![]() |
Middeleeuws
Voor school moet ik opzoek gaan naar middeleeuwse muziek. En aangezien ik daar nou niet al teveel naar luister... heb ik dus geen idee hoe ik daar naar moet zoeken, er waren ook veel 'artiesten' zonder naam.
Misschien kunnen jullie mij helpen, weten jullie muziek uit de middeleeuwen (wat ook een beetje downloadbaar is :o)? Het hoeven niet veel nummers te zijn, met 1 of 2 ben ik al blij. :) |
rhapsody - emerald sword
riddermetal de gekste |
Kid Koala - Medieval Retrowax
|
Hier vind je wat geluidsfragmenten. Per onderdeel staan er her en der wat fragmenten dus je moet wel even zoeken :o
|
Blackmoore's night komt bij me op.
|
Nooit geweten dat ze toen zulke goede opname-apparatuur hadden.
|
Arcana - Dark Age of Reason, een oudje al.
namaak middeleeuws natuurlijk, maar wel 'in de stijl van' |
Eigenlijk is er heel weinig echt luisterbare (en leesbare/speelbare) muziek uit de Middeleeuwen. Zelfs muzikanten als John Downland waren pas veel later bezig. Je zal vooral naar Gregoriaanse muziek moeten kijken [http://nl.wikipedia.org/wiki/Gregoriaanse_muziek]. Je kan misschien naar de oorspronkelijke Carmina Burana kijken (maar NIET naar de versie van Carl Orff!). Dit is een goed uitgangspunt.
|
John Dowland. <3
|
|
Ik heb wat dingen toevallig die als verzameling Early Music heten. Daar staan nummers tussen waar bij staat vermeld 14e en 16e eeuws enzo, gespeeld door het Kronos Kwartet en van die gevallen. Ik weet niet of je er iets mee bent, maar pm me maar ofzo, want ik ben bijna alleen nog in de weekends op slsk.
|
Citaat:
@Mutant: Ik zal je er binnenkort eens over pm'en, klinkt wel interessant! |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Hmm ja, dan zou ik inderdaad aan Blackmore's night, Omnia, Faun, Laïs enzovoorts denken. Allemaal dat marktplein/kampvuurgevoel, of het als middeleeuws te kwalificeren is..
|
Citaat:
|
fire+ice, forseti, of the wand and the moon (!), ulver (kveldsanger), etc.
|
Helium Vola, Stoa, Estampie, Sopor Aeternus & The Ensemble Of Shadows, Hekate; probeer het eens.
|
pekel, hoewel veel dingen van hun eigenlijk meer VOC gericht zijn
|
Widomar - Het Land der Katharen.
Franse BM met Middeleuwse folk elementen. |
Citaat:
(y) :cool: Maar eigelijk wat Snees zegt, Gregoriaanse muziek.. |
Citaat:
http://www.medieval.org/emfaq/cds/avo9806.htm Excerpts: [2], [14], [17] Alia Vox AV 9810 [CD] Harmonie universelle van die laatste cd kan ik wel het fragment/track sturen wat middeleeuws is |
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01. |