altijd al van plan was. 7 boeken en op de manier die ze al klaar had. Tja, ik weet het niet. Kan allebei. Maar hem juist dood laten gaan is ook niet ideaal aangezien Voldemort dan volgens de voorspelling zou leven. Dat is juist een punt waar je wil weten hoe het verder gaat. Wat gebeurt er met de rest? Persoonlijk verwacht ik dat Voldemort eraan gaat, maar het best eens niet zo'n happy end zou kunnen worden als de meeste van ons zouden willen. Ik verwacht dat het zoizo een erg duister boek wordt. Wat ze zelf ook zei, je zal pas alle andwoorden hebben als je deel 7 gelezen hebt. Ik denk dat het verhaal met die Horcruxes voldoende dingen heeft opgeroepen die nog best wel interresant kunnen worden. |
Ik denk dat in ieder geval Voldemort dood gaat en eigenlijk denk ik ook Harry zelf. Dat zou het mooiste einde zijn en er blijven geen vragen meer over :)
|
Harry mag niet dood! :( Nee, dat geloof ik niet. Als Harry sterft blijft Voldemort leven en dat is dan toch geen einde? Bovendien heeft J.K. Rowling wel eens gezegd dat ze misschien nog wel een vervolg op deel 7 schrijft, maar dan over Harry Potter als ie al wat ouder is. Dan kan hij onmogelijk doodgaan, toch?
|
Citaat:
Daarom ook dat ik dat bericht in de krant ongeloofwaardig vond... |
als er beweerd wordt dat het een boek voor een jonger publiek zou worden, dan laat ze harry echt niet doodgaan.
of gaat het om een nieuw NIET hp boek? |
misschien gaan Voldemort en Harry allebei dood tijdens hun laatste 'strijd' waar alles om draait (in boek 7 natuurlijk).
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En dat Harry sterft en Voldemort overleeft is zowiezo uitgesloten, het goede overwint altijd, en uiteindelijk is het nog steeds een boek voor kinderen... |
echt alleen lezen als je deel 6 al uit hebt
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Spoiler
|
RAZ/RAB
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Ik heb net het zesde boek uit... Vond hem een stuk beter dan het vierde en vijfde boek. En Harry mag niet dood gaan:eek:
Hoe maak je spoilers, ik had nog meer te zeggen:s |
Citaat:
zonder spaties dan. :) |
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|