![]() |
Etherische olien
Gisteren heb ik een brandertje met basilicumolie gekocht. Volgens de vrouw die het me verkocht helpt het tegen depressie. Nu ben ik het aan het branden en het blijkt echt te werken.
Zijn er meer mensen hier met ervaring met olie en hoe kijken jullie hier tegenaan? Werkt het of niet? Waarom werkt het? etc. |
Hm.. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Kan wel zijn dat de olie ertegen helpt. Maar ik denk persoonlijk dat het een hulpmiddel is. Omdat je er zo hard in gelooft dat het werkt, werkt het ook, terwijl je het eigenlijk zelf doet :P
|
Citaat:
|
Ik heb ze ook en gebruik ze eigenlijk alleen omdat ze lekker ruiken. Maar kan er ook wel rustig van worden, vooral lekker als je hard aan het blokkenbent voor de tentamens
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De werking van kruiden valt, mits aanwezig, in principe gewoon wetenschappelijk te bewijzen.
Hoe cool trouwens, constateren dat je een depressie hebt en daar een middeltje voor gebruiken en daar binnen een dag al de werking van zien. 1337! |
Citaat:
Ja nou ja, ik zei het ook niet al te tactisch, maar kruidengeneeskunde en etherische oliën worden toch vaak als iets zweverigs gezien. dus het mag :) |
Ik vind het persoonlijk helemaal niet zweverig.. Maar dat ben ik :) Bij mij werkt het soms wel, ter ontspanning ofzo. Als basilicumolie tegen depressies helpt, moet ik dat toch ook maar eens uitproberen :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
't was alleen mijn antwoord op zijn post (y) :) |
Citaat:
|
Ja het werkt, en het ruikt ook nog eens heel lekker. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29. |