![]() |
[herwaardering] Mercyful Fate - Melissa
http://www.a-cd.de/images/articles/2...teimelissa.jpg
Eén van de beste - of beste - albums van de first wave of black metal. Meer liefhebbers? |
Voor de grap een jaar geleden gedownload en er achter gekomen dat die eigenlijk toch wel heel erg gaaf is.
|
(y)
De 2e langspeler Don't Break the Oath is trouwens ook ontzettend goed. (y) |
best gaaf, maar don't break the oath vind ik nog een stuk beter
|
Volgens mij vinden de meeste mensen Don't Break the Oath beter, maar ik prefereer nog altijd Melissa, wat voornamelijk komt door de gruwelijke riffs.
|
Met Melissa ben ik nog niet bekend. :bloos:
Don't Break The Oath is heilig. |
ik ken alleen wat van nieuwer werk van ze... dus t wordt tijd om me maar eens wat van die oude troep te gaan verdiepen, hoewel ik King's stem nooit echt heb getrokken en t meer op mn lachspieren werkt... we zullen zien.
|
Citaat:
|
Soulseek is mij gunstig gezind.. Don't Break The Oath draait reeds z'n rondjes, klinkt gut dit. Klassieke shit (y)
|
Heb deze LP (uit 1983) zelf ook staan, ondanks de matige geluidskwaliteit blijft het een goede 'hardrock' plaat.
Maar de opvolger ''don't break the oath'' (1984) is toch een absolute klassieker in het genre. Wist je dat de CD uitvoering van deze eerste twee Mercyful Fate LP's in een zg 'single CD box' zaten, deze LP's werden al in 1985 op CD uitgebracht. :cool: |
Citaat:
|
first wave black metal :rolleyes:
is dat weer een hippe nieuw bedachte stroming ofzo? MF is gewoon HEAVY METAL (met nadruk op heavy!, en daar hoef je je niet voor te schamen als black metal sulletje) Melissa is echt de vetste plaat die ze hebben, vind em veel gaver als don't break the oath. Vooral de binnenhoes doet et em, meest heersende foto van MF genomen ooit! |
first wave black metal
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |