Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoofdpijn / Migraine, oplossingen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1316537)

MYSTIC 07-12-2005 15:56

Hoofdpijn / Migraine, oplossingen

Heeft iemand ook persoonlijke tips van hoe jij van jou hoofdpijn af komt.

Ik wil zelf namelijk wat sneller van mijn hoofdpijn afkomen als ik dat heb.

Zelf neem ik altijd 1 tot 2 aprine's (gewoon Paracetamol) en ga ik direct wanneer het kan slapen.

Maar soms kan ik niet slapen omdat ik bijv. schoolwerk heb.

Mijn vraag, kunnen jullie jouw eigen persoonlijke (werkende) tips tegen hoofdpijn posten?

Alvast bedankt!

//Mystic

Sneeuwvlokje_temp 07-12-2005 15:57

Ibuprofen werkt bij mij veel beter dan paracetamol. Een tabletje van 400mg en dan ben ik weer even van mijn hoofdpijn af. En als ik echt hele erge hoofdpijn heb ga ik inderdaad op bed liggen of ontspannen in een warm bad.

FLuKee 07-12-2005 16:23

Niet alle hoofdpijn is migraine.. Migraine vraagt om een specifieke behandeling. En aspirine is geen paracetamol.

In principe werkt paracetamol als pijnstiller effectief tegen hoofdpijn, omdat het centraal werkt, en het is een relatief veilig geneesmiddel. Je kunt ook proberen een ibuprofen, of naproxen te nemen nadat je paracetamol genomen hebt en dat niet helpt. Die laatste neem je best wel niet op nuchter maag.

En als je iets snelwerkends wil, neem je best de suppovorm (van bijv. paracetamol)

rxn 07-12-2005 18:07

chiropractor

coopergirl 07-12-2005 19:50

Yo! Enige tijd geleden heb ik een migraine-topic geopend. Wellicht staan er daar tips voor je in...!

coopergirl 07-12-2005 19:51

Citaat:

MYSTIC schreef op 07-12-2005 @ 16:56 :
Zelf neem ik altijd 1 tot 2 aprine's (gewoon Paracetamol) en ga ik
Alvast bedankt!

//Mystic

Aspirine is niet hetzelfde als paracetamol :)

K-pax 07-12-2005 20:18

Sommige mensen nemen altijd pijnstillers en merken dan niks meer van de pijn. Vervolgens gaan ze gewoon door met bezig zijn, en tegen de tijd dat de pijnstiller uitwerkt is beginnen ze te klagen (n) .
Water drinken en rusten en eventueel een pijnstiller, meer kan je niet echt doen

Nebel 07-12-2005 20:37

Ik ga er morgen (wederom) voor naar de huisarts... ik vertel het wel:S

MevrouwM 07-12-2005 20:49

Citaat:

coopergirl schreef op 07-12-2005 @ 20:50 :
Yo! Enige tijd geleden heb ik een migraine-topic geopend. Wellicht staan er daar tips voor je in...!
Juist :)

coopergirl 07-12-2005 21:24

Citaat:

K-pax schreef op 07-12-2005 @ 21:18 :
Sommige mensen nemen altijd pijnstillers en merken dan niks meer van de pijn. Vervolgens gaan ze gewoon door met bezig zijn, en tegen de tijd dat de pijnstiller uitwerkt is beginnen ze te klagen (n) .
Water drinken en rusten en eventueel een pijnstiller, meer kan je niet echt doen

Daarbij kun je van frequent pijnstillers slikken medicatie afhankelijke hoofdpijn ontwikkelen... (n)

Nebel 08-12-2005 16:19

Ik heb sanmigran van de huisarts gekregen.. ben benieuwd (heb elke week migraine) en ga aan de pil beginnen (wat het ook kan verergeren :( )
Mijn standaardprocedure trouwens bij migraine: 2x paracetemol en 1 x domperidon, donkere kamer proberen te slapen, eventueel paracetemol/domperidon herhalen.
Bij gewone hoofdpijn doe ik niets omdat ik al vanwege mn migraine pijnstillers slik, en ik anders bang ben om die medicatieafhankelijke hoofdpijn te krijgen :o

MYSTIC 08-12-2005 17:30

Jaja, nou weet ik wel weer dat aspirine's niet hetzelfde zijn!

Maar de topic kan ik niet meer wijzigen :mad:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.