![]() |
vavo utrecht
k zit nu in 5vwo, en het is echt niks
de klasgenote, de sfeer, alles gewoon daarom gaat mijn schoolleider nu aanvragen of ik naar het vavo in utrecht kan (ik ben 16) aangezien ik op het reguliere onderwijs toch niet dfuntioneer eerdere plannen om naar t mbo te gaan sla ik toch maar af:P maar is het vavo eigenlijk altijd 5 en 6 vwo in een jaar?? en zitten er hier nog meer mensen die op het vavo in utrecht zitten?? |
vavo is voor volwassenen. je bent 16, stel je niet aan.
|
kzou er echt niet zo snel voor kiezen als ik jou was. ik doe nu vavo in capelle a/d ijssel, maar als je niet alle stof al eens behandelt hebt valt dat behoorlijk tegen denk ik. En als je problemen hebt met concentreren en motivatie is het ook niet echt een goede keus, je mag namelijk zelf weten of je komt of niet. Het ligt er ook een beetje aan welke je vakken je wilt gaan doen natuurlijk, ik doe zelf allemaal exacte vakken, die zijn natuurlijk zwaarder dan bijv C&M.
|
Citaat:
|
Ik heb zo het vermoeden dat je school / docenten van je af willen, maar ik denk ook dat vavo niet echt de oplossing voor je is. Eerder een andere (strengere) school, of een inzichtmoment dat je toch een keer een opleiding moet doen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit op de havo van het vavo. Bij ons op school kun je alleen 5 en 6 vwo in 1 jaar doen, dus je moet wel willen werken. Goed, ik heb hele andere redenen waardoor ik naar het vavo ben gegaan, maar mij heeft het wel geholpen in mijn motivatie. je werkt echt alleen voor je examens, geen poespas van vakken als gym. maarrrr, ik zie bij mij in de klas heel veel mensen die van het reguliere onderwijs komen en met dezelfde instelling doorgaan en heel veel onvoldoendes halen. Je krijgt veel vrijheid en de vraag is of je dat aankan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom zou je in godsnaam volgend jaar overstappen?Dit jaar kan niet eens want je loopt daar nu al te ver voor achter, en je weet niet wat voor klas je alsnog terecht komt.
De kans dat het er niet op vooruit gaat is ook aanwezig.En je wint er niks mee. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit gaat trouwens over de middelbare school, daar zijn de verschillen een stuk kleiner. |
Citaat:
Kom maar eens met bewijs. |
Citaat:
|
Je kan beter geen Vavo volgen als je een lage motivatie hebt, niet zelfstandig en verantwoordelijk kan werken. Ze geven je namelijk veel meer vrijheid dan op het reguliere onderwijs, geen controle op aanwezigheid, geen controle op het maken van huiswerk en geen persoonlijke begeleiding.
Maar als je schoolresultaten lijden in het reguliere onderwijs door externe omstandigheden (pesten, lastige docenten, kutklas,etc.) dan zal je eventueel het vavo in considering kunnen nemen. Maar dan moet je wel beseffen dat je echt niet kan veroorloven om niks te gaan doen. Het probleem is namelijk dat ze dus vwo 4,5,6 in 1 jaar doen. Maar er worden niet tig tentamens afgelegd zoals je dat zou verwachten. Er wordt heel veel stof behandeld zeg maar drie keer zoveel dan op het reguliere onderwijs in hetzelfde tijdsbestek. Daarover moeten tentamens worden afgelegd, je kan dus begrijpen als je die stof niet behandeld je waarschijnlijk het tentamen niet haalt. Het is vrij zwaar en intensief dus, tenzij je evt. de stof al behandeld hebt. Uiteindelijk zul je er wel profijt van hebben (als je slaagt), want de werkdruk zorgt dat je beter leert plannen en harder werkt. |
Citaat:
|
ik doe dus cm, wat me zeer makkelijk afgaat
dat je alleen gericht op je examen werkt is juist beter, want het slakkentempo en stomme opdrachtjes van de gewone school komen echt mn strot uit. meestal denk ik echt van waarom legt die leraar dat nou uit, dat is toch zoooo logisch??? Verder word ik zo langzamerhand echt wel para van het geregelde leventje op deze school , dus meer vrijheid komt mij maar al te best uit :D van de week gesprek met leerplichtambtenaar , als het goed is geeft ie gwn toestemming voort vavo. :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38. |