![]() |
Door, over, in het raam
Door het raam,
over het raam, in het raam. Maar vooral door het raam Ogen niet zo scherp gesteld; een kat ziet scherper toch zulke mooie beelden. Door, over, in het raam Woorden schieten te lang. Mijn hart spreekt te kort. Ik praat maar toch ben ik stil. Door, over, in het raam De muis in de boom De kat danst op tafel Door, over, in het raam. Maar vooral door het raam Als er een god was Als er meer geweld dan vrede is Is er dan nog plek voor geloof? Door, over, in het raam? Dood en leven Lopen en kruipen Alles Door, over en in een gesloten raam |
Ik vind die voortdurende herhaling van door, over, in het raam niet echt mooi en eigenlijk zelfs een beetje saai omdat het bepaald niet verrassend is. Herhaling is zelden mooi in een gedicht; in de muziek past het dan wel weer erg goed. Probeer herhaling dus te vermijden.
Woorden schieten te lang. vind ik wel heel erg leuk. :) Verder komt je gedicht meer op me over als een afweging, met name in de vijfde strofe. Het weet me niet echt te raken. Probeer wat creatiever te zijn en probeer de lezer te verrassen. |
je kijkt door me heen!!! :eek: Ik wilde eens zien of je zonder enige verbetering en zonder eigenlijk echt na te denken een gedicht neer kon zetten!
Ik noem het een gedicht "zonder inspiratie" mja, het vult mijn collectie lekker op ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |