![]() |
Romeinse figuren in Engelse literatuur
Heeft iemand voorbeelden van boeken of werken, waarin Romeinse figuren voorkomen.
Let wel, het gaat enkel over 20e eeuwse Engelse literatuur |
'The flames of Rome' van Paul Maier gaat over het vroege christendom onder de keizers Claudius en Nero.
'Cicero' van Anthony Everitt over (verrassend) Cicero. Ik weet niet precies wat je bedoelt. Waar heb je het voor nodig? Moeten het beroemde Romeinse figuren zijn? |
Ik heb het nodig voor een eindwerk.
Onze stelling was: Roman antiquity lives on in 20th century English literature Wij hebben de vraag al verfijnd naar: Roman figures live on in 20th century English literature. Het is misschien gemakkelijker als we ons beperken tot bekende Romeinse figuren. We hadden namelijk gedacht ook een korte biografie over die figuren te geven. |
I, Claudius door Robert Graves
Het is een 'biografie' van keizer Claudius. |
Is daar de serie I, Claudius op gebasseerd?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in Secret History van Donna Tartt zullen vast wel enkele figuren langs komen. Want in dat boek leeft de oudheid helemeel voort
O, ja en van Colleen Mccullough als ik het zo goed schrijft zij heeft de boeken A song of Troy (over Troje) en October Horse geschreven(over Caesar) En ik heb ook een boek van Paul Maier gelezen heette in het Nederlands Pontius Pilates Als er nog meer te binnen schiet zal ik het wel even melden, ik heb wel een aantal van dat soort boeken gelezen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00. |