Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   ongelukken topic (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1316680)

per piacere 07-12-2005 18:51

ongelukken topic

hoevaak ben jij al aangereden met je fietsje? te voet? op je brommer?

en hoevaak heb jij ongelukken veroorzaak? :nono:

gewoon, vertel alles :o

zoemzoem 07-12-2005 19:04

Nog nooit een veroorzaakt (alhoewel iedereen bij een ongeluk eigenlijk schuldig is), twee keer een gehad.
Een keer op mijn fiets tegen een andere fietser aangeknald die plotseling stopte, terwijl ik een behoorlijke vaart gehad, zij had niks, mijn gezicht lag helemaal open en was bijna einde verhaal voor een van mijn tanden.
Een keer aangereden op de fiets door een mongool die de bocht zo nam dat hij op mijn rechterweghelft belandde en me frontaal raakte. Gevolg, mijn fiets onder de auto, ik een blackout, weet niet wat er gebeurt is, maar lichamelijk had ik niks ernstigs.

Hawahaai 07-12-2005 19:32

Nog nooit echt aangereden en nooit een ongeluk veroorzaakt.
Maar wel als brugwup op m'n fiets op weg naar school, fietste langs een parkeerhaven met een lesauto erop, die ineens zonder te kijken de deur openzwaaide, tegen mij aan. En dat was dan nog een instructeur ook. Fiets in de kreukels, maar ik had behalve wat blauwe plekken niks.

T_ID 07-12-2005 19:49

Op de fiets een keer of drie, geen van allen mijn schuld.

Een keer een voetganger die zonder te kijken een halve meter voor me in een winkelcentrum van achter een zuil het fietspad op stapte.

Een keer gooide iemand voor mijn neus zijn deur open waarna ik daar vol in ben gecrasht. (ik een gekneusde vinger, zij een gebroken enkel)

Een keer in Frankrijk terwijl ik me de klere haastte om voor een onweer uit thuis te komen (moest nog over een paar kilometers kale akkers) en op een stukje scherp bergaf op een steen gereden, waarna ik een onvrijwillige les zweefvliegen kreeg. M'n zij lag open, t-shirt onder het bloed, maar uiteindelijk bleek het niet ernstig te zijn.

Een keer een fietser een zet gegeven die opeens van achter een heg opdook op het voetpad dat de weg kruiste waar ik op reed toen ik een parkeerterrein verliet, ook verder niks ernstigs.

MTpower 07-12-2005 19:51

Citaat:

MTpower schreef op 06-12-2005 @ 16:00 :
Ik was gister bijna van m'n brommer gereden door een auto :o
Nee, niet omdat ik niet oplette of gevaarlijk reed, ik zag die auto gewoon niet aankomen (stonden wat bomen in de weg) en de auto zag mij dus ook pas heel laat, maar kon wel op tijd remmen :o
Ik ben verder wel eens aangereden op de fiets door een auto, door een scooter ( :mad: ), een keer afgesneden door een auto, pff, zoveel van die dingetjes... heeft verder geen invloed op m'n lifestyle ofzo :o

Citaat:

MTpower schreef op 06-12-2005 @ 18:41 :
M'n moeder is ook nog een keer over m'n teen heengereden met de auto :o :mad:
;)

Krummeltje 07-12-2005 21:08

Mijn vriend is vorig jaar aangereden door een auto. Hij stak de weg over met zijn fiets, en toen kwam er een auto aan die hem schepte, voluit tegen de linkerzijde. Tsjah. :) Hij slingerde naar de andere weghelft (had wonderbaarlijk genoeg alleen een paar schrammetjes) en z'n fiets was lichtelijk uit het lood geslagen. Die automobilist schrok zich een hoedje. Het schijnt er wel eng uitgezien te hebben.

Ik heb nog nooit een ongeluk gehad, maar ik ben dan ook extreem voorzichtig in het verkeer :o

Lord Alvilon 07-12-2005 23:32

Ik heb een keer een bestelbusje gehad die uit een uitrit kwam, maar wel gewoon doorreed.(n) Ik kon hem nog net ontwijken, maar nam een stuk van zijn bumper mee, hij een stuk knie en brommer. Ging niet op me bek, dat scheelde :)

Formulieren ingevuld en mijn geld gekregen :)

Gimme more beer 08-12-2005 00:03

Toen ik nog krantenbezorger was (13, 14 jaar oud ofzo) was ik op weg naar huis van mijn ronde om de volgende lading op te halen. Ik rijd dus rustig over de straat en ineens knalt er een auto vol tegen m'n voorwiel aan. Ik had best wel wat snelheid, dus ik gleed over de motorkap en nog een flink eind schuurde ik met m'n bakkes over het asfalt. Het bleek dat ze me niet gezien had en gewoon naar links was gegaan en mij zodoende had afgesneden. Omstanders snelden te hulp, maar ik was zo beduusd dat ik zei "nee, het gaat wel, ik ga weer fietsen!", om vervolgens naar mijn fiets te kruipen en tot de conclusie te komen dat het gehele frame verbogen was. Ik was zelf ook helemaal lam, totaal niet in staat om te lopen of fietsen. Uiteindelijk viel het voor mij wel mee, buiten de standaard schaafwondjes en twee gekneusde vingers had ik niets. De fiets is total-loss verklaard en vergoed, een nieuwe jas en broek zijn ook vergoed. Toch nog goed vanaf gekomen, die jas en broek waren echt oud :D

Verder is er een keer een vrouwtje achterop me gereden in haar lompe Mercedes. Gelukkig had ik een trekhaak. Voor de Nijmegenaren: haar bumber lag midden op het keizerkarelplein om 4 uur 's middags en ik moest hem voor haar gaan ophalen :eek: Ze is met me meegereden naar een PIN-automaat en heeft me 600 euro overhandigd voor de "kras" op de achterbumper. De auto was van m'n moeder, dus ik heb dat geld aan m'n moeder gegeven. Toen heeft ze m'n broertje en mij ieder 150 euro gegeven "voor de schrik" en er niets meer mee gedaan :D

En dan nog het opaatje-verhaal. Dat is echt de vreemdste van allemaal. Ik had een vriendin buiten de stad wonen en ik ging daar wel eens met de auto heen. Dan komt er een lang recht stuk, het is een voorrangsweg buiten de bebouwde kom, maar iedereen die er vaker komt rijdt daar keihard, ik die dag ook, want ik zou haar gaan oppikken om in Nijmegen uit te gaan en ik was te laat. Ik reed dus ongeveer 120 waar je 80 mag. Er komt één kruispunt en daar zag ik een auto staan met het knipperlicht naar links, ik remde af naar 80 en zag dat de auto geen aanstalten maakte om te gaan rijden. Ik reed dus door, hij moest me toch voorrang geven. Opeens zie ik de auto in beweging komen en ik knal dus m'n volle 85 kilo op de rem (en ik had kisten aan, dat gaat dus hard). Ik had niet eens genoeg tijd om echt te ontwijken en aangezien ik flink aan het piepen was, leek me het ook niet verstandig om aan het stuur te draaien. Kortom, het zou net niet of net wel worden. Het werd net wel, het was echt een hele droge "pok". Ik draai m'n auto de berm in, stap uit en loop flink stampend naar de auto toe. Achter het stuur zat een opaatje. Ik houd me dus wat in en zeg "dat was dom hè". Hij zegt "ja, nogal, ik kwam toch van rechts?". Ik dus uitgelegd dat het dom van hém was omdat ik op een voorrangsweg zat. Lang verhaal, uiteindelijk kwam het erop neer dat we samen de schadeformulieren hebben ingevuld (dat duurde echt een uur) en hij als schuldige is aangewezen. Ik zou dus te laat komen en hij vroeg "heb je haast?", ik zeg, "nou, ik zou een vriendin oppikken voor een feest". En nu komt echt het belachelijkste wat ik ooit heb meegemaakt:

Dat opaatje loopt naar z'n kofferbak, staat daar wat te rommelen, haalt nog wat uit z'n zak en zegt "hier, gebruik het goed". Hij gaf me vijf briefjes van 5 en had daarin een condoom gewikkeld :D Ik wilde protesteren (tegen het geld hè :P ), maar hij stond erop. Ik heb echt nog nooit zo hard gelachen :D

Verder wel eens wat kleine "ongelukjes", maar die zijn het vermelden niet waard.

SaisPas 08-12-2005 10:22

Nog nooit een echt ernstig ongeluk gehad. Wel een paar maanden terug. Ik kwam met de scooter terug uit de stad, en moest nog een stuk door de weilanden om thuis te komen. Het was 3:00 's nachts, mistig en donker. Ik reed over een kaarsrecht fietspad, maar halverwege zat er een kruispunt waar het fietspad een kleine bocht maakt. Die zag ik dus te laat en schampte een betonblok langs de zijkant van de weg. Gevolg: ik op de grond. Gelukkig reed ik heel rustig dus alleen een paar schaafwonden aan over gehouden en wat kapschade.

nps 08-12-2005 11:38

heel even kijken hoor, ik ben 3x aangereden. 1x te voet, 1x terwijl ik achterin zat in de auto van de vader van een vriendin, en 1x te fiets.
Alleen toen ik te voet werd aangereden heb ik er iets aan overgehouden, namelijk een gebroken kuitbeen (ok en een stuk of 12 bulten en schaafwonden). Het was heel spectaculair, ik ben met 63 km/u geschept (sporenonderzoek), en omdat de bestuurder remde daarna een meter of 6 over straat geslingerd.

Ik ben een x op een file op een afrit geklapt, waar ik ook niks aan overhield. Niemand, trouwens. En een paar weken geleden ben is mijn achterkant "opzij geduwd" door een vrachtwagen die van baan wisselde en mij voor het gemak even over het hoofd zag. Hierdoor kwam ik in ene bijna dwars over de snelweg te staan, waarna ik over 2 banen heen en weer ben geslipt om vervolgens keurig op de middelste baan terecht te komen en verder niets heb geraakt. Ohja, de vrachtwagen reed door.

http://img.photobucket.com/albums/v224/nps/stuk1.jpg

Mutant_oud 08-12-2005 13:42

Ik ben al eens aangereden door een fietser, in mijn rug. Daar heb ik best wel ff last van gehouden, maar de fietser maakte zich uit de voeten met een verontschuldiging.

En ik heb in 2003 in de Kerstnacht een ongeluk gehad. We reden terug naar huis, mijn ex zat in de auto en de hond en bij een afrit schrok ik opeens van de scherpe bocht die die maakte (België met zijn klote afritten). Dus ik trapte op de rem, de weg was wat gladjes en alles blokkeerde. Ik ging recht op de paaltjes en de vangrail af, ik had toen een Toyota Rav4, zo'n jeepje, de bullbar schepte de paaltjes en de auto wipte zo de vangrail op als een karretje van de achtbaan.
Ik weet niet meer of het 20 of 40 meter vangrail was wat ik heb meegesleept, maar iig heel wat. De onderkant van de auto was ingezaagd, de bullbar stond haaks en er lekte benzine, maar we hadden geen van allen iets. Toen ik bezine rook, ben ik meteen de auto uit gevlogen en heb alles en iedereen eruit gesleept en ben beginnen bellen. Er zijn heel wat mensen gestopt om te kijken of we in orde waren.
Mijn ouders zijn ook afgekomen om ons mee te nemen, de politie heeft gelukkig geen woord gerept over snelheid of alcohol (niet dat ik teveel had gedronken, maar ze konden ook heel vervelend hebben gedaan).

Later bleek dat we heel erg geluk gehad hebben. Doordat ik midden op die palen ben geramd, heeft de auto de schock opgevangen, als we meer naar links of rechts waren uitgeweken, waren we met de zijkant ertegenaan gekomen en waarschijnlijk over kop gevlogen. En nog belachelijker is dat als we 2 meter meer naar rechts of naar links waren gegaan, dat er dan gewoon lege bestrating was en dat er nix zou zijn gebeurd.

coopergirl 08-12-2005 14:27

Citaat:

Mutant schreef op 08-12-2005 @ 14:42 :
Ik ben al eens aangereden door een fietser, in mijn rug. Daar heb ik best wel ff last van gehouden, maar de fietser maakte zich uit de voeten met een verontschuldiging.

En ik heb in 2003 in de Kerstnacht een ongeluk gehad. We reden terug naar huis, mijn ex zat in de auto en de hond en bij een afrit schrok ik opeens van de scherpe bocht die die maakte (België met zijn klote afritten). Dus ik trapte op de rem, de weg was wat gladjes en alles blokkeerde. Ik ging recht op de paaltjes en de vangrail af, ik had toen een Toyota Rav4, zo'n jeepje, de bullbar schepte de paaltjes en de auto wipte zo de vangrail op als een karretje van de achtbaan.
Ik weet niet meer of het 20 of 40 meter vangrail was wat ik heb meegesleept, maar iig heel wat. De onderkant van de auto was ingezaagd, de bullbar stond haaks en er lekte benzine, maar we hadden geen van allen iets. Toen ik bezine rook, ben ik meteen de auto uit gevlogen en heb alles en iedereen eruit gesleept en ben beginnen bellen. Er zijn heel wat mensen gestopt om te kijken of we in orde waren.
Mijn ouders zijn ook afgekomen om ons mee te nemen, de politie heeft gelukkig geen woord gerept over snelheid of alcohol (niet dat ik teveel had gedronken, maar ze konden ook heel vervelend hebben gedaan).

Later bleek dat we heel erg geluk gehad hebben. Doordat ik midden op die palen ben geramd, heeft de auto de schock opgevangen, als we meer naar links of rechts waren uitgeweken, waren we met de zijkant ertegenaan gekomen en waarschijnlijk over kop gevlogen. En nog belachelijker is dat als we 2 meter meer naar rechts of naar links waren gegaan, dat er dan gewoon lege bestrating was en dat er nix zou zijn gebeurd.

Dat kerstnacht ongeluk kan ik me nog herinneren (N)

Mutant_oud 08-12-2005 14:29

Citaat:

coopergirl schreef op 08-12-2005 @ 15:27 :
Dat kerstnacht ongeluk kan ik me nog herinneren (N)
Klopt, jij had toen nog heel lief een sterktetopic geopend :).

nps 08-12-2005 14:57

Citaat:

Mutant schreef op 08-12-2005 @ 14:42 :

whoa. bij mij stopte er NIEMAND. ook al lag mijn achterbumper eraf en was ik net over 2 banen geslipt.

Mutant_oud 08-12-2005 15:23

Mja, maar het was wel midden in de nacht, doodkalm op de weg en ook nog eens Kerstavond. Iemand reed zelfs een stukje de afrit op om daar te gaan stilstaan zodat we bang waren dat hij ook nog een ongeluk zou veroorzaken, die stapte uit met zijn telefoon om te kijken of we in orde waren. En veel mensen stopten of draaiden hun raampje omlaag om te horen of er al was gebeld en reden dan weer verder.

Achteraf kregen we te horen dat de garage enzo erg geschrokken was over de toestand van de auto en dat ze niet snapten dat wij er ongedeerd zijn uitgestapt.

coopergirl 08-12-2005 15:34

Citaat:

Mutant schreef op 08-12-2005 @ 15:29 :
Klopt, jij had toen nog heel lief een sterktetopic geopend :).
Dat je je dat nog herinnert :bloos: :o (y)

Guissie 08-12-2005 16:00

Ik lette een keer niet op en was in gesprek, reed ik tegen een geparkeerde auto aan :o. Eigenaar van de auto was binnen 2 sec. buiten, niet normaal hoe snel. :p. Maar alles was goed :)

Somebody Special 08-12-2005 19:08

Toen ik een jaar of 7 was heb ik onder een auto gelegen.

Speelde midden in de winter overlopertje, dikke laag ijs op de weg.
Toen er een auto aan kwam rende de tikker de stoep op en wilde ik nog snel naar de andere kant rennen (kon nu toch niet getikt worden).
Ik gleed uit en binnen een paar tellen lag ik precies in het midden van de auto tussen de wielen in..
De bestuurder stapte lijkwit uit de auto en ik kwam niet meer bij van het lachen (van de zenuwen) :D
Die kop van die kerel LOL

duivelaartje 08-12-2005 21:09

Ik ben toen ik een jaar of 10/11 was aangereden door een auto die 120 reed op een weg waar je maar 60 mocht. Ik moest oversteken richting mijn wijk, en de auto was nog best ver weg, maar opeens werd mijn hele achterwiel geschept en vloog die hele fiets onder mij vandaan. Die vond ik later terug om een lantaarnpaal. :o

Ik was wonder boven wonder op m'n kont terecht gekomen, vrachtwagens enzo stopten om te kijken of er wat was. Op het eerste gezicht leek ik niets te hebben, geen schaafwondje op m'n handen, geen kapotte broek. Maar toen had ik schrijnende pijn in m'n lies, bleek thuis m'n lies open te liggen, dus dat was een bezoekje ziekenhuis. Viel gelukkig erg mee, maar ik kreeg wel een mooie schadevergoeding. (y) :D

MTpower 08-12-2005 22:56

Ik heb ook wel eens een eenzijdig ongeval gehad, toen ik dronken was...
resultaat:
http://i12.photobucket.com/albums/a2.../naamloos8.jpg
+
kapotte broek, kapotte knie, kapotte mp3 speler, kapotte telefoon, kapotte brommer :(

Wel een goeie les ;)

***ailá*** 09-12-2005 00:07

ik heb wel ns botsingen gehad... die ik me zo niet kan herinneren, maar wel 2 echte ongelukken. De ene is een jaar of 4-5 terug, ik was 13 of 14 ofzo. Was een ongeluk op de snelweg.

De snelweg splitste en 1 vent besefte plotseling dattie op de verkeerde weg zat en schoot naar links zonder richting (waar wij reden) Hij ramde ons vol, rechtsvoor bij de passagiersstoel (waar ik zat) Mn pa verloor de controle over het stuur, en we schoten naar de linkerkant van de weg. Ondertussen probeerde mn vader naar rechts te sturen en daardoor schoten we opeens dwars over de snelweg (4 banen) naar rechts en bijna over de kop. We zijn tegen de vangrail geklapt en daarna kwam die andere auto op ons. Overal lag glas, auto total loss en ik zat klem ergens onder in de auto. Mijn vader en broertje hadden nix, ik had alleen kneuzingen en blauwe plekken. Een jongen uit die andere auto is naar het ziekenhuis gegaan met gebroken ribben ofzo.

De 2e keer was vorig jaar, toen was ik 17. Ik was met de fiets en een auto heeft me geschept omdattie niet keek en gwn afsloeg. Fiets kapot en mn beide benen van boven tot onder open. Verder nix.

hmhm 09-12-2005 20:40

In de brugklas viel ik zo vaak van de fiets dat ik zijwieltjes voor sinterklaas kreeg. :bloos:

PV 09-12-2005 22:38

Nog nooit een echt ongeluk meegemaakt gelukkig. Wel een keer door rood gefietst en toen moest een bestelbusje remmen. Een keer tegen een paaltje aangereden, schade aan m'n auto. Een keer spookgereden op een afrit van de snelweg die ik als oprit gebruikte, denk dat het m'n geluk was dat er toen net een busje zachtjes aan kwam rijden. Anders was ik ws gewoon doorgereden en op de snelweg terecht gekomen, met evt alle gevolgen van dien :s

FEARandLOATHING 11-12-2005 14:46

Ik was iets van dertien jaar toen ik met mijn mountainbike door onze wijk fietste. Ik fietste altijd heel hard en keek nergens naar. Op een gegeven moment komt er een auto van hun oprit af, die ik nooit had kunnen zien want er stond een Range Rover geparkeerd, en die auto die van de oprit afkwam raakte mij vol in de zij en werd ik een berg stenen ingeworpen die er lagen om een tuin aan te leggen. De auto die mij raakte was een redelijk nieuwe S-klasse en die zijn best wel groot en hard. IK werd dus uit de berg stenen geplukt door die mensen en die vroegen in welk huis ik woonde, ik gezegd en zij brachten mij naar huis toe. Mijn moeder helemaal in paniek enzo. Ik had er niet zo veel aan over gehouden, blauwe plekken, schaafwonden en een afgescheurde nagel . Het frame van de mountainbike was helemaal krom en kon dus de container in. Ik kreeg gelukkig wel een nieuwe. Alleen toen ik bij mijn eigen dokter kwam ( het was gebeurd in het weekend, bij een andere dokter alleen een verbandje aangelegd) deed het wel pijn, het bloed was vastgekoekt aan het verband en moest er dus af worden getrokken wat best wel pijn deed. Van die mensen heb ik een hele grote emmer gekregen vol met snoep .

Vergeleken met andere verhalen stelt dit weinig voor maar toen ik 13 was had het een hele grote impact op mij, mijn mountainbike helemaal kapot, ik was er heel trots op want ik had hem van mijn verjaardag gekregen. En wat ik toen ook leuk vond was eindelijk in die S-klasse gereden, was toen redelijk autogek.

paco 11-12-2005 17:25

je spreekt nog steeds als een 13-jarige die over-enthousiast verteld over zijn nieuwe mountainbike...

FEARandLOATHING 11-12-2005 17:39

mijn (nieuwe) mountainbike en ik zijn ook hele goede vrienden.....daarom dus

Balance 12-12-2005 00:04

Ik heb toen ik 10 was een ongeluk gehad met de auto. Zat achterin en werd aangereden door een vrachtwagen. Auto total-loss, maar inzittenden hadden niks. Geluk gehad, want de vrachtwagen heeft ons geschept bij de deur waar ik zat. De auto kreeg een flinke klap, waardoor we een stuk weg werden geslingerd. En stom als ik was had ik geen gordel aan gedaan.

Ik kan me nog elke seconde herinneren en als ik er aan denk zie ik het weer voor me, in alle details, dus het heeft flink indruk gemaakt. Vooral het optreden van de politieagente zal ik nooit vergeten. Ik zat nadien stokstijf van de schok en de angst en kon gewoon niks doen op dat moment. De agente vroeg toen verontwaardigd waarom ik niet huilde en zei geïrriteerd dat ik maar wat beter naar het meisje naast me (dat wel aan het huilen was) moest kijken :|

T_ID 12-12-2005 00:08

Citaat:

Balance schreef op 12-12-2005 @ 01:04 :
De agente vroeg toen verontwaardigd waarom ik niet huilde en zei geïrriteerd dat ik maar wat beter naar het meisje naast me (dat wel aan het huilen was) moest kijken :|
:D :D

Cryptic Winterstorm 13-12-2005 13:02

Ik heb een keer mijn 3 maanden oude scooter in elkaar gereden. Ik had die nieuw gekocht en alleen WA verzekerd (stom stom).
Maar goed, op een dag... :p
Reed ik naar mijn werk gewoon net zoals altijd, en op een gegeven moment moet je dan een kruising over, dus ik kijken of er niks aan kwam, niks dus, dus ja ik gewoon gas open en erover, maar ja toen kwam er dus een auto de hoek om.
Ik reed op dat moment zeker 60 dus boorde me met scooter en al in de linkerflank.
Heb er niks van gevoeld want had gelijk een blackout ofzo denk ik. Maar ik weet wel dat ik op de grond terecht kwam, en de scooter nog 100 meter de andere kant op zag schuiven, in 2 stukken.
Ik had helemaal niks, alleen wat blauwe plekken.
Maar het was dus mijn schuld, want ik gaf geen voorrang. Maar ik had ook wel gezien dat die wagen het oranje stoplicht nog even wou halen. ;) Shit happens. Gewoon niet uit mijn doppen gekeken. :p

Krynn 13-12-2005 15:27

Op rijles gaf ik geen voorrang aan een Mercedesmevrouw van rechts...dawas boem. Boem met lage snelheid, alleen blikschade, schrok toch nog best wel. Maar twas rijles, dus de schuld van m'n instructrice :P

Ook een keer in Duitsland een vrij eng bijna-ongeluk gehad...2-baans autoweg met doorgetrokken streep, we rijden net tegen een heuvel op, zit er inene op de top een tegenligger op onze weghelft! Als-ie niet zo snel teruggedoken was naar rechts hadden we dood geweest, we reden 100 :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.