Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [Inktdingetje] Strippergirl (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1314616)

Nevertheless 04-12-2005 18:49

[Inktdingetje] Strippergirl

http://pic18.picturetrail.com/VOL934.../112098375.jpg

Pose uit 'n tijdschrift. Ben bezig met kleurtjes.

Wat vinden jullie ervan?

hmhm 04-12-2005 18:51

Vét, maar je hebt hem dus niet zelf bedacht?

Nevertheless 04-12-2005 18:54

Citaat:

hmhm schreef op 04-12-2005 @ 19:51 :
Vét, maar je hebt hem dus niet zelf bedacht?
Jawel, heb alleen de pose van dat stripperdingetje als ref. gebruikt, want ik beheers mijn anatomie nog niet zo goed dat ik dit soort ingewikkelde poses uit mijn hoofd kan tekenen.

Wel bezig met oefenen e.d., cursus modeltekenen aan het volgen, dus hopelijk komt er binnenkort wel verbetering in. :)

BrunetJuh 04-12-2005 21:38

Ik vind hem echt heel mooi! :)

LaMazulu 04-12-2005 22:39

Tekst: mwa, voegt niks extra's toe
Linkerhandje om paal: mag meer 'om de paal' heen, hij zit er nu meer opgeplakt.

Verder zou ik em echt afmaken. Inkt em maar es mooi en kleur, kben benieuwd.

Fishy 05-12-2005 00:06

wat LaMaz zegt over die hand, tis een mooie hand, maar hij zit er idd opgeplakt, en ja benen lijken iets te kort, maar misschien is ze gewoon een beetje mollig :)
voor de rest je trekt mooie lijnen, en details (der broekje bijv.) komen er mooi uit, maak em af of post meer!! (y)

Ninnoc 05-12-2005 11:57

volkskrant toevallig? komt me zo bekend voor. Ik vind m wel leuk alleen d'r benen hebben wat raars, vooral de voorste lijkt verkeerd in t perspectief te zitten ofzo. En d'r broekje vind ik niet echt sexy

snarl 05-12-2005 12:00

ik heb vrij weinig tegen die hand -waar iedereen het over heeft- ik vind het voorste been alleen echt véél te kort, vooral dr onderbeen. maar anders paste 'ie niet meer op je papier ? :p haar hoofd is trouwens te klein, en wel erg scheef?

verder erg leuk :)

Captain N 05-12-2005 12:33

Hoofd klein en scheef? volgens mij staat het aardig in proportie.
Verder is het wel mooi, maar het feit dat er ref bij gebruikt is haalt er natuurlijk wel een hoop waarde van af :).
Niks mis met refs gebruiken btw, maar de kunst is het natuurlijk om het uit je hoofd te kunnen.

Nevertheless 05-12-2005 12:46

@ Mazulu:

Het was eerst een doodle, en die tekst is van The Subway's (Geweldige band b.t.w.). Hij is al geinkt, moet alleen even wat potloodzooi wegwerken :) En ik agree met die linkerhand, maar dat valt wel te fixxen met schaduwwerking enzo, dan wordt het geheel minder plat :)

@ Fishy:

Afmaken doe ik zeker want ik vind hem zelf vrij goed gelukt. Die benen, ja, moeilijke pose, dus ik had er moeite mee :o Whut I said, anatomie is niet mijn sterkste kant. Over die hand: zie comment on Mazulu. En bedankt voor het compliment :)

Meer werk heb ik liggen, maar wacht ik even mee met posten. Ga geen topics volspammen met werk :p

@ Ninnoc:

Nee, de Engelse Cosmo als ik het me goed herinner. En die benen, ik weet :) En sexy is een persoonlijke smaak denk ik :p

@ Snarl:

Dat ook, en waarschijnlijk beetje raar zitten doen met de foto. Hij ligt al een tijdje, en ik teken vaak als ik in de trein zit ofzo, dus dan komt het niet zo precies ^^. Volgens mij klopt het hoofd wel aardig maar kan het ook mis hebben.

@ Captain N:

Ik zou het ook liever uit mijn hoofd doen, maar daar ben ik op dit moment nog niet aan toe. Ik maak er nog te veel grove fouten in de anatomie voor. Maar komt verbetering in, as said, ik volg modeltekenen nu :)

Rooster 05-12-2005 14:31

sexy mollig strippertje :bloos: (y)

snarl 05-12-2005 14:45

ik blijf bij mijn opm. over dat hoofd. ok scheef valt mee maar tis wel een klein hoofd hoor.. kantel je hoofd naar rechts - misschien zie je dan wat ik bedoel.

hmhm 05-12-2005 14:54

Citaat:

Nevertheless schreef op 04-12-2005 @ 19:54 :
Jawel, heb alleen de pose van dat stripperdingetje als ref. gebruikt, want ik beheers mijn anatomie nog niet zo goed dat ik dit soort ingewikkelde poses uit mijn hoofd kan tekenen.

Wel bezig met oefenen e.d., cursus modeltekenen aan het volgen, dus hopelijk komt er binnenkort wel verbetering in. :)

Ik vind hem heel erg moooi, ik hoop dat je binnenkort meer gaat posten. :) (y)

Rooster 05-12-2005 15:05

Citaat:

snarl schreef op 05-12-2005 @ 15:45 :
ik blijf bij mijn opm. over dat hoofd. ok scheef valt mee maar tis wel een klein hoofd hoor.. kantel je hoofd naar rechts - misschien zie je dan wat ik bedoel.
Ik zie het al helemaal voor me:
iemand die alle plaatjes met een gekanteld hoofd bekijkt :D
Dat die persoon dan zo door het rijksmuseum ofzo loopt en dat die supposten gaan vragen wat er mis is :D

lady of the dark 05-12-2005 15:36

Mooi gedaan man! Alleen die benen he, ik vind ze een beetje kinderlijk. Maar verder, GEWELDIG!

Stoetel 05-12-2005 15:40

Ik ben het eens met Snarl wat het been betreft. Voor de rest valt er wat mij betreft helemaal niets op te merken aan je tekening. Zoals Fishy reeds aangaf is de lijnvoering mooi. Ook de pijl vind ik leuk gedaan. Alleen snap ik niet goed waar ie naartoe gaat eens ie haar voet gepasseerd is.
En idd, zeker meer tekeningen posten in de toekomst. Ben benieuwd.

Little Red 05-12-2005 16:06

Zeker mooi, als je alleen naar het totaal beeld kijkt. Het doet mij aan de Windows (als het daar voor is) reclames denken. En dat is van mijn kant positief :)

snarl 05-12-2005 17:14

waarom zou iemand nou met gekanteld hoofd gaan lopen. doet pijn hoor, op den duur. :eek:

Rooster 05-12-2005 17:19

Citaat:

snarl schreef op 05-12-2005 @ 18:14 :
waarom zou iemand nou met gekanteld hoofd gaan lopen. doet pijn hoor, op den duur. :eek:
:D (y)

lady of the dark 05-12-2005 17:33

oh en de krullen en die pijl zijn helemaal geweldig!

HCjunkie 05-12-2005 20:21

Nice hor (y)

Mucky 05-12-2005 21:58

Heel mooi
benieuwd naar het afgewerkte
leuke stijl

Paranoide 05-12-2005 22:29

Heel gaaf, maar wel een beetje jammer van de tekst IMHO.

lady of the dark 06-12-2005 07:56

Citaat:

Paranoide schreef op 05-12-2005 @ 23:29 :
Heel gaaf, maar wel een beetje jammer van de tekst IMHO.
Daar moet ik je helaas gelijk in geven. Het valt me op dat de meeste mensen hier Engelse teksten bij hun tekeningen schrijven. Het is Engels, dus dan zal het wel cool zijn. Negen van de tien keer slaat het echt nergens op! Bij dat Missy Elliot schilderij van Stoetel vond ik het wel echt iets toevoegen, maar meestal verpest het juist het schilderij. Een plaatje zegt al meer dan duizend woorden, waarom zou je er dan nog allerlei tekst bij gaan kladden? Omdat ik deze tekening wel heel erg cool vind valt die tekst nog wel te negeren, maar bij een iets simpeler beeld zoals "sunnysexy" is het gewoon super irritant. Ik vind dat een tekening/schilderij/ander artstiek iets genoeg moet zeggen. En als je dan toch een tekst toevoegd, doe dan een keer een Nederlandse. (Die tekening van die lelijke bek met tanden van M-Bas-2 was best grappig geweest als er "hou je bek" onder gestaan had)

Nevertheless 06-12-2005 11:14

Tsjiesus, veel reactione :D

In ieder geval iedereen bedankt voor comments :)

@ Snarl:

Zou best kunnen hoor. Edit: klopt, en nekpijnverwekkend, schuin naar tekeningen staren. :p Zal er volgende keer wel even om denken.

@ Hmhm:

Ja hoor :) Bínnenkort.

@ Stoetel:

Pijl is nog te volgen tussen beide benen, maar dat wordt wel duidelijker met kleur :)

Ranja v. Tanja 06-12-2005 15:00

doet me denken aan mucha..
en dat is positief

Nevertheless 09-12-2005 22:22

Tnx. Vergeleken worden met Mucha vind ik ook niet erg :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.