![]() |
[POLL]Geld gevonden
Afgelopen vrijdag ws ik bij mijn wekr en moets ff wat uit het magezijn aan de overkant van de straat lag er eerst een briefje van 5 in d8 mooi in mijn knipen. 2 meter veder een briefje van 10 en mijn collega was boos kon ik wel zien aan zijn gezicht :evil:.
nu de vraag hebben jullie wel eens geld gevonden?? |
20 euro of meer.
|
Minder dan 5 euro.
|
eh wel eens een dubbeltje vroeger toen ik altijd met mijn moeder naar grote meneer de slager in de binnenstad ging <3
met standaard een stukje worst! en altijd kijken naar de koeienposters <3 |
Citaat:
Dat stukje worst ownde altijd hard |
Anderhalve gulden! en ik was toen rijk!
|
Pas op, zielig verhaal!
Toen ik een klein mannetje was liep ik eens van het schoolzwemmen naar huis. Ik liep, was vrolijk en de zon scheen. Om mijn geluk te vergroten lag daar, op de weg, een volle portemonnee. Blij als ik was pakte ik hem op en keek ik trots naar de inhoud. Toen kwam er een oude vrouw in zo'n electrische rolstoel die vroeg of zij dat ding voor mij naar de politiebureau mocht brengen. Naïef als ik was liet ik dat toe. Ik heb mijn portemonnee nooit meer terug gezien :( |
Honderd gulden is mijn record.
|
Citaat:
Dus jij was je eigen portemonnee verloren en gevonden?? |
Citaat:
|
Ik heb een keer 100 gulden gevonden.. in een pin automaat.
Blijkbaar was degene die voor mij gepind had een briefje vergeten :o Bedankt daarvoor nog! :P (y) |
Kan je eens fatsoenlijk leren typen?
|
Verhaal van me ma:
Toen ik een jaar of 3 was vond ik een bruine envelop. Hierin zat 1000 gulden. Die had ik gevonden en omdat we een beetje toen krap bij kas waren hebben we het goed kunnen gebruiken. Natuurlijk zijn we de persoon die het verloor nog altijd dankbaar :o |
Mijn moeder was vroeger eigenares van een café, daardoor kwam ik er ook elke dag (was volgens mij net 6 of zo).
Aangezien er ook een sigarettenautomaat stond, ging ik om de 10 minuten kijken of iemand er wat wisselgeld in had laten zitten. Meestal was dit wel het geval, en kwam ik trots terug met hooguit een keer 1 gulden. Maar het toppunt was dat ik ooit 2 briefjes van 25 gulden in elkaar zag liggen. Die waren voor mij. Ik voelde me toen heel rijk :) |
Ik heb in de Efteling weleens een portomonee gevonden en die naar zo'n balie gebracht. Bleek het van een oud vrouwtje te zijn.
|
50 euro
|
200 gulden :cool: Ik ging natuurlijk wel braaf naar de politie maar er kwam niemand om dat geld vragen, dus ik mocht het houden :D (y)
|
ooit 35 gulden gevonden
maar meestal gewoon een paar losse centen. |
Citaat:
|
ik vind nooit geld en ik heb een hekel aan mensen die muntjes van één of twee cent oprapen (n)
|
Citaat:
|
400 gulden.
|
Citaat:
|
briefje van 10 gulden. Was ik erg blij mee.
|
50 gulden in de straat, toen moest ik van mijn moeder bij alle buren langs, maar niemand was het verloren. Dus mocht ik het houden (ik was toen 7 ofzo)
|
Citaat:
|
10 gulden in een schoenenwinkel
|
Je kunt altijd geld vinden in de krokodillevijvers .
Tot nu toe vraag ik me af waarom men graag geld naar die beesten blijven gooien alhoewel die dieren geen poot verroeren? :rolleyes: Verder heb ik alleen maar 1 en 2 eurocentjes gevonden. :D Maarja ,elke beetje telt. |
Citaat:
|
ooit s een keer 50 gulden
en verder nog een paar briefjes van 10 en 5 euro en natuurlijk ook kleingeld |
Citaat:
|
Ik heb nooit geld buiten gevonden, maar ik kijk ook zelden op de grond.
O, wel een keer een portemonnee gevonden in een kleedhokje van de zwembad. Netjes ingeleverd bij de balie. |
Er lag een mooie portemonnee op een bankje, woei. Ik open dat ding en verdomd, het lijkt of er een pak dollars in zit. Maar helaas: het zijn nep-dollars met daarop een stichtelijke boodschap (geef eens iets vaker, kijk maar naar Jezus). Let down.
|
minder dan 5 euro, geld vinden ben ik niet echt goed in vrees ik.
|
Een keer een briefje van 5.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb eens een briefje van 500 fr op straat gevonden (12.50 euro) en hier en daar een euro ofzo... Ook eens een briefje van 10 euro gevonden aan de kassa in de cinema. Maar ook zelf eens een briefje van 10 euro kwijt gespeeld, dus dat is fair :D |
Ik liet laatst in een massa een euro vallen, ik dacht dat ik um zag liggen dus ik pak hem op, is het een muntstuk van 2 euro :confused:
1 euro dus |
Ik vind nooit geld (n) :(
|
ooit 50 euro gevonden,
kreeg 20 euro vindersloon :| |
Ik heb ooit een lege portemonnee gevonden. Die heb ik naar iemand gebracht en toen lieten ze omroepen van dat er een portemonnee gevonden was (id zat er nog wel in) en toen werd hij opgehaald.
Ik heb een keer tien gulden zien liggen in een portiek, maar ik durfde het niet op te pakken. Ik heb wel eens een muntje van tien cent gevonden of zo. Jaja. |
Vaak geld van mezelf, in broekzakken of jaszakken, is leuk wanneer je na een fijne zomer je winterjas uit de kast haalt en meteen een briefje van 25 gulden vindt :) En een keer een briefje van vijf euro in de wasmachine, was waarschijnlijk van een van de buren, maar ik heb hem lekker gehouden :P
Verder ook wel eens dat mensen wisselgeld in een automaat laten zitten omdat ze niet weten dat je op het 'geld terug' knopje moet drukken, een keer een gratis twix gekocht :D |
Ik heb al eens geld gevonden.
|
Ik ben niet zo goed in geld vinden.
|
Als ik mijn kamer opruim vind ik geregeld geld.
|
Citaat:
|
Een keer 10 euro geloof ik, maar het kan ook 10 gulden zijn geweest.
|
5 Euro een keer in Frankrijk. Maar dat is al een aantal jaar geleden. En paar dagen terug zat er nog 10 cent in de automaat. Nog 20 cent erbij en ik kan weer een beker chocomelk halen :D
|
Ik heb ooit een briefje van tien euro gevonden. Dat heb ik gehouden, want er was niemand in de buurt en het had geen bijzondere kenmerken.
Verder heb ik nog een tasje gevonden (inclusief geld, mobieltje et cetera), in Losser, een paar jaar geleden. Ik heb het naar de politie gebracht en mijn naam en telefoonnummer achtergelaten. Twee dagen later kreeg ik een telefoontje van de politie; de tas was opgehaald. Ik heb er nooit meer iets van gehoord. :| Op school heb ik een keer een discman gevonden, ook ingeleverd. Die is ook opgehaald, ik heb toen verder ook niets meer vernomen... Zelf heb ik meerdere keren ergens mijn sleutels laten liggen, ook een tentje en zelfs een keer mijn portemonnee, maar ik heb alles steeds weer teruggekregen. :) |
Citaat:
Ik mocht het geld houden zolang er niemand kwam en na een jaar was het van mij. Ik heb nooit meer wat van het politiebureau gehoord verder. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50. |