![]() |
Kerstverhalenwedstrijd.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/60210
Met de kerstdagen in het vooruitzicht organiseren de NCRV, SP!TS en FOK! de Kerstverhalen wedstrijd 2005! De bedoeling om een zo goed mogelijk kerstverhaal te schrijven van maximaal 550 woorden. Uiteindelijk zal het winnende verhaal bepaald worden door juryleden Jan Siebelink, Susan Smit en Khalid Boudou. Meedoen kan door jouw verhaal in te sturen op de website Hetkerstverhaal.nl. Op deze website kun je naast het plaatsen van jouw kerstverhalen bijvoorbeeld ook filmpjes bekijken met daarin tips van schrijvers als Kluun, Renate Dorresteijn en Manon Uphoff. Op FOK! is er een apart forum ingericht waar je alles wat met deze wedstrijd te maken heeft, kunt bespreken en waar er ruim de gelegenheid is jouw verhaal aan een publiek voor te leggen alvorens het op de actiewebsite te plaatsen. De prijzen die er te winnen zijn met het schrijven van het kerstverhaal 2005, zijn een schrijfcursus aan de Schrijversvakschool en boeken aangeboden door A.W. Bruna Uitgevers. -- Zijn er nog mensen die hier aan mee gaan doen? Mij lijkt het op zich best te doen, afgezien van de 550 woorden. Misschien is dat te weinig, dus daar zal ik nog wel problemen mee krijgen. Maar, what about you? |
Proberen kan altijd?
Ik denk dat ik wel een verhaal ga schrijven, gewoon om weer een keer te schrijven. |
Het aantal woorden is zeker niet moeilijk, ik weet alleen niet zo snel een idee voor een origineel kerstverhaal.
|
Ik ga meedoen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik er ook wel aan mee wil doen.
Een curses lijkt me weinig en ik hoef ook geen tips van die figuren, maar bonnen voor Bruna en media-aandacht zijn altijd mooi. LUH-3417 |
Citaat:
|
Citaat:
1 Een verhaal dat te lang is voor de radio wordt om radioredenen geweigerd. Vandaag die limiet. |
Citaat:
|
Misschien ga ik ook wat verzinnen. Leuk dat het zo'n kort verhaaltje moet zijn. :)
|
Nu ja, hoe dan ook, I'm in.
|
Hm 550 is niet erg veel... Maar ik ga het proberen; het is al heel wat als mijn 'oud-leraar' mijn verhaaltje leest. :D
|
Ik doe mee, hoop alleen wel dat mijn muze ook meedoet.
|
Ik weet het niet hoor. Eerst BBC young writers ding schrijven.
|
550 is niets. Dan hangt alles af van de kracht van iedere individuele zin. :P Maar als ik een idee krijg... we'll see.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer is de deadline? Ik zie het niet?
|
"Het winnende verhaal wordt op 24 december voorgelezen in Cappuccino (Radio 2) door een nog geheime voordrachtskunstenaar!"
Dus ik gok dat ze het voor die tijd willen hebben. Hoeveel voor de tijd zeggen ze stiekem niet. LUH-3417 |
Ik denk dat 15 december een erg veilige tijd is ;)
|
Ik heb mn verhaal al geschreven :D had ineens inspiratie (Y). Maar ik heb nog niet eens 550 woorden, dus het valt nog wel mee. :)
|
Ingestuurd! Het heet 'Ik ook niet van jou'
En het staat als verhaal van de dag op de frontpage :D (doen ze dat met alle verhalen?) |
Wordt je verhaal niet geript dan als je om hulp vraagt op dat forum?
" Hij is van mij hoor! " " Nietes, jij hebt hem van mij geript!" " Nietes " " Welles " |
Hij staat online.
|
550 woorden? Ouch! Schrijven a la Proust gaat dus absoluut niet, eens kijken of ik iets zinnigs kan brouwen voor die tijd. :)
|
Ach ja, heb ook wat ingestuurd.
|
Ik was vandaag bezig, morgen is het klaar.
|
Na de laatste verbeteringen en wijzigingen heb ik het nu ingestuurd. Cheers!
|
Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg, maar goed, toch een 5e plek nu. :bloos: Daarbij moet ik wel even zeggen dat ik niet stem op mijzelf.
~De best gewaardeerde Godin in bont Anders Drie Wijze Schrijvers Na de piep Nobody's home. |
Citaat:
|
Citaat:
Super. :) |
Citaat:
~De best gewaardeerde Kerstheimwee Godin in bont Wegdromen door kerstdromen Anders Na de piep |
Nobody's Home is overigens uit de rankings en heeft waardering 1 uit 5. Net als mijn verhaal. Ik geloof dat er vrij veel mensen zijn die overal op 1 stemmen behalve hun eigen stuk ofzo :D
edit: de nummer 3 heeft al maar een waardering 1 uit 5 met 5 stemmen, de nummer 2 heeft 5 uit 5 met 147 stemmen en de nummer 1 heeft 5 uit 5 met 3 stemmen. Ik heb alle vertrouwen in deze poll. Gelukkig zit er nog een kundige(re) jury achter :p |
Serieus, het slaat werkelijk nergens op daar. Mijn verhaal is niet eens een echt kerstverhaal. :o Maar ja, toch stond het wel grappig, even vijfde staan van de weet-ik-veel-hoeveel.
|
Citaat:
|
Ik kom er net zelfs achter dat ik vandaag op hetzelfde verhaal als gisteren nog een keer kan stemmen. :s Tsja, dan is het niet eens leuk meer. :o
|
Ja, zo kom ik ook wel aan 240 stemmen =\
|
Inderdaad, daarbij, waarom dan uberhaupt zo laten stemmen? Dan lijkt het me dat je beter gewoon die jury (deskundig of niet) kan laten stemmen en dan die andere stemmen niet doet, eerlijk is het toch niet.
|
gewoon 30000 keer op jezelf stemmen :)
|
Wat houdt je tegen? :D Volgende keer doe ik ook mee joh! :P
|
Citaat:
|
Nuja, het idee is nobel, de uitwerking (door FOK!kers te laten stemmen) is wat minder. De uitspraak is zo ook niet serieus te nemen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |