![]() |
gespierde dijen/bovenbenen
weet iemand hier oefeningen en/of tips voor wat gespierdere dijen/bovenbenen te krijgen?
|
Bij de sportschool ja, Daar hebben ze van die speciale apparaten, bij mij heeft het best wel veel geholpen, (het voelt in ieder geval strakker)
|
Sportschool of zwemmen.
|
Ga staan zoals de afbeelding hieronder. Maar dan met je armen zo en alleen de bal van je voet op de grond.
http://partners.golfserv.com/apps/in...s/97.3.sh3.gif Dan kom je omhoog maar strek je je benen niet volledig, anders is de spanning eraf, en ga je weer terug naar de beginhouding. Doe maar zo vaak als je wilt na een tijdje voel je het wel. |
heh lekkere squat :D
In ieder geval, wat Axilithor zei maar ik vind het zelf fijner het gewicht niet in m'n nek te leggen maar onder me te houden (dus met armen langs je lichaam) dit omdat ik hem via mijn apparaat niet in m'n nek kan pakken en ik het makkelijker vind om balans te houden op die manier. |
Citaat:
Hmz, fietsen kan ook helpen, ik herinner mezelf nie vaak te squatten, wel vaak te fietsen, en kheb redelijk grote dijspieren... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Fietsen, en dan het liefst mountainbiken. Vol bergjes oprijden.
Of als je naar school gaat en over een bergje/viaduct moet vol doortrekken. En zwemmen of sportschool kan ook goed, maar ik heb niet echt het idee dat je ook een betere conditie krijgt van alleen je benen trainen in de sportschool. Als je dan meer kradcht in je benen hebt zou het ook fijn zijn als je die kracht goed kunt gebruiken als t nodig is |
Schaatsen. Anders Fitnessoefeningen zoals bijv:
- Squat (dumbell of barbell) - Lunges (dumbell of barbell) - Abductor - Adductor - Leg Extention |
Citaat:
|
Fietsen (y)
|
Citaat:
|
Squats en Lunges. Werkt prima bij mij en je krijgt er ook een strakke kont van. :P
|
Als je geen zin hebt om naar de sportschool te gaan:
- Kniebuigingen - Kikkersprongen - Uitvalspassen - Fietsen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uitvoering: Sta rechtop en zet 2 benen naast elkaar, stap uit met 1 been en plaats het gewicht op het voorste been. Houdt je hoofd rechtop en je borst vooruit, kom weer omhoog. Doe dit hierna ook met het andere been. Om de oefening zwaarder te maken kun je een gewicht in beide handen houden of een halter met gewichten in je nek plaatsen. Ter illustratie: http://www.halhigdon.com/15Ktraining/Photos/Lunges.jpg |
Citaat:
Wel op letten dat je knie voor je tenen blijft. Je kan ook schuin uitstappen. Of als je 1 keer hebt uitgestapt dat je de volgende stap gewoon doorzet. Dat je een beetje door de zaal lunges uitvoert. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31. |