![]() |
last van mijn milt?
Ik heb al een paar weken last van steken in mijn zij. Het is eigenlijk steeds erger geworden. Het is niet opgezwollen maar doet wel behoorlijk pijn. Vandaag heb ik er ook nog hele erge diarree bij gekregen en nu is de pijn in mijn zij nog heviger geworden. Wat kan dit zijn? Kan het zijn dat ik last heb van mijn milt? Ik ga er wel mee naar de dokter maar dat duurt nog even en ik wil toch een beetje kijken of ik kan achterhalen wat het is. Dus als jullie dus een idee hebben...
|
steken in je zij zoals velen denken komt niet van je milt, dan heb ik het tenmisnte over de steken die je tijdens het sporten hebt
De steek wordt dus niet veroorzaakt door de milt Vroeger dacht men dat de milt bij inspanning samentrekt om meer bloed ter beschikking te stellen aan de spieren. Dit op grond van onderzoek bij honden en katten waaruit bleek dat dit het geval was. De milt doet dit echter bij de mens niet. De steek wordt veroorzaakt door ophoping van lucht in de darm. De steek komt vooral links voor. Dit komt doordat de bocht van de dikke darm links wat hoger ligt dan rechts. |
Ik heb toen ik 8 was myn milt gescheurd... Ik ben van mijn paard gevallen en ik bloedde zowat dood. Als ik een paar uur later in het ziekenhuis was opgenomen geweest, was ik dood gegaan...
Ik wil je even zeggen: Kijk uit.... En wees er snel bij als je hebt wat ik ook heb gehad... Maar ik denk het niet... |
Citaat:
(Ik denk dat je het woordje 'niet' ergens vergeten bent :D ) Naar de dokter gaan. Ik denk trouwens dat je last van je darmen hebt, dat kan flink pijn doen en die diarree erbij klopt ook. Dokter, dokter, dokter. En niets 'dat duurt nog even', je kan morgen al gaan. |
Citaat:
|
Links bovenin de buik zit ook je dikke darm. Als die geirriteerd is, kan dat behoorlijk steken en gepaard gaan met diaree.
Klinkt waarschijnlijker dan een probleem met je milt. Drink veel water, want je verliest ook extra water door de diarree. Vaak wordt je met diarree weggestuurd met het advies "als het over een week niet over is, moet je terugkomen". Hou hier dus vast rekening mee. Maar hopelijk kan jouw huisarts al eerder iets ondernemen, vooral tegen de pijn :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59. |