![]() |
krasloten
Volgens de wet moet iemand 18 zijn om überhaupt een kraslot te kopen.
(het staat ook op het kraslot zelf). Nou moet je op dat kraslot jouw geboortedatum schrijven. Zouden ze je kunnen vervolgen als je een valse geboortedatum opschrijft? |
Ik denk dat ze gewoon niet uitkeren omdat ze het controleren door om je id te vragen als ze het niet vertrouwen :o
|
Vul gewoon die van je ouders ofzo in. Ik zou niet je eigen achternaam gebruiken als je nog geen 18 bent.
|
Vervolgen is een strafrechtelijke term, en hoewel je ongetwijfeld kunt verdedigen dat dat valsheid in geschrifte is, heeft het in de praktijk natuurlijk geen enkel gevolg. Civielrechtelijk daarentegen zal het wel degelijk tot gevolg hebben dat er niets wordt uitgekeerd; daar is zelfs jurisprudentie over, de loterij kan zich dan gewoon op nietigheid beroepen en je krijgt niets.
|
heb je meer als 100euro gewonnen dan?
voor kleinere bedragen kun je gewoon naar een verkooppunt toegaan dat ding inleveren en cashen maar. |
Citaat:
|
anders laat je een van je ouders het regelen
|
heb je geen vrienden die 18 zijn ?
|
Citaat:
en wat heb je gewonnen? |
ach, het gaat om 20 euro. Kan je toch wat biertjes voor halen in het weekend.
Tot 50 euro kan je ophalen in de winkel, misschien doen ze daar niet zo moeilijk als je je leeftijd en adres enzo niet opschrijft. |
nee,dat hoeft niet, alleen als je em opstuurt dus.
ik koop vanaf mn 14e wel eens een kraslotje en ze vragen nooit ergens om.Ze scannen dat ding en geven je je prijs. |
Citaat:
|
nee hoor,
ze krassen ff alles weg, scannen em en feliciteren je. nog wat anders? ''nee danku'' et viola, 20euro aan bier verdient.:) |
Citaat:
Die krasloten worden trouwens ook bijna nooit ingevuld door mensen. Is me tenminste nog nooit opgevallen. En net of ze niks beters te doen hebben bij het hoofdkantoor van de krasloterij dan kjken of iemand wel naar waarheid de achterkant heeft ingevuld. |
Daarbij weet k niet precies hoe het zit met de krasloten (omdat er bij ons nog nooit een echt grote prijs is gevallen)
Bij de lotto (onderdeel van de uitgever van krasloten) is het hoogste bedrag dat je in een winkel kan innen 454 euro. Hoger dna dit bedrag kan je innen bij de lotto zelf omdat de winkelier niet altijd over voldoende middelen beschikt om je dit bedrag uit te kunnen betalen. Maar ook met de lotto heb ik nog nooit meegemaakt dat er schrikbarend hoge bedragen uitgekeerd moesten worden dus.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |