![]() |
Aad de Piraat
Niet dat dit het huidige niveau opkrikt :o maar ik wilde het toch posten: gewoon een gedicht dat ik voor de schoolkrant heb geschreven omdat het thema 'piraten' is. Ik denk wel dat ik iets aan jullie kritiek heb.
Aad de Piraat Ooit was er een piraat - zijn voornaam was Aad - met een eikhouten poot en kogels van lood. Een lapje voor zijn oog en een kanarie die loog maakten hem gemeen, maar hij had een probleem: hij was niet in staat om als ‘n echte piraat te brullen en te brommen en dreigend te grommen. Aad klonk dan wel aardig, maar niet geloofwaardig en met steeds minder goud werd hij langzaamaan oud. Maar op een dag ging het fout: door gebrek aan onderhoud zonk zijn schip plots in zee - zelfs zijn kanarie ging mee. Toen onze piraat was aangestrand zocht hij op het platteland wanhopig naar ‘n logopedist, die, hem horend, direct wist: “Jouw stem is veel te hoog. Verwijder dat lapje voor je oog, dan word je snel een popartiest die zijn goud nooit meer verliest.” En deze woorden werden waarheid: zijn roem werd wereldwijd verspreid en zijn stem bleek wél wat waard, want zingen was Aads echte aard. |
Ik vind hem wel Sinterklazerig, hoor:). Hij is mij toch wel te, eh, te gemaakt. Je kunt volgens mij heel wat mooiers schrijven voor de schoolkrant.
Je houdt je ritme niet vast, dat is ook wel erg moeilijk met zo'n strak aabb-schema. Je laatste strofe past volgens mij niet bij de rest, zoiezo worden je zinnen langer naarmate je vordert in hte gedicht. Stukjes rijm als aangestrand-platteland klinken erg gedwongen. Tsja, eerlijk gezegd vind ik het niks en begrijp ik niet zo goed waarom je hebt gekozen om zoiets te maken voor in de schoolkrant? |
De eerste zin doet me denken aan "Ooit was ik een soldaat" van Gorki :)
|
Ja maar. :( Ik wilde gewoon iets simpels schrijven voor de schoolkrant, omdat ze de rest van mijn gedichten die ik plaats toch niet begrijpen. Natuurlijk is het niveau niet hoog, dat was ook niet mijn bedoeling, het moest gewoon iets luchtigs zijn. Jammer dat je de rijm gedwongen vindt, Porcelain.
Gezweetwel: hm, dat ken ik eigenlijk niet eens. :o |
Ik vind hem best wel leuk? :o Wel luchtig enzo, maar ook wel leuk.
Hij loopt lekker, al lijkt Toen onze piraat was aangestrand een beetje te lang. |
Citaat:
En ik hou niet zo van aabb, dan vind ik het al snel gedwongen. Dit zou trouwens wel hip zijn in een kinderliedje :cool: . |
Ghehe, dan moet je t maar zien als een kinderliedje, Porcelain. ;) Dankjewel Thoughtful! :)
|
haha mijn broertje heet Aad :D
miss later een betere reactie :bloos: |
Citaat:
"ooit was ik een soldaat die de vrede moest bewaren behoeder van de staat in een wereld vol gevaren in de sneeuw stond ik op wacht ik dacht aan de kantine en die ademloze nacht bij de brave hoer Martine ik ging naar haar huis ik moest niet veel betalen rond haar hals droeg zij een kruis als een schild tegen vandalen zij vroeg wat kan ik doen om mijn jongen te behagen ik kreeg van haar een zoen toen durfde ik het vragen lieve tijger, ik geef je alles maar doe je hoerenkleren aan om naar te kijken dan zal ik niet ten onder gaan .... " Alleen Gorki kan zo'n tekst poëtisch en oprecht zingen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |