![]() |
iPod Probleempje....
jongens ik heb een probleempje met mijn iPod
ik heb in de zomervakantie van 2004 een iPod van 20 Gb aangeschaft. Deze bleek gewoon goed te functioneren tot mei 2005, liedjes werden overgeslagen, liedjes stopte na een aantal seconde en soms stond ie gewoon vast tijdens een liedje en moest ik wachten totdat de batterij leeg was en kon ik hem in de meeste gevallen gewoon opladen. Toen heb ik het apparaat in de zomervakantie van 2005 naar een bedrijf in Maarsen gebracht die hem dan zouden maken. Dat bedrijf kwam echter tot de conclusie dat mijn iPod niet gemaakt kon worden en toen heb ik een nieuwe gekregen (gratis want de garantie was nog niet verlopen). Maar nu heb ik met de iPod die ik toen gekregen heb alweer problemen: hij staat nu namelijk alweer een week of 4 stil, hetzelfde als bij mijn oude iPod het geval was. Ik was een liedje aan het luisteren en ineens stond hij stil, op welke knop je ook drukte, het apparaat gaf geen kik. Toen de batterij leeg was en er een leeg scherm te zien was probeerde ik hem op te laden maar het enige wat gebeurd is dat het appeltje in beeld komt, hoe lang ik hem ook in de oplader laat zitten, het appeltje blijft daar maar staan. Ik kan hem dus niet opladen en dus ook niet gebruiken Nu vroeg ik mezelf af of ik hier zelf iets aan kan doen of dat ik weer da teringeind naar Maarsen moet rijden om hem te laten maken?? |
wat denk je zelf? terugbrengen en nieuwe vragen...
|
dat had ik ook bij mijn Ipod Mini.
Ik heb 'm toen gereset (moet je even in de handleiding kijken hoe dat moet), en daarna ging ie gewoon weer aan. |
resetten idd... die van mij (phote geval) stond ook een keer erg stil....
tadaa.. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705-nl als dat niet werkt is die waarschijnlijk kapot. succes |
als ik em reset komt het apple logo er te staan maar als ik em vervolgens probeer op te laden blijft het logo nog steeds staan en start het opladen niet
|
komt omdat die batterij leeg is. laat em gewoon een paar uur laden
|
ik heb hem 3 dagen in die oplader gehad en nog steeds da verrekte appeltje...
|
o
update dan die software |
haha tsja dat kan dus ook niet omdat ik hem niet aan kan zetten.... kennelijk kun je alleen die software updaten als je iPod verbonden is met de computer EN aan staat. Dus da is ook nie echt een optie
|
Probeer:
Resetten ja Resetten via de pc, wordt dan ook gelijk leeggemaakt Hardware test: Reset de ipod door menu en select 6 sec in te houden zodra het scherm leeg is laat de de knoppen los Dan verschijnt het apple logo, druk terug en select tegelijk in Dan zie je het apple logo gespiegeld Daarna komt een menu Hier kan je verschillende test uitvoeren. oa HDD, Earphone, USB, Backlights, etc... Kan je zien of er echt iets kapot is... |
Citaat:
ik vind het maar een eng menutje. |
kheb alle tests gedaan maar hij doet et nog steeds nie... kutipod :mad:
|
nou jongens ik heb hem naar CARD in Maarssen gebracht en daar stopte ze em in de oplader en hij begon meteen met opladen
toen hebben ze hem 2 minuten in de oplader gehad en heb ik hem thuis weer opgeladen en dat deed ie gewoon maar nu heb ik de hele dag geluisterd, is de batterij leeg en is hetzelfde probleem weer teruggekeerd... :confused: |
Is je oplader niet kapot oid? :p
|
Misschien laat je de batterij TE plat gaan? misschien beter om na 2u bijvoorbeeld op te laden?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |